رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۶

هشدار مشاور ارشد پاپ نسبت به گسترش اسلام در اروپا

مشاور و منشی شخصی پاپ بندکیت شانزدهم در مصاحبه با نشریه آلمانی زودویچه تسایتونگ، نسبت به گسترش اسلام در اروپا هشدار داد.

گئورگ گینسواین به این نشریه آلمانی گفت : "تلاش برای اسلامی کردن اروپا را نمی‌‌توان نفی کرد".




این روحانی مسیحی در ادامه افزود: "خطری را که متوجه هویت اروپایی است نباید با تساهل بی‌منطق نادیده گرفت".

منشی شخصی پاپ همچنین از سخنرانی سال گذشته پاپ که در آن به نقل از یک امپراطور مسیحی قرون وسطی اسلام "مروج خشونت" عنوان شده بود، دفاع کرد. این سخنرانی خشم بسیاری از مسلمانان را برانگیخت. پاپ پس از این سخنرانی برای دلجویی از مسلمانان نمایندگان کشورهای اسلامی را به واتیکان دعوت کرد.

منشی شخصی پاپ اظهار داشت سخنان سال گذشته پاپ برای نفی نوعی "خام‌اندیشی" بیان شده بود.

به گفته گئورگ گینسواین "مفهوم اسلام بر دسته‌ای از دیدگاه‌‌های گوناگون دلالت دارد که گاهی با این دیدگاه‌ها با یکدیگر درتضاد هستند. حتی(این مفهوم) دربرگیرنده افراطی‌هایی نیز است که از قران برای بکارگیری سلاح استفاده می‌کنند".

منشی شخص همچنین گفت پاپ برای گفتگو میان ادیان تلاش می‌کند.

واکنش‌ها به سخنان پاپ

اظهار تأسف پاپ از آزرده شدن مسلمانان

پاپ: جهان اسلام در عصر روشنگری است

نظرهای خوانندگان

متاسفانه بايد گفت که غرب و پاپ و مسيحيت و يهوديت خيلی دير از خواب غفلت بيدار شده است. امروز ارکان تمدن و فرهنگ غرب و حتا باقی مانده ی تمدن و فرهنگ شرق به طور روز افزونی مورد حمله ی ... اسلام قرار گرفته است. در تهران و جنوب اين شهر از هر نظر آلوده و فاسد، چه از نظر سياسی چه از نظر اجتماعی و چه از نظر اخلاقی و حتا چه از نظر محيط زيستی مانع از اين نمی شود که نفهمم و ندانم که به زودی در لندن و نيويورک و برلن و پاريس و همه ی شهر های اروپا و آمريکا و هر جای آزاد و نيمه آزاد ديگر شاهد حمله های انتحاری، قتلهای خيابانی و سربريدنهای آپارتمانی مسيحيان و يهوديان و بودييان و خلاصه همه ی «ديگران» بدست توانی فرزندان ... خواهيم بود! با اينهمه همين بيداری پاپ هم برای من زن ايرانی تهرانی که تنها چشمم و گوشم به غرب است تا نجاتی را از آنجا بدست آورم مژده ی غنيمتی بزرگ است. و اگر به من مار و افعی گزيده ی ذليل و بيمار، که از يک طرف اگر مويم ديده شود فاحشه به حساب می آيم و اگر آن حجاب لعنتی که لعنت خدا و شيطان بر آن شخص و دودمانش باد که آنرا آورد بر سر کنم خودم و ديگرا مرا امل و افسرده و آلوده ی به کثافت دين اين دين آزادی کش به حساب می آورم، آری ! که به من هم اجازه ی اظهار نظر دهند خواهم گفت که بايد اين بيماران ...م را از سراسر اروپا و آمريکا بيرون کرد. تا شايد بساط واجب برای يک جهش و جنبش و دگرديسی برای اين دين آزادی کش انسان کش ديگر کش فراهم آيد! و سر انجام اينک من با پاپ در اين مورد و همه ی مواردی که از اسلام نام برده موافقم! ... و صد باره بايد گفت که آنچه را به تمدن اسلامی نسبت می دهند همانا مقاومت فرهنگ ها و تمدنها در برابر اسلام بوده که آنچنان شعر و ادبيات و هنر در دورهی اسلامی پديد آورده و گر نه شما ايران و هند و اسپانيا را از اسلام بگيريد شرافتا چه چيزی از آن باقی خواهد ماند؟!و در راستای بيانات پاپ چند لحظه اين رويای دل انگيز را از سر بگذرانيد که ايران عزيز ما به بيماری اين دين حنيف گرفتار نشده بود اينک ما در کجای جهان قرار داشتيم؟؟
زنی از جنوب غمناک تهران

