تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خانواده‌ی عمادالدين باقی به زندان محکوم شدند

وکيل مدافع عمادالدين باقی، رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان، از محکوميت موکلش به سه سال حبس تعزيری خبر داد.

محمود علم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران گفت: «شعبه‌ی ۶ دادگاه انقلاب تهران طی حکمی موکلم را به اتهام اجتماع و تبانی به منظور انجام جرايم بر ضد امنيت کشور به دو سال حبس و به اتهام تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی ايران به نفع گروه‌های بيگانه و مخالف نظام به يک سال حبس محکوم کرد».

محمود علم افزود: «اتهامات موکلم به دليل مصاحبه با برخی رسانه‌ها، نامه‌نگاری و مصاحبه در باره‌ی محکومان زندان و اعدام در حوادث اهواز عنوان شده است».

وکيل مدافع عمادالدين باقی همچنین به خبرگزاری ایسنا گفته است: «در اين پرونده علاوه بر عمادالدين باقی، چهار نفر ديگر از جمله همسر و دختر وی نيز به اتهام اجتماع و تبانی به منظور انجام جرايمی بر ضد امنيت کشور به ۳ سال حبس به مدت ۵ سال تعليق محکوم شده‌اند که اتهام آن‌ها مربوط به سفر به امارات و شرکت در کنفرانسی مربوط به حقوق بشر است که گفته شده بود از سوی سازمان ملل برگزار شده اما بعدها مشخص شده که اين سازمان دخالتی در تشکيل اين کنفرانس نداشته است».

نظرهای خوانندگان

احتمالاً وكيل ايشان هم به زودی به جرم نشر اكاذيب و تبليغ عليه نظام روانۀ زندان می شود و همچنين وكيلی كه دفاع از وكيل آقای باقی را بر عهده بگيرد...

-- Arman ، Jul 31, 2007 در ساعت 12:44 PM

والله اين مملكت ديگر محض خنده جهانيان سر پا مانده است وبس آنهم به مدد امدادات غيبى !و الا هيچ منطقى به اين سادگى نمى تواند بپذيرد كه عمادالدين باقى همراه با خانواده قادر به آنچه متهم شده اند هستند جز همان كه عرض شد

-- كيوان ، Jul 31, 2007 در ساعت 12:44 PM

خدمت جناب آقای باقی و خانواده محترمشان سلام عرض میکنم. این هم از معجزات حکومت ولایت فقیه و نواب امام زمان است دیگه. احتمالا این کار رو برای راحتی خانواده آقای باقی انجام دادند تا مثل خانواده بقیه زندانیان دربدر دادگاه و زندان واسه ملاقات نشن. احتمالن اسم زندان اوین هم به مهمانسرای اوین تغییر خواهد کرد.

-- علی ، Aug 1, 2007 در ساعت 12:44 PM

بنظر میرسد که چون دیگر بازداشت و حبس و شلاق زدن و تبعید و اعدام و جرایمی اینچنین که تاکنون برای تنبیه به اصطلاح * خاطیان !! * در کشورمان بصورت انفرادی در نظر گرفته میشده * کار ائی سابق را ندارد بنابر این حکومت تصمیم به اجرای دستجمعی انان بر روی خانواده های انان نیز نموده !! تعجب نکنیم که بزودی شاهد ان باشیم که دستگاه حکومتی با همکاری قوای قضائی و نیروهای امنیتی و انتظامی یقه ی دوستان و نزدیکان و بچه محلها و هم شهریها و در نهایت کلیه هم میهنان » متهمان !! « را نیز گرفته و به هدف زهر چشم گرفتن از دیگران ( البته اگر هنوز کسی باقی مانده باشد !! ) بقیه را هم به همان مجازاتها برساند !!.
و ایا نیز فکر کرده اید که برای چه میخواهند* زندانها را به خارج از شهرها منتقل کنند ؟ *
شاید بشود کمی از چراها یش را در توضیحات بالا یافت !!!!!!!.
داوید

-- داوید ، Aug 1, 2007 در ساعت 12:44 PM

سحر نزدیک است نایستید بدوید زود تر به آن میرسیم

-- فریدون فرخ ، Aug 1, 2007 در ساعت 12:44 PM

در نا امیدی بسی امید است
پایان شب سیه سفید است
متاسفانه این شب سیاه وبسیار طولانی ظاهرا پایانی ندارد و همه را به ظلمت خواهد کشاند زیرا ما همه به دنبال منافع شخصیمان هستیم

-- بدون نام ، Aug 1, 2007 در ساعت 12:44 PM

تا آنجا که به خاطر دارم ساواک شاه دیگر باخانواده مخالفین کاری نداشت

-- خویشاوند ، Aug 1, 2007 در ساعت 12:44 PM

حکومت عدل علی همین است که می بینیم
و آقای باقی هم مدافع علی ابن ابی طالب است . پس چرا باید از بازداشت خود توسط
حکومت نایب امام ناراحت باشد .

-- علی ( ع ) ، Aug 1, 2007 در ساعت 12:44 PM

حکومت عدل علی همین است که می بینیم
و آقای باقی هم مدافع علی ابن ابی طالب است . پس چرا باید از بازداشت خود توسط
حکومت نایب امام ناراحت باشد .

-- علی ( ع ) ، Aug 1, 2007 در ساعت 12:44 PM

البته برای آقای باقی بسیار متاثرم و اینکار را خلاف تمام موازین منطق می دانم ولی هنوز زندگی در ایران از زندگی در عراق و افغانستان و احتمالا پاکستان بهتر است. فکر می کنم.

-- بابک ، Aug 1, 2007 در ساعت 12:44 PM

البته برای آقای باقی بسیار متاثرم و اینکار را خلاف تمام موازین منطق می دانم ولی هنوز زندگی در ایران از زندگی در عراق و افغانستان و احتمالا پاکستان بهتر است. فکر می کنم.

-- بابک ، Aug 1, 2007 در ساعت 12:44 PM

هر دم ازین باغ بری میرسد....

-- astyak ، Aug 1, 2007 در ساعت 12:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)