رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۶

سقوط هواپیمای نظامی در اطراف مشهد

يک فروند هواپيمای نظامی اف-‌۷ ساعت ۱۵ روز دوشنبه در حوالی شانديز، حومه‌ی شهر مشهد، سقوط كرد.

يكی از دو فروند هواپيمای اف-۷ كه ديروز از تهران عازم پايگاه چهاردهم شكاری امام رضا در مشهد بودند، به علت نقض فنی نتوانست خود را به باند فرود پايگاه چهاردهم برساند و سقوط كرد.

به‌گزارش ایرنا، يک مقام ارتش ايران ضمن تاييد سقوط اين هواپيما، ارائه‌ی جزييات را به نتايج بررسی گروه كارشناسی موكول كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی نيروی هوايی ارتش علت این حادثه را «نقص فنی بعد از درخواست فرود اضطراری از برج مراقبت باند فرود پايگاه چهاردهم شكاری مشهد» اعلام کرده است.

به گفته‌ی ستوان‌يكم محمدامين فياضی، جانشين معاونت عمليات نيروی هوايی ارتش، خلبان اين هواپيما قبل از سقوط هواپيما با چتر نجات از كابين هواپيما خارج و به سلامت در زمين فرود آمده است.

وی گفت: «گزارش كامل علت سقوط اين هواپيما بعد از بررسی كارشناسی تيم اعزامی به منطقه منتشر خواهد شد».

نظرهای خوانندگان

فکر نمی کنم که ایران هواپیمائی به نام F-7 داشته باشد. احتمالا منظور F-4 یا F-5 است.

-- بدون نام ، Jul 24, 2007 در ساعت 12:44 PM

خبر رسیده کاملا درست است چون بنده ساکن مشهد .....هستم . ضمنا باید به دوست قبلی یاداور شد که نوع هوا پیمای اعلام شده صحیح بوده . این هواپیما جت اموزشی و رهگیر کپی شده میگ 21ساخت چین است . نام چینی ان شنیانگ و نام غربی ان اف7 میباشد . این هواپیماها به تعداد 38 فروند سال 72 توسط هاشمی رفسنجانی در معامله ای کلی خریداری شد.
پاینده و جاوید ایران

-- کامران ، Jul 25, 2007 در ساعت 12:44 PM

خبر صحیح است . این هواپیما کپی چینی میگ 21 بوده.نام چینی آن شنییانگ و نام غربی ان در پیمان ناتو اف7 است .... پاینده و جاوید ایران

-- ;کامران ، Jul 25, 2007 در ساعت 12:44 PM

خواهشا در مورد مسائلي كه اطلاع كافي نداريد،اظهار نظر نكنيد-اف7 هم داريم،خوبش رو هم داريم

-- حامد ، Aug 7, 2007 در ساعت 12:44 PM