رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۸۶

آغاز دور تازه برخورد با پوشش مردم

مرحله جدیدی از برخورد نیروهای انتظامی با نوع پوشش لباس زنان و مردان در ایران آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، تشدید برخوردها روز دوشنبه یکم امرداد با حضور گشت‌های ارشاد آغاز شده‌است.

سردار احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در این مورد گفت: با کسانی که از مانتوهای کوتاه، شال‌هایی که موها را نمایان می‌کند و از شلوارهای کوتاه استفاده می‌کنند برخورد می‌شود.
وی همچنین افزود: پلیس از امروز با پسرانی که موهای خود را به صورت مدل‌های غربی آرایش کرده باشند و با کسانی که از لباس هایی که دارای آرم‌های "منحرف" غربی باشد برخورد می‌کند.


عکس از ایسنا

مهدی احمدی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران نیز در این باره گفت: در این طرح یک‌صد پلیس زن آموزش‌دیده و افسران ویژه در غالب گشت‌های ویژه ارشاد فعالیت می‌کنند.
وی مصداق پوشش‌های مشکلدار را "مانتوهای کوتاه و چسبان‌، روسری‌های نواری، شلوار کوتاه برای خانم‌ها و همچنین مدل‌های آرایش‌شده به سبک غربی موی سر آقایان" ذکر کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران از مهدی احمدی نقل می‌کند که " برخورد با آرایشگاه‌هایی که آقایان را به روش غربی آرایش می‌کنند، عرضه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان سی‌دی‌های مستهجن و هم‌چنین افراد بدپوشش که به روش مانکنی در سطح شهر تردد می‌کنند نیز تشدید خواهد شد". وی افزود که آرایشگاه‌های مذکور علاوه بر برخورد در برخی موارد پلمپ نیز خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی توکلی فرمانده انتظامی مازندران نیز از آغاز مرحله چهارم برخورد نیروهای انتظامی با نحوه لباس مردم در این استان خبر داد.
او موارد مشکلدار برای پسران را " گیسوان بلند، پوشیدن لباس‌ها با مارک‌های "غیر متعارف"، ظاهر شدن در معابر عمومی با زیرپوش و شلوارک" عنوان کرد. در مورد خانم‌ها نیز وی استفاده از مانتوهای کوتاه و چسبان، روسری‌های باریک، آرایش غلیظ و "غیر متعارف" را دارای اشکال دانست. سردار توکلی همچنین افزود: در اجرای این طرح با اماکن عرضه‌کننده لباس‌هایی که آرم گروه‌های "منحرف" غربی را داشته باشند، برخورد می‌شود.

اردشیر مطهری، فرمانده پلیس یگان ویژه تهران بزرگ نیز اعلام کرد که در این طرح، افسران اکیپ به عنوان واحد حمایت‌کننده مستقر هستند. وی همچنین از سه‌برابر شدن گشت‌های انتظامی در سطح پایتخت خبر داد و تأکید کرد: با توجه به گستردگی شهر تهران،‌ نیروها در نقاط مختلف تقسیم‌بندی شدند.

مقامات نیروهای انتظامی در ایران از این برخوردها با عنوان "طرح‌های امنیت اجتماعی"، "ارتقاء امنیت اخلاقی" و " توسعه فرهنگ ارزشی و انقلابی" یاد می‌کنند.

نظرهای خوانندگان

برن گم شن بابا . ملت تو فقر و تورم دارن جون می دن ، عوضی یا فکر اسلامن ، گه بگیرن همه شون رو/

-- تقی ، Jul 23, 2007 در ساعت 04:50 PM

نميدانم آيا هنوز دوستاني در طيف هاى مختلف "سياسى- پالتاكى" هستند كه رژيم را
غير فاشيست ارزيابى مي كنند؟و انتظار دارند با جانم و عزيزم نظرش را عوض كند؟آخر يك رژيم تا كجا كه پيش برود احتياج به سيلي دارد؟

-- كيوان ، Jul 23, 2007 در ساعت 04:50 PM

خدا پدر و مادرشون رو بيامرزه...
مرديم از بس تو مسير اداره چشمامون رو دوختيم به زمين...!!!

-- sara_kalak ، Jul 23, 2007 در ساعت 04:50 PM

Ahmad Raze Radan have to learn one thing. Whatever he does will be recorded and will remain in the history.

