تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

۷ نفر در مشهد اعدام شدند

صبح امروز در دو اجرای جداگانه در شهر مشهد، ۷ نفر به اتهام "تجاوز به عنف"، در ملأ عام اعدام شدند.

به گزارش ایسنا، ۵ تن در بولوار امامت شهر مشهد و در ملأ عام به دار آویخته شدند.

غلامحسين اسماعيلی، دادستان مشهد، پيش از اجرای حكم اعدام، در جمع خبرنگاران گفت: «اين انسان‌ها بسيار خوارتر و پوشالی‌تر از آن هستند که بتوانند از نظر دستگاه قضايی و نيروی انتظامی پنهان بمانند».

دادستان مشهد ۴ نفر از اعدامی‌ها را اعضای «باند ۱۰۰ متری» معرفی کرد و گفت: «به دنبال شناسايی اين افراد و پخش خبر دستگيری آن‌ها از رسانه‌ها، ۱۱ زن اعلام شکايت کردند».

وی افزود: «البته اکثر شکايت‌ها داير بر آدم‌ربايی و سرقت بود».

به گفته‌ی دادستان مشهد، بجز ۴ نفر از اعضای اين باند که به اعدام محکوم شدند، «برای ۷ نفر ديگر، احکامی نظير حبس و شلاق در نظر گرفته شده است».

اسماعیلی اعدامی پنجم را نیز "متجاوز به عنف" معرفی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین گفت: «اقتدار نظام و حاکميت به مراتب بيشتر از قدرت اين شيطان صفتان است».

در اجرایی جداگانه، ۲ متهم به "تجاوز به عنف، آدم‌ربايی و اخلال در نظم منطقه" نیز صبح امروز در کوی رضائيه‌ی مشهد در ملأ عام اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، اين دو نفر به اسامی محمد.ب و عبدالغفور خ.، حدود ۲۳ سال داشتند و برای اولين مرتبه مرتکب اين جرايم شده بودند.

از سوی دیگر،‌ صبح امروز، چهارشنبه، ۲ نفر در زندان زاهدان به دار آویخته شدند. خبرگزاری فرانسه، به نقل از یک سخنگوی قضایی در زاهدان، اتهام این دو را «محاربه با خدا، فساد فی‌الارض و درگیری مسلحانه با نیروهای انتظامی، که به شهادت ۲ تن از ایشان انجامید» ذکر کرده است.

هفته‌ی گذشته، سعید مرتضوی، دادستان تهران، از اعدام ۱۲ تن دیگر در زندان اوین خبر داده و اعلام کرده بود ۱۷ نفر دیگر در انتظار اعدامند.

خبرگزاری فرانسه شمار اعدام‌ها در ایران در سال جاری میلادی را ۱۴۸ مورد و اغلب در ملأ عام ذکر کرده است.

بر پایه‌ی گزارش عفو بین‌الملل، سال گذشته‌ی میلادی ۱۷۷ نفر در ایران اعدام شدند.

نظرهای خوانندگان

به نظر من تجاوز به عنف به هیچ وجه قابل دفاع و پذیرفته نیست.

-- سینا ، Aug 1, 2007 در ساعت 01:31 PM

من اينجا رشت، من آنجا تبريز، من آنجا يزد، منت آنجا اصفهان، من اينجا بندر عباس، من اِنجا زاهدان، من اينجا، من آنجا ، من به زودی زود جای جای سرزمين ايران مسلمان پرور سرافرازی تيم اعدام ايران را اعلام می کنم. اين اعدام ها را خصوصا به اصلاحطلبان حکومت که سالها مردم را رنگ کردند، به ولی الله عصر و الزمان، به آ شيخ ممد ماستبند و کلييه کله پزان و خصوصا حکومت اراذل و اوباش و متجاوز ساز تبريک گفته بقای عمر پرنيرنگشان را از خدوند ...خواهانم!
از مشهد هشت نفره و اينبار واقعن مقدس مش ذبيح الله!

-- بدون نام ، Aug 1, 2007 در ساعت 01:31 PM

زنان مردانی که امروز با حکم عقد آخوندهای پاک و مقدس به هم محرم شدند و امشب به بستر می روند بچه هايی را پس خواهند انداخت تا فردا بتوانند بتوانند اراذل و اوباش چاق و چله ای باشند تا صالحان پاک اين حکومت الله بتوانند پيش از وقوع طوفان آنان را بدار بزنند.
ناصر از يزد

-- بدون نام ، Aug 1, 2007 در ساعت 01:31 PM

به نظر من هم تجاوز پذیرفته نیست اما اعدام اینها باعث تجاوز بیشتری به حقوق ایرانیان بیشتری میشود و قوه قضاییه اگر میخواست که حق مردم را بگیرد باید در زمانی که اینها اولین اقدام خلاف قانونشان را انجام دادند آنها را با قانون مواجه میکرد این آدمها خودشان قربانی فقر مالی فرهنگی و ... هستند با اعدام اینها هیچ مشکلی حل نمی شود . هر چند تنها دلیل این اعدامها ارعاب و ترساندن مردم و مایوس کردن آنها برای شرکت در حرکتهای مدنی و انتخابات مجلس در اسفند امسال است

-- رضا از مشهد ، Aug 1, 2007 در ساعت 01:31 PM

تجاوز به عنف وقتي قابل دفاع نيست كه واقعاً تجاوز به عنف باشه..... هفته پيش به اسم اراذل و اوباش چند تا سياسي اعدام كردند، اين دفعه احتمالاً روزنامه نگار يا... بودن!!!

