تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"گفتگوی محرمانه پرویز مشرف و بی‌نظیر بوتو"




روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی پاکستان از گفتگوهای محرمانه پرویز مشرف با رهبران مخالف و از جمله بی‌نظیر بوتو درباره تقسیم قدرت در این کشور خبر می‌دهند.

بنا بر