رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۶

"پروازهواپیماهای ماهان بر فراز بریتانیا ممنوع شد"

فرانس پرس گزارش می‌دهد وزارت ترابری بریتانیا به شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرده است هواپیماهای این شرکت حق پرواز در آسمان بریتانیا را نخواهند داشت.

وزارت ترابری بریتانیا دلیل این اقدام را "ایمن نبودن" هواپیماهای شرکت هواپیمایی ماهان عنوان کرده است.


هواپیمای ماهان. فلیت ایر

شرکت هواپیمایی ماهان هر هفته پنج پرواز از تهران به منچستر دارد.

یک مقام وزارت ترابری بریتانیا به فرانس پرس گفت: "ما مجوز پروازهای تجاری (ماهان) به بریتانیا را لغو کردیم چراکه امنیت پروازهای ماهان رضایت‌بخش نبود".

به گفته این مقام بریتانیایی "اخیرا (برای پروازهای ماهان) چند حادثه روی داد که نشانگر سطح پایین برنامه‌ریزی و امنیت است".

این مقام بریتانیایی که فرانس پرس نامی از وی نمی‌برد، می‌افزاید چنان که مشخص شد برخی از هواپیماهای ماهان فاقد سیستم‌های جلوگیری از سانحه هستند.

شرکت هواپیمایی ماهان که دفتر مرکزی آن در تهران است دارای 21 خط خارجی در 10 کشور جهان است.

درسال 2006 مقامات بریتانیایی درباره یک پرواز ماهان پرونده تحقیق تشکیل دادند. در این حادثه هواپیمای مسافربری ایرانی فرودی ناموفق داشت.

یک سخنگوی فرودگاه بیرمنگام نیز به فرانس پرس گفت این فرودگاه دیگر اجازه فرود به هواپیماهای ماهان نمی‌دهد. وی از ذکر جزییات بیشتر خودداری کرد.

برپایه این گزارش، سال پیش از این نیز، یک هواپیمای ماهان ایر که از بانکوک به تهران پرواز کرده بود، در مهرآباد فرود آمد اما پس از طی تمام مسیر باند، خلبان نتوانست هواپیما را متوقف کند. در این حادثه کسی آسیب ندید.

نظرهای خوانندگان

ماهان رسما(بدون اینکه مخفیانه کار کند) یکی از بخش هایی است که متعلق به سپاه است. ...

-- مهتاب ، Jul 22, 2007 در ساعت 11:15 PM

ماهان متعلق به دو ايراني خير است كه هيچ برداشتي از سود شركت را نميگيرند.

-- بدون نام ، Aug 9, 2007 در ساعت 11:15 PM