رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۸۶

۱۹ نفر در جاده سمنان کشته شدند

بامداد روز جمعه در پی برخورد یک کامیون با یک اتوبوس مسافربری در محورسمنان ــ جندق 19 نفر کشته شدند.

به گزارش ایسنا درحالیکه پلیس راه کشور ساعت وقوع این حادثه را 4:10 بامداد جمعه اعلام کرد، ستاد هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت به این خبرگزاری گفت: " این حادثه مقارن ساعت 1:31 بامداد در 165 کیلومتری دامغان اتفاق افتاده است، اما کم‌تردد بودن جاده در آن ساعت از یک سو و وقوع حادثه در نقطه کور برای ارتباط تلفنی، منجر به آن شد که یک راننده عبوری پس از دو ساعت رانندگی در جاده امکان ارتباط با اورژانس را یافته و به این ترتیب این موضوع در ساعت 3:49 بامداد به اورژانس گزارش ‌شد".

بر اساس گزارش این ستاد، بلافاصله پس از اطلاع از حادثه، نخستین آمبولانس از پایگاه جندق و سه دستگاه آمبولانس دیگر از دامغان عازم محل حادثه شده و با بررسی اولیه اعلام کردند که 18 تن در این حادثه در دم کشته شده‌اند و 19 تن مجروح بر جای مانده که نیاز به آمبولانس‌های بیشتری است.

این گزارش می‌افزاید مدیریت اورژانس در پی نیاز به آمبولاس‌های بیشتر وارد عمل شد و یک فروند بالگرد امداد هوایی و دو دستگاه آمبولانس نیز از شاهرود به محل حادثه اعزام شدند.

همین گزارش حاکیست 15 مصدوم حادثه با آمبولانس اورژانس به دامغان منتقل شدند، یک تن از طریق آمبولانس به شاهرود و سه تن از طریق بالگرد به سمت مراکز درمانی رفتند.

ایسنا گزارش می‌دهد درحالیکه تلاش برای نجات جان 19 مجروح حادثه ادامه داشت، یک مجروح نیز در داخل یکی از آمبولانس های درحال انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد و بدین ترتیب کشته‌های این حادثه به 19 تن افزایش یافت.

سرهنگ خبیر، جانشین فرمانده پلیس راه سمنان در گفت‌و‌گو با ایسنا علت حادثه را انحراف به چپ راننده کامیون به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی عنوان کرد.