-- عرفان ، Aug 1, 2007 در ساعت 01:31 PM

سوال اینجاست که آیا آنان وکیل داشته اند ؟ آیا حکومت به حق آنان در داشتن وکیل اعتراف دارد؟ آیا نیستند کسانی که ما فقط با شنیدن صفت اراذل و اوباش و اتهام تجاوز به عنف بدون درست و نادرست بودن آن رای به اعدام آنان می دهیم؟ آیا استعداد اسلام در توجیه حقوقی همین اندازه است؟ اگر تنها یک نفر از این افراد اتهامش دروغ باشد ملت ما چه خواهند گفت؟ آیا این اراذل و اوباش در تماماین مدت آزاد بودند تا به تجاوز به عنف ادامه دهند و فقط در همین چند روزه کشف شدند ؟ چگونه است این اراذل می توانستند تمام مدت به رفتار خود ادامه دهند و کسی از مکان آنان خبر نداشته باشد و کدام زن و دختر ایرانی هست که صاحبی برای پیگیری تجاوز به وجود نداشته تا نیروی انتظامی یکباره دست به کار شود؟ از این بترسیم که فرزندانمان را اعدام کنند بدون اینکه اتهامی داشته باشند . یاد اعدامهای اوایل انقلاب می افتیم به نظر شما چند نفر از آنان زیر 18 سال بودند و جرمشان چه بوده ؟!!!

-- بارزی ، Aug 1, 2007 در ساعت 01:31 PM

نام این سیاسی که به نام متجاوز اعدام شده چیست؟ زندانیان سیاسی که همه شهره عالم هستند مگه میشه به این راحتی اونها رو اعدام کرد و اسمشون رو گذاشت متجاوز به عنف.

-- رضا ، Aug 2, 2007 در ساعت 01:31 PM

سلام
ميدونيد جالبي اين اعدامها چي بود؟
كه مكان اعدامها با مكان افتتاح پل جديد انديشه همراه بود.
خودتون تا اخرش بخونيد.

-- رضا. ل از مشهد ، Aug 2, 2007 در ساعت 01:31 PM

گفتيد نظر بدين ياد مطلبي افتادم مي كن از يك امريكائي و يك افريقائي و يك ايراني مي پرسند نظرتان در مورد كوپن گوشت چيست؟
امريكائي ميگه كوپن جيه ، افريقائيه ميگه گوشت چيه ! ايرانيه ميگه نظر چيه ! واقعا نظر در ايران به چه در مي خورهكه من بگم اگر بگم كار خوبي يا بدي كردين اعدام كردين فكر ميكنين چه فرقي مي كنه ديگه از نظر دادن گذشته بايد كار ديگري كرد

-- mohamad reza ، Aug 2, 2007 در ساعت 01:31 PM

به مناسبت میلاد با سعادت مولا علی و روز پدر و هچنین روز اعدامهای همه جانبه آقای استاد شهریار در قبر به خودش لرزید و گفته کی بود که تن ما را لرزوند ما نخواستیم کسی روز پدر تبریک بگه ؟ مگه مرض دارین آدمو تو قبر میلرزونین؟! ولی بعد از شنیدن اخبار سراسری ایشان فرمودند من غلط کردم !!!
و شعرش را اینگونه تصحیح کرد :
علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
ما نکشتیم تو را و تو کشتی همه ما را
تو قسم به ذوالفقارت شمشیرو بذار کنارت
بیش از این بدرد نیاور دل دوست و آشنا را
و غیره (که سانسور میشوند )
در ضمن ده نفر از حوریان بهشتی بعد از شنیدن خبر غلط کردن استاد شهریار از ایشان طلاق گرفته و فعلا بیوه و مطلقه محسوب میشوند و در انتظار یک شاعر خوش ذوق دیگه هستند و لی احتمال دارد این بهانه باشد و آنها میخواهند با یک عرب ازدواج کنند
ما نتیجه میگیریم که ازدواج موقت تو بهشت هم هست حالا چرا اینجا نباشد ؟ !
منم میخوام برم بهشت ولی شاعر نیستم چکار کنم؟ این کامنت در حقیقت برای راهنمایی قلمی شد و مانند همه ی نوشته های بشری هیچگونه ارزشی ندارد لطفا بگید من برم بهشت اونجا خبری هست یا نه ؟!!!

-- کامنت گذار ، Aug 2, 2007 در ساعت 01:31 PM

man nmifahmam, chera vaghti hamchin edam haye dastejami ke aksarite mardom ghabolesh nadarand anjam mishe, in hame binande dare, vaghti be akshaee ke az in edamha gerefte shode negah konid, mibinid ye jamiat ziadi dor anha jam shodand akhe in eghdam vahshiane ham negah kardan dare ke mesle adam haye kam aghl jam shodan ta onha ra bebinad dar vaghe in kar ye taeedi mishe baraye ona ke bagan bale mardom ham in ravesh ra ghabol darand, betarsim az rozi ke azizan khodemon ham jozi az in edam shodegan bashand, onvaght hazirim berim sahneh jan dadan onaro bebinim????

-- بدون نام ، Aug 2, 2007 در ساعت 01:31 PM

تف به اين مملكت گل و بلبل

-- بدون نام ، Aug 2, 2007 در ساعت 01:31 PM

این حکومت یاد گرفته که همیشه آسا نترین راه را انتخاب کند. باید فرهنگ سازی کرد. این افراد چطور شرور می شوند؟

-- بدون نام ، Aug 2, 2007 در ساعت 01:31 PM

اینها و بسیاری از جوانان ایران قربانی بیماریهای اجتماعی متعددی هستند که ثمره حکومت ظلم و فساد و تبعیض است...از طرفی در دادگاههایی که به کرات شنیده شده قضات،به زنان بیچاره ای که از سر درماندگی مجبورند به هر کاری تن دهند ،در خود دادگاه تجاوز میکنند چه میشود گفت؟

-- بدون نام ، Aug 3, 2007 در ساعت 01:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)