تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۰ مرداد


سرخط آخرین خبرها در نیمروز چهارشنبه
۱۰ مرداد ۱۳۸۶
۱ اوت ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

واشنگتن، آمریکا: شب گذشته مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح را به تصویب رساند که بر اساس آنها از سرمایه‌گذاران و حکومت‌هایی که از سرمایه گذاری در ایران و سودان خودداری کنند حمایت حقوقی خواهد شد. طرح مربوط به ایران با ۶ رأی منفی و طرح مربوط به سودان تنها با یک رأی منفی تصویب شد.

نیویورک، آمریکا: شورای امنیت سازمان ملل در نشست شب گذشته، با تصویب قطعنامه‌ای به اتفاق آرا اعزام ۲۶ هزار صلح‌بان را به دارفور سودان تصویب کرد.

غزنی، افغانستان: اجساد ۴ تن از مقامات قضایی افغان که ۲ هفته پیش ربوده شده بودند، بامداد امروز در ولایت غزنی کشف شد. طالبان در همین ولایت ۲۱ شهروند کره‌ی جنوبی را در گروگان خود دارد. دو تن از گروگان‌ها تاکنون به دست طالبان کشته شده‌اند.

بیت‌المقدس، اسراییل: ایهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل، روز گذشته احتمال وقوع جنگ با کشورهای همسایه را در ماه‌های آینده بعید دانست. اولمرت، که در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشکده‌ی امنیت ملی دانشگاه عبری بیت‌المقدس سخن می‌گفت، افزود: «واقعا اعتقاد دارم تابستان و پاییز پیش رو این‌قدرها داغ نخواهند بود. گزافه است که خیال کنیم در آستانه‌ی وقوع یک جنگ هستیم». در طول چند ماه گذشته، رسانه‌های اسراییل به وفور اخبار و تحلیل‌هایی منتشر کرده‌اند که با استناد به گزارش‌های سازمان‌های امنیتی، نشان می‌داد سوریه در تدارک جنگ است.

دمشق، سوریه: بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، امروز اعلام کرد کشورش تمامی بلندی‌های جولان را از اسراییل بازپس خواهد گرفت. اسد، که به مناسبت شصت و دومين سالگرد تشكيل ارتش سوريه سخن می‌گفت، افزود: «تمايل سوريه به صلح هرگز به معنای صرف نظر از حقوق خود نيست؛ دمشق هرگز جز به بازپس گيری بلندی‌های جولان تا مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ رضایت نخواهد داد».

واشنگتن، آمریکا: دیک چنی، معاون رییس جمهوری آمریکا، شب گذشته گفت «تحرکات» اخیر نیروهای آمریکایی در عراق امنیت را در آن کشور بهبود بخشیده است. چنی، که در برنامه‌ی لاری کینگ سخن می‌گفت، همچنین از تعطیلات یک ماهه‌ی پارلمان عراق دفاع کرد و گفت: «به هر حال بهتر از تعطیلی دو ماهه است که ابتدا طرح کرده بودند».

توکیو، ژاپن: در نخستین پیامد شکست حزب حاکم ژاپن در انتخابات اخیر پارلمانی،‌امروز نوریهیکو آکاسی، وزیر کشاورزی، از مقام خود استعفا کرد.

بلفاست، ایرلند شمالی: نیروهای نظامی بریتانیا ساعت دوازده نیمه شب گذشته به مأموریت چهار دهه‌ای خود در ایرلند شمالی پایان داد.

لندن، بریتانیا: گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا، امروز به سفر خود به ایالات متحده پایان داد و به لندن بازگشت.

یزد، ایران: برای اولين بار در يزد و بدون حضور رسانه‌ها نمايش زنده‌ی لباس برگزار می‌شود. رييس هيأت مديره‌ی مؤسسه‌ی نمايشگاه‌های بين‌المللی افسانه‌ی کوير در جلسه‌ی هم‌انديشی برپايی اولين نمايشگاه مد در استان يزد، به خبرگزاری ایسنا گفته است: «اين نمايشگاه در يكی از هتل‌های سنتی يزد برگزار خواهد شد و به دليل حساسيت بالای كار، استفاده از وسايل رسانه‌ای در مدت حضور در نمايشگاه توسط بازديد كنندگان ممنوع است».

نیویورک، آمریکا: سرانجام روز گذشته هيأت مديره‌ی شركت داوجونز با فروش پنج ميليارد دلاری این شرکت به رابرت مردوخ موافقت كرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)