تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۸ مرداد


سرخط آخرین خبرها در نیمروز دوشنبه
۸ مرداد ۱۳۸۶
۳۰ ژوییه ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: محمدعلی حسينی، سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران، گفت: «ضرورتی برای ارتقای سطح مذاكره بين ايران و آمريكا در باره‌ی مسایل عراق احساس نمی‌شود». حسینی، که در نشست هفتگی خود با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: «چنين پيشنهادی از سوی جمهوری اسلامی ايران مطرح نشده است». حسینی همچنین اعلام کرد که بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی امروز برای بازديد از تأسيسات اراک به ايران وارد می‌شوند.

امان، اردن: ايران به مقام نهم رقابت‌های دو و ميدانی قهرمانی آسيا دست يافت. به گزارش ايسنا، در پايان رقابت‌های دو و ميدانی قهرمانی آسيا، ايران با ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز برای نخستين بار به مقام نهم آسيا رسيد. اين بهترين نتيجه‌ی طول تاريخ دو و ميدانی ايران در آسياست. همچنین در این رقابت‌ها چین، هند و عربستان سعودی به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

واشنگتن، آمریکا: هیأتی عالی‌رتبه از مقامات آمریکایی به ریاست رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، با هدف جلب پشتیبانی کشورهای عرب از حکومت عراق، امروز عازم منطقه‌ی خاورمیانه شدند.

نیویورک، آمریکا: زلمای خلیل‌زاد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، شب گذشته در گفت‌وگویی با شبکه‌ی تلویزیونی سی.ان.ان گفت منظورش از «کشورهای دوست آمریکا» که به بی‌ثباتی در عراق دامن می‌زنند عربستان سعودی بوده است. خلیل‌زاد چندی پیش در نیویورک تایمز نوشته بود: «برخی از کشورهای همسایه‌ی عراق که جزو دوستان ایالات متحده هستند بی‌ثباتی در عراق را ترویج می‌کنند».

امان، اردن: سازمان خیریه‌ی آکسفام امروز با انتشار گزارشی در امان اعلام کرد همچنان ۸ ميليون عراقی نيازمند کمک‌های فوری انسان دوستانه هستند. این گزارش، که با همکاری مشترک آکسفام و ائتلافی از NGOهای عراقی تدوین شده،‌ می‌افزاید حکومت عراق قادر به تأمین نیازهای اولیه‌ی حدود ۸ میلیون تن از شهروندان این کشور جنگ‌زده نیست.

لندن، بریتانیا: ياپ دو هوپ شفر، دبیرکل ناتو، در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی فايننشنال تايمز گفته است اين سازمان قصد دارد در عمليات عليه نیروهای طالبان در افغانستان از بمب‌هايی با قدرت كمتر استفاده كند تا شمار قربانيان غيرنظامی به حداقل برسد. حامد کرزای، رییس جمهوری افغانستان، ماه گذشته ضمن انتقاد شدید از عملكرد ایساف، آنها را به کشتن حدود ۹۰ غیرنظامی افغان متهم کرده بود.

قاهره، مصر: برنار کوشنه، وزیر خارجه‌ی فرانسه که به مصر سفر کرده است، روز گذشته خواستار تحت فشار قرار دادن ایران و سوریه برای جلوگیری از وقوع جنگ جدید در لبنان شد.

نهر البارد، لبنان: ارتش لبنان همچنان حلقه‌ی محاصره را به دور باقی‌مانده‌ی اعضای فتح الاسلام، که در محیطی ۱۵۰ متری سنگر گرفته‌اند، تنگ‌تر می‌کند. از آغاز درگیری‌ها در اردوگاه نهرالبارد، در ۲۰ مه، تاکنون بیش از ۱۲۰ سرباز لبنانی و بیش از ۲۰۰ تن از شورشیان جان باخته‌اند.

توکیو،‌ ژاپن: در پی شکست حزب حاکم لیبرال دموکراسی ژاپن در انتحابات پارلمانی،‌ شينزو آبه، نخست وزير ژاپن و رهبر این حزب، اعلام كرد قصد استعفا ندارد اما تغييراتی در ترکیب دولت اعمال خواهد کرد. در جریان انتخابات روز گذشته، حزب حاکم با از دست دادن ۱۲ کرسی، اکثریت خود را در پارلمان از دست داد و در حال حاضر تنها ۱۰۳ کرسی را در اختیار دارد. حزب دموکرات ژاپن، اصلی‌ترین رقیب حزب حاکم، توانست تعداد کرسی‌هایش را از ۸۱ کرسی به ۱۰۹ کرسی افزایش دهد.

تهران، ایران: اسامی ۸۵۰ هزار داوطلب کنکور ۸۶ که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ساعت ۸ صبح فردا، سه‌شنبه، اعلام می‌شود. اسامی پذیرفته شدگان در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام خواهد شد. در آزمون سراسری امسال مجموعا ۱,۵۶۲,۴۰۳ نفر در روزهای هفتم، هشتم و نهم تیرماه به رقابت پرداختند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)