-- پروانه ، Jul 27, 2007 در ساعت 11:50 PM

پروانه جان، اصلا مي​فهمي چي مي​گي خواهر خوبم؟
يه جا مي​گي:
به زودی در لندن و نيويورک و برلن و پاريس و همه ی شهر های اروپا و آمريکا و هر جای "آزاد و نيمه آزاد" ديگر شاهد حمله های انتحاری، قتلهای خيابانی و سربريدنهای آپارتمانی مسيحيان و يهوديان و بودييان و خلاصه همه ی «ديگران» بدست توانی فرزندان ... خواهيم بود!

در پي​نوشت خبري ديگر مي​نويسي:
شما خودتان فکرش را بکنيد وقتی اسلام به ايران آمد هفتاد و دو ملت و دين با هم می زيستند ولی اسلام چنان دماری از روزگار اين ديگرمذهبان در آورد که در فردای غلبه ی شمشير بر رگهای نازک گردن ايرانيان اين مردم در حدود صددرصد مسلمان شده بودند.

ما بالاخره نفهميدم اسلام با شمشير وارد دل​ها مي​شه يا اينکه جوامع آزاد، خودشون به اسلام گرايش پيدا مي​کنن؟
اونوقت در جوامع آزادي که به قول شما اسلامي​ها زياد مي​شن و همه جا پر مي​شه از حمله انتحاري، شما و انسان​هاي عاقل ديگه، گرايش پيدا مي​کنيد به ديني که اهلش، آدمکش هستند؟
حالا اصلا اين​ها هيچي! شما و آقاي پاپي که مي​گيد اسلام به زور شمشير و اينجور چيزا اومد، بعدش مي​گيد که جوامع آزاد بايد زوري هم که شده، همه رو مسيحي نگه دارن؟ (پيشي! بيا منو بخور از دست اين تناقض​گويي​هاي اينا راحت بشم!! :) )

اونوقت جالب​تر اينکه مي​فرماييد:
در راستای بيانات پاپ چند لحظه اين رويای دل انگيز را از سر بگذرانيد که ايران عزيز ما به بيماری اين دين حنيف گرفتار نشده بود اينک ما در کجای جهان قرار داشتيم؟؟

اگر مثلا اين روياي شب​هاي تار شما (که خيلي مي بخشيد، اما با اين رويا شما رو در خاک خواهند کرد) به حقيقت مي​پيوست، ما الان مثلا کجاي جهان مي بوديم؟ مي​شه چند تا مثال بزنيد؟
نهايتا مثلا غربي مي​بوديم ديگه ها؟ يعني مثلا شده بوديم کشوري مثل کشور پاپ، درسته؟
بعد، خوب، اونوقت همين غربي​ها که دارن مسلمون مي​شن!!!
پس خوش به حال ما که زودتر به اين نتيجه​اي که اونا رسيدن، رسيديم!!

مي​دوني! دارم فکر مي​کنم شايد مشکل تو اينه که توي جنوب تهراني نه توي غرب!

-- sara_kalak ، Jul 27, 2007 در ساعت 11:50 PM

سارا کلک خیلی کلکی همه ی حرفای خوب پروانه جون را تحريف کردی. آخه قربونت برم می خاسی يه بار حرفای اون بيچار رو بخونی بعد بزنی زيرش. خودتم می دونی که اون بيچاره همه رو درس نوشته! آخه بزار قبل از اينی که آمريکا حسابمونو بزاره کف دستمون خودمون وارد عمل بشيم! حالا اصلا چرا اين همه غيرتی شدی و عصبانی! خدا عمرت بده تا چند وقته ديگه نه از عمامه خبری هست و نه از عمامه نشان! شب به خير/
معصوم خانم از شيراز ( خدا وکيلی سارا کلک اين اسم واقعيمم هست)