Please everyone help in editing and improving this article in wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ahmad_Reza_Radan

-- Tahmineh ، Jul 23, 2007 در ساعت 04:50 PM

یا درود به دوستی که اطلاعات آفای رادان را وارد wikipedia نموده اند از همه هم میهنان و آزادی خواهان درخواست میکنم از این پس تمام سرکوبگران و متجاوزین به حقوق مردم ایران را با عکس و مشخصات ،شرح جنایت وفساد و کارهای خلاف و ضد مردمی در سایت های معروف اینترنت و wikipediaمعرفی نمایند .شاید از ترس آبرو و در وهمسایه و خانواده دست از کارهای ضد مردمی بر دازند.و یا شرح حالشان سر مشقی برای سایر دولت مردان و ماموران دولتی باشد

-- جهانگیر ، Jul 24, 2007 در ساعت 04:50 PM

خواستم بگویم خدا لعنتشان کند، دیدم خودشان ملعون هستند. من در میان کسانی از آن‌ها بوده‌ام که چنین تفکراتی داشته‌اند از زن و مرد، چنان فکر و عقلشان منجمد است که اگر مافوق و رهبرشان به آن‌ها بگوید ماست سیاه است (نقل از دار و دسته بعد-ازین-کارگردان!)، برای تحمیل آن از هیچ جنایتی فروگزار نیستند. اما چون در درک منطق و زندگی انسان‌هایی احمق می‌شوند، به‌خدا یکی از آن‌ها زندگی آدمیزادی ندارد. اکثر آن‌ها پسران منحرف (من خودم گواه تجاوزکاری آن‌ها بوده‌ام، تجاوزهایی در خفا با صورتی پر از ریش و پشم و نماز! به‌موقع برای توجیه جنایتکاری خود) و دختران مساله‌دار روانی تحویل جامعه می‌دهند.
قدر مسلم تفکر آقای رادان و امثالهم برقراری امنیت نیست. این‌همه جانی، متجاوز و دزد ول‌ول می‌چرخند، این‌همه آمار تجاوز پدر و عمو و ... به دختران هست، بعد از دوبار سوال و جواب آزاد می‌شوند، حالا مانتوی کوتاه و موی سیخ‌سیخی شده جرمی که حتی احتیاج به محاکمه و دفاع ندارد، حتما خون او مباح است!
کافی است به‌عنوان یک دختر با سرووضع شلخته دو روز را امتحان کنید، یک روز بروید مولوی و ببینید لات و لوت‌های هفت‌هشت ساله تا هفتادساله به سوسک ماده هم کار دارند و احتمال شنیدن هر حرف رکیکی را داشته باشید. یک روز هم بروید این‌جاهایی که ماشین گشت ارشاد هست، میرداماد یا هفت‌تیر با همان سرووضع. ببینید کی به شما نگاه می‌کنه!
لذا من فکر می‌کنم اولا رادان به‌عنوان تشویق افرادش(مردها رو) رو می‌فرستد با دخترای خوشکل حال کنند، بهشون دست بزنند، لگد بزنند و ...، شاید یه پولی هم از زندان و بازداشتگاه بابت این خدمت بگیره.
زن های زشت‌رو و زشت‌سیرت نیروی انتظامی هم که خودشون هم بهشون نگاه نمی‌کنند، بابت خالی کردن عقده‌هاشون فرستاده ماموریت و هم خرکردن ملت که پلیس زن دخترا رو می‌گیره (جان من یه آدم درست و حسابی تا حالا توی آن‌ها دیدین؟، حتی عقده مانتو و مقنعه دارن!)
از باقی مزایای این طرح برای تجاوزگران به حریم امن و شخصی مردم صرف‌نظر می‌شود، به‌عهده ذهن خلاق خودتان!

-- زیر ظلم این‌ها ، Jul 24, 2007 در ساعت 04:50 PM

در اسلام حکمی درمورد بد حجابی نداریم. اینها اختراع مقدسین و دیکتاتورهاست. و کسانی که با آنها برخورد شده است (آنها که عکسشان در سایت ها هست) مظلوم واقع شده اند. نیروی انتظامی بجای اینکه مزاحم مردم بشود باید جلوی مزاحمت برای آنان را بگیرد.

-- حمید رضا ، Jul 24, 2007 در ساعت 04:50 PM

من از همه بچه های ایرانی میخوام که تن به این فشار ها ندن و همچنان مثل همیشه بهترین نوع لباس و شیکترین ها را بپوشند و در خیابانها حاضر شوند . ما اگر همین حالا جلوشون کم بیاریم بیشتر از اینها سرکوب می شیم .
من واقعا نمی دونم دیگه اینها باشد چقدر تو زندگی مردم و پوشش دخالت کنند که مردم صداشون در بیاد ؟ چرا هیچ کس هیچ چی نمیگه ؟ چرا برای یه دفعه هم که شده همه با هم یکی نمیشیم ؟ فقط بلدیم حرف بزنیم ؟ اگر یه بار فقط یه بار همه مردم بریزن تو خیابون ها و شعار بدن حتم دارم که اینها ترسو تر از اینن که بخوان با مردم مقابله کنن .

-- bamdad ، Jul 24, 2007 در ساعت 04:50 PM

مهم اينه كه بريم بهشت. فقط همين

-- دلمرده ، Jul 24, 2007 در ساعت 04:50 PM

پریرو تاب مستوری ندارد، چو در بندی ز روزن سر برآرد (حافظ)

-- علی ، Jul 24, 2007 در ساعت 04:50 PM