تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دیدار دانشجویان آزادشده با مهدی کروبی

صبح روز یکشنبه ۷ مرداد ماه، خانواده‌های احسان منصوری و احمد قصابان دو دانشجوی زندانی امیرکبیر، به همراه جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و تعدادی از دانشجویان آزاد شده، با مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی دیدار کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در این دیدار، ابتدا پدر احسان منصوری پس از شرح سوابق فعالیت خود در نهادهای انقلابی و حضور مستمر در جبهه‌های جنگ گفت: "چگونه فرزندی که در چنین خانواده‌ای بزرگ شده می‌تواند اقدام به توهین به مقدسات نماید؟ چرا جوانان دانشجو که سرمایه‌های این کشور هستند باید به خاطر گناه نکرده تقاص پس بدهند؟ زندان فرزندمان خود به تنهایی رنج بزرگی است، ضربات شلاق را نیز شاید بتوان تحمل کرد ولی با این اخباری که از فشارهای منافی اخلاق به ما می رسد دیگر کاملا مبهوت شده‌ایم. آنچه که امروز در مورد فرزندانمان از زندان‌های جمهوری اسلامی می‌شنویم واقعا باورنکردنی است".

هشت دانشجوی دانشگاه امیر کبیر پس از انتساب مطالب نشریاتی با آرم مجلات انجمن اسلامی به آنها دستگیر شدند. تاکنون پنج نفر از این دانشجویان آزاد شده‌‌اند.

بر پایه این گزارش، پدراحمد قصابان دیگر دانشجوی زندانی نیز با بیان اینکه تمام گفتنی ها تا به حال گفته شده است گفت: "ولی فکر نمی‌کردیم که چنین بلایایی بر سر فرزندمان بیاورند".

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در این دیدارعباس حکیم زاده که هفته گذشته پس از تحمل ۴۵ روز زندان آزاد شد، اظهار داشت بر اثر فشارهایی که به وی وارد شده لکنت زبانش شدت گرفته و دچار آسیب دیدگی ستون فقرات شده است. عباس حکیم همچنین گفت در زندان دانشجویان مورد آزار جنسی قرارگرفته اند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر حکیم زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "مساله اصلی آقایان نشریات نبود، چون همه می دانند ادبیات سخیف و فاقد پشتوانه فکری نشریات جعلی هیچ سنخیتی با فضای فکری انجمن اسلامی و خط مشی ما ندارد، اصلا موضوع آقایان توهین به مقدسات نبود، پیوسته از ما درباره احمدی نژاد و روز حضور ... او در پلی تکنیک می پرسیدند".

در ادامه این گزارش آمده است پویان محمودیان دیگر دانشجوی آزاده پلی تکنیکی که بیش از ۸۰ روز زندانی بود، علت عدم حضور سایر آزاد شدگان در این محفل را "شدت تالمات روحی ناشی از زندان" دانست و اظهار داشت:" مسئولین زندان با افتخار از نبود هیچ نظارتی بر بند ۲۰۹ سخن می‌گفتند و تازه بعد از یک هفته اعتصاب غذا به من اجازه یک تماس کوتاه مدت با خانواده‌ام را دادند".

مادر احسان منصوری نیز با ابراز نگرانی از وضعیت فرزندش گفت: "بعد از آزادی ۵ نفر از دانشجویان، احسان منصوری و دو همکلاسی او پس از گرفتن وعده آزادی از مسوولین زندان، با اصلاح صورت و پوشیدن لباس‌های تمیز، به سمت اتاقی شیک و مبله راهنمایی شدند تا بدون اطلاع قبلی از آنها فیلم اعترافات گرفته شود که این عمل با اعتراض و مخالفت بچه ها مواجه شده و ناکام ماند. اخیرا نیز بازجویان به دانشجویان اعلام کرده اند:«برای اینکه آزاد شوید باید از محضر اقای احمدی‌نژاد عذرخواهی کنید
به گزاش خبرنامه امیرکبیر مهدی کروبی نیز با اظهار تاثر و تاسف و ابراز نگرانی از وضعیت دانشجویان زندانی گفت:"من و سایر دوستان آنچه در توانمان باشد را برای رفع مشکل عزیزان، انجام داده و می دهیم و بنده به شخصه هیچگاه قید و بند شان و مقام نداشته‌ام و از هر کس که امکان یاری داشته است کمک خواسته‌ام. البته اثربخش بودن این اقدامات به شرایط محیط نیز بستگی دارد و گاه ممکن است علیرغم تلاش بسیار نتایجی اندک حاصل شود". کروبی در پایان گفت:"بنده پیگیری وضعیت این عزیزان و ماوقع را وظیفه خود می دانم".

دیدار فعالان سیاسی با خانواده عبدالله مومنی

نظرهای خوانندگان

خانه از پاي بست ويران است خواجه فكر مرمت ايوان است

-- سعيد ، Jul 30, 2007 در ساعت 07:48 PM

سیستم بازجویی درمملکت مانشان میدهدکه دستگاه امنیتی ازبکارگیری اراذل واوباش وافراد فاسدوحتی متجاوزان به نوامیس مردم بعنوان بازجو هیچگونه ابایی ندارد درحالیکه درسایر کشورها از روانشناسان مجرب استفاده میشود.

-- سیاوش ، Jul 30, 2007 در ساعت 07:48 PM

احمدي نژاد مدعي بود كه هيچ از برخورد دانشجويان پلي تكنيك ناراحت نشده و آن را نشانه آزادي خواند حالا مي بينيم كه به خاطر رفع تكدر خاطر مبارك ايشان اينطور سالمترين و هوشمندترين فرزندان اين سرزمين را مورد اعمال قرون وسطايي (در مورد ما شايد بهتر باشد بگوييم قرون مصباحي) قرار مي دهند . من متاسفم كه در راس اين بازجوهاي عقده اي و فاسد و اين اشرار ريشو ، شخص اول مملكت و احمدي نژاد قرار دارند و از جزييات وقايع مطلعند (اشاره مي كنم به استفاده رهبر ايران از لفظ به اسم دموكراسي در روز شنبه گذشته)

-- سعيد ، Jul 30, 2007 در ساعت 07:48 PM

خدای من. چکار کنیم؟ من چیکار باید بکنم؟ نه می تونم رای بدم، نه می تونم اعتراض بکنم. همه به حرفام می خندن!

-- پریسا ، Jul 31, 2007 در ساعت 07:48 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)