تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

حسینی: ایجاد ترس از سوی آمریکا برای فروش سلاح

محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ارتباط با قراردادهای تازه فروش سلاح‌های آمریکا به عربستان این قراردادها را اقدامی در جهت "گسترش ترس" دانست.
این خبر را روزنامه جام جم روز دوشنبه گزارش کرده‌است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این باره گفت: آمریکایی‌ها همواره یک سیاست را در منطقه مورد توجه قرار داده‌اند و آن هم ایجاد ترس و نگرانی در کشورهای منطقه و تلاش برای مخدوش کردن مناسبات و روابط حسنه بین کشورهای منطقه و تلاش برای ایجاد فرصت و زمینه‌ای برای فروش تسلیحات خودشان است.
او افزود: طرح اینگونه اخبار در آستانه سفر وزیران خارجه و دفاع آمریکا بر اساس اهداف خاصی صورت می‌گیرد.

ایالات ‌متحده قراردادهای تازه تسلیحاتی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار با عربستان سعودی و ۵ کشور دیگر خلیج فارس منعقد کرده است. خبر این قراردادها طی این هفته از سوی رسانه‌ها گزارش شد. پنتاگون هنوز جزئیات فروش این سلاح‌ها را اعلام نکرده‌است. یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا که نامش فاش نشده در این باره گفته‌است: هدف از این قراردادها مقابله با تغییراتی است که در تهدیدات راهبردی از سوی ایران و دیگر نیروها پیش آمده".


این در حالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده آمریکا در سازمان ملل و سفیر پیشین این کشور در عراق، عصر یک‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت: "شکی نیست که عربستان سعودی و تعداد دیگری از کشورها کوشش کامل خود را برای کمک به عراق نمی‌کنند"

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری مهر دو روز پیش‌تر سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع ایران در رابطه با این قراردهای تسلیحاتی گفته بود: " ایران هیچگونه نگرانی از تقویت بنیه دفاعی کشورهای مسلمان ندارد و افزایش توان دفاعی آنان را بخشی از توان دفاعی جهان اسلام می داند. هر کشوری حق دارد برای تقویت توان دفاعی خود تسلیحات مورد نیاز خود را تولید و یا خریداری کند."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)