تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کمک نظامی ۳۰ میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل

ایهود اولمرت از کمک نظامی 30 میلیارد دلاری واشنگتن به اسراییل خبرداد. این کمک اضافی به منظور حفظ برتری نظامی اسراییل در منطقه صورت می‌گیرد.

ایهود اولمرت در حالی از این کمک سخن می‌گوید که ایالات‌متحده قراردادهای تازه تسلیحاتی با کشورهای عرب منطقه منعقد کرده است. در این هفته خبر یک قرارداد هنگفت نظامی واشنگتن با عربستان سعودی منتشر شد.


F18آمریکایی که در اختیار اسراییل نیز است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولمرت در این باره گفت: "در آخرین دیدارم با رییس‌جمهوری ایالات متحده، ما به توافق رسیدم که کمک (نظامی) در طول 10 سال آینده به 30 میلیارد دلار برسد؛ بدین ترتیب (این کمک) سالانه بیش از 3 میلیارد دلار خواهد بود که از سال آینده آغاز خواهد شد".

ایهود اولمرت اظهار داشت "این افزایشی 25 درصدی در کمک نظامی و دفاعی ایالات متحده به اسراییل است" که به گفته وی مولفه‌ای مهم برای بهبود سطح امنیت ملی اسراییل است.

اولمرت همچنین گفت: "جدا از افزایش کمک(نظامی)، به ما تعهدی صریح و با ذکر جزییات داده شد تا برتری کیفی اسراییل بر دیگر کشورهای عرب حفظ شود".

کمک نظامی سالیانه واشنگتن به اسراییل هم‌اکنون سالیانه بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون دلار است.

اولمرت در آغاز نشست هفتگی کابینه‌اش گفت: "ما تمایل ایالات متحده برای کمک به کشورهای میانه‌رو عرب که در جبهه آمریکا و اسراییل در نبرد با ایران هستند را درک می‌کنیم".

به گفته یک مقام بلند پایه وزارت دفاع آمریکا، واشنگتن در حال تهیه اقلام تسلیحاتی به منظور آماده‌سازی عربستان در برابر تهدید‌ تهران است.

پنتاگون جزییات این قرارداد را که گفته می‌شود ارزش آن به 20 میلیارد دلار می‌رسد، فاش نساخته است.

همچنین گفته می‌شود مصر و امارات متحده عربی نیز از کشورهای دریافت کننده جنگ‌افزار آمریکایی خواهند بود.

نظرهای خوانندگان

و فراموش نکنیم اسلحه هایی را که به کشورهای عربی خلیج فارس و مصر فروخته میشود. و اینها همه یعنی جنگ و فقر بیشتر برای مردم منطقه. معلوم نیست کی و چگونه دموکراسی و صلح را به منطقه خواهند فرستاد و اجازه خواهند داد که مردم با پول نفتشان بجای خرید اسلحه صنایع خود را پایه گذاری کنند، بلکه بیکاریهای پانزده تا شصت درصدی را درمان کنند. سعید

-- سعید ، Jul 30, 2007 در ساعت 10:07 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)