-- معصوم خانم ، Jul 27, 2007 در ساعت 11:50 PM

با درود,
تيتر خبر را كه خواندم خوشحال شدم چون چندوقتي بود كه ميخواستم اين حرفها را بصورت يك مقاله بنويسم اما الان ميتونم حداقل به مغلطه هاي سارا خانوم هم اشاره اي كرده باشم ,اولآ عزيز جان شما اينطور كه پيداست فقط به سبك اقاي شريعتمداري در كيهان نمينويسيد, بلكه حتا مطالب را هم با همان سبك ميخونيد و برداشتتان را قبل از خواندن كرده ايد و حرفهايتان را هم از همان موقع با هدف زدن مشتي محكم بر دهان شرق و غرب و شمال و جنوب و مركز و زيرزمين وخلاصه همه عالم وادم تنظيم فرموده ايد.
حال كه شما ميفرمائيد اسلام عزيز در كمال ارامش ,در حال گسترش در غرب است البته اگر هيچ توجهي به سر بريدنها و بمب گذاريهاي مادريد و لندن و المان و فرانسه و ... و تحديد ها و حكمهاي اعدام فرا مرزي و جايزه هاي ميليوني براي قتل شهروندان اروپايي نكنيم, حتمآ شما از پنجاه كشور اسلامي جهان حداقل پنج نمونه سراغ داريد كه اسلام عزيز را به ميل خود و از روي ازادي پذيرفته باشند؟
بنده كه چنين كشوري را در كره زمين نميشناسم.
در ثاني اگر قوانين اسلامي اينقدر خوب و عزيز هستند چرا در اغلب كشورهاي غربي دومين جمعيت مسلمانان مهاجر هستند و تقريبآ همه انها به دليل زندگي در ازادي بغرب ميروند؟
ايا اين پنجاه و چند كشور مسلمان توليد صنعتي همه انها روي هم باندازه اروپاي شرقي هست؟
ايا اغلب انها از جمله خوشبخت ترينهايشان غير از فروش معدن توليدي هم دارند؟
البته حتمآ بتركيه افتخار ميكنيد ولي عزيز جان تركيه زمانيكه اسلام عزيز را به مسجدها برگرداند و سكولاريسم يعني عدم دخالت دين در دولت را برگزيد باينجا رسيد. اينده را هم كسي از قبل ننوشته و خواهيم ديد.
و اما راه حل بنده به پاپ و جوامع غربي, با سركوب و انگيزاسيون و اخراج و ... اين ايين بيشتر قدرت ميگيرد زيرا صلاح برنده اي به نام شهيدنمايي و ننه من غريبم را در دست دارد كه تجربه اي هزار ساله در استفاده از انرا پشت سر دارد. تنها راه مقابله با ان تمكين به قوانين اسلاميست.
اقاياني كه در دموكراسي غرب طالب چنين قوانيني هستند در واقع در سايه ان و با سو استفاده از دموكراسي قوانين عسر حجري و ديكتاتوري را طلب ميكنند, انهم براي ديگران ولي براي شخص خودشان تنها دست يافتن بقدرت و ثروتهاي ملي هدف نهايي و اصلي است. براي مثال هيچوقت يك ملا و رهبر ديني براي دزدي از بيت المال دستش قطع نميشود, براي زنا سنگسار نميشود و تنها مجازات براي اقايان خلع لباس شدن است.
پيشنهاد من اينست كه عده اي حقوقدان براي ياد گرفتن قوانين شريعه از غرب به پاكستان,ايران,عربستان و... بروند و پس از انكه كاملآ اين قوانين را اموختند برگردند و در غرب, اروپا و امريكا و... تمامي اين متعصبهاي اسلامي را در صورت انجام هر كار خلافي دقيقآ با همان قوانين اسلامي مجازات كنند.اگر مشروب خوردند مجازات شلاغ, زنا كردند و با زني غير از همسرشان رابطه داشتند ,سنگسار و
اگر به هر شكلي دزدي كردند ,مثلآ با گرفتن حقوق بيكاري ولي كار سياه هم كردند ,دستشان را قطع كنند.
در انصورت خواهيد ديد كه اولين معترض خود امامان مساجد خواهند بود و اينبار بجاي قران قوانين حقوق بشر را پيراهن عثمان ميكنند. گر چه سعي كردم بسيار خلاصه بگويم ولي مطلب بلند شد اميدوارم بچاپ برسانيد و يا اجازه بدهيد اين مطلب را جدا گانه در يك مقاله ارسال كنم. با تشكر.

-- zandy ، Jul 28, 2007 در ساعت 11:50 PM

اسلام رو به رشد در اروپا نتیجه میلیاردها دلار پول نفت کشورهای اسلامی است که جهت تروریست پروری به این جوامع اروپایی تزریق میشود مثلا افرادی که به خاطر کاریکاتورهای به حق مجله دانمارکی در اروپا اعتراض و راهپیمایی کرده بودند همگی خواستار قصابی و سر بریدن نویسنده آن مجله شده بودند.این کارها بدون حمایت مالی سازمانهای اطلاعاتی و تروریستی کشورهای اسلامی ممکن نبود.اکثر تازه مسلمانهای اروپا و غرب جز افراد پست و فرومایه غرب هستند که یا قدرت درک ازادی را ندارند یا به خاطر یک مشت دلار اسلام را با رغبت قبول کرده اندتا درفرصت مناسب از آنها در عملیات انتحاری استفاده شود

-- رضا ، Jul 28, 2007 در ساعت 11:50 PM

Dear friends

Islam, Christianity & Judaism are just politic

Thanks
Mehran Tanha
2566/5/6

-- Mehran Tanha ، Jul 28, 2007 در ساعت 11:50 PM

اين سايت يه مشكل اساسي داره...انگار طراحي و ساخته شده كه يه عده آدم سطحي اما عصباني كه فقط به صرف اينكه مخالف جمهوري اسلامي هستند خودشون رو صد در صد به حق مي دونن بيان و عقده هاي خودشونو خالي كنن. از زني كه انقدر ذليل و خواره كه تنها راه نجاتشو امداد غربي ها ميدونه تا اوني كه تنها و تنها مايه فلاكت و بدبختيشو يه تيكه پارچه بيست سانتي مي دونه كه به زور رو سرش نگه مداره. ظاهرا اينجا فقط در صورتي روشنفكر و مدرن به حساب مي آييد كه به اسلام و محمد و قران و جمهوري اسلامي و هر چي كه به دين مربوطه فحش ناموس بدين..... من واقعا متاسفم. متحجر بودن فقط در جناح دين گرايان نبوده و نيست. اتفاقا در تاريخ كلكسيون و آلبوم بي اندازه بزرگي از بي دين هاي متحجر و متعصب و كوته فكر وجود داشته... متاسفانه وجود داره و بدبختانه وجود خواهد داشت..... چشم بستن و حرف زدن فقط كار متعصبان ديندار نيست.
البته همه اينها قابل دركه... مردم براي مدت طولاني به اسم دين تحت فشار بودن و هر چيزي و هر كسي بعد يه مدت كه تحت فشاره براي آزادي خودش حاضره هر كاري بكنه حتي اگه رفتارش با گفتارش متناقض باشه....حتي اگه سنگ آمريكايي رو به سينه بزنه و اما يه كلمه از فرهنگ تحمل ديگران و ادب در بحث و تبادل فكري تو مغزش فرو نره.

يه چيز هست كه همه انسان بزرگ در طول تاريخ به درستي اون صحه گذاشتن و اون اينه كه هر كس بيشتر مي دونه كمتر حرف مي زنه و اوني كه بيشتر مي دونه كمتر سخنراني مي كنه.. .. لطف كنين و يه نگاهي به كامنت هايي كه اينجا گذاشته شده و ميشه نگاه كنيد و خودتون قضاوت كنيد ببينيد واقعا چقدر ميدونيد ؟؟؟؟؟

-- رضا.. بچه كرج ، Jul 29, 2007 در ساعت 11:50 PM

آقا رضا بچه کرج! فکر می کنم خود شما هستيد که سطحی هسـتيد! اون پروانه که اميدش به غربه صادقانه گفته، خود شما در همون جايی که نشستی به اطرافت نگاه کن چند تا چيز غير غربی می بينی، از چرخ خياطی مامانت گرفته تا دوچرخه ی بابات تا چادر خواهرت همش از خارج اومده تاز اگه طرفدار رژيمم باشی ... . در هر حال حتا تمام چيزاييم که از چين و ماچين مياد همش غربيه اونا فقط کپی کاری کردن! همين اينترنتم فکر نمی کنم ساخت حوزه ی علميه باشه ، حالا چه عيبی داره که اون زن يا دختر راستشو بگه و اميدش به غرب باشه و نه به غيب؟ هان! در صورتيکه حرفاش خيلی هم عميقه حالا توی نيم صفحه دلت می خواد از فلسفه غزالی و ابن رشد و ابن عربی و ابن خلدون و نميدونم از هگل و نيچه و هايدگر بگه؟! خب با زبون ساده و عميق خودش ميگه اينا آدمکشن اسلام طبق گفته ی خودشون، خود بزرگانشون آدمکشه بد ميگه؟ از آقای خمينی بپرس از خامنه ای بپرس از جنتی بپرس برات راسشو ميگن حالا چرا اصلا اينقده بوی غرور ميده حرفات؟! پروانه خانوم خودت از خودت دفاع کن! شايد چون زنی آقا رضا بچه کرج بهش بر خورده که تو حرف زدی! اما من و مادرم و خواهرم با بابام خيليم بهت تبريک ميگيم.
شهرناز و خانواده از تهران

-- شهرناز ، Jul 29, 2007 در ساعت 11:50 PM

آقا رضا بچه کرج اولا اگه شما خوتو دانا و ما رو نادون ميدونی و شرط دانيِ روهم کم حرفی پس چرا خودت اينهمه پرحرفی کردی؟! دوم اينکه اينايی که بر قدرتن ... در اينی که اسلام دين بکش بکشيه حرفی ندارن حالا سرکار می فرماييد که نه خير اينطور نيست و ما سطحی هستيم و شما عمقی بفرماييد شما عمقش رو به ما نشان دهيد! در ضمن من از اين سايت ممنونم که به ما اين موقعيت را می ده تا از افکار همديگه آگاه بشيم حتا از افکار رضا بچه کرج که ما را بی سواد و خودشو علامه ی دهر ميدونه!
مهناز

-- بدون نام ، Jul 29, 2007 در ساعت 11:50 PM

من از اين تريبون استفاده کرده و به عنوان متخصص اسلام که در قم يعنی واتيکان شيعه ی اسلامی درس خوانده ضمن سلام و تحيت به جناب پاپ تمامی حرفهای جناب پاپ را تاييد می کنم. ايشان بايد برای اصلاح و رفورم قوانين اسلامی قدمهای بلندتری را بردارند.
از قم طلبه سابق

-- بدون نام ، Jul 29, 2007 در ساعت 11:50 PM

چه با مزه! ما ایرانی ها اصلا آدم نمی شویم. نه از عمامه خبری خواهد بود نه از عمامه نشان...لابد به سبک خودشون سنگسارشون می کنین؟خوب هنوز هیچی دست دوستان نیفتاده چماق دست گرفته اند. لابد وقتی رژیم متحجر جمهوری اسلامی برگرده متحجرین سکولار می خوان سر میدونا وایستند و هر کی روسری سرش کرد رو به اسم اینکه روسری نماد اسلام سیاسیه بگیرند و ارشادش کنند. ضمنا فکر کنم اگر دین حنیف اسلام بود یا نبود ملت خاک شیر مزاج استبداد پرور ایران باز هم هیچی نمی شدند!موبد هیچی فرقی با ملا نداره...

-- پیروز ، Jul 30, 2007 در ساعت 11:50 PM

اگرعده ای در اروپا به اسلام گرایش می کنند بخاطر اینست که ملاها در غرب اسلام واقعی را به تصویر نمی کشند.اسلام ستیزی در خاور میانه بخصوص در ایران خیلی بیشتر از اسلامگرایی در غرب است..

-- سپیدار ، Feb 23, 2008 در ساعت 11:50 PM