رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۸۶

بازداشت یکی از فعالان کمپین ۱میلیون امضا

امیر یعقوبعلی، یکی دیگر از فعالان کمپین "یک میلیون امضا برای تغییر قوانین نابرابر" هنگام گفت و گو با مردم درباره اهداف این کمپین بازداشت شد.

به گزارش زمانه، شب گذشته امیر یعقوبعلی از فعالان کمپین در‌حالی که در پارک اندیشه واقع در خیابان شریعتی مشغول جمع‌آوری امضا برای تغییر قوانین "تبعیض آمیز علیه زنان" بود توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد. یعقوبعلی پس از بازداشت به کلانتری عباس‌آباد واقع در میدان نیلوفر منتقل شده و صبح امروز برای صدور حکم به دادگاه انقلاب برده شد.

قاضی پرونده قرار بازداشت یعقوبعلی را "برای ادامه بازجویی" تا 24 ساعت دیگر تمدید کرد و او به بازداشتگاه کلانتری عباس‌آباد بازگردانده شد و طبق روال احتمالا روز شنبه باید مجدداً به دادگاه انتقال یابد.

تاکنون فعالان زیادی از این کمپین در حالی که در اماکن عمومی با مردم گفت و گو می‌کردند از سوی ماموران مورد بازخواست قرار گرفته یا دستگیر شده‌اند. یکی از آخرین نمونه‌های چنین برخوردهایی که بازتاب خبری هم یافت، بازداشت دو هفته‌ای ناهید کشاورز و محبوبه حسین‌زاده بود که در روز سیزده نوروز سال ‌جاری در پارک لاله هنگام فعالیت برای کمپین دستگیر شدند.

گفتنی است که بر طبق قوانین جمهوری اسلامی گفت و گو با مردم برای جمع‌آوری امضا جرم به‌شمار نمی‌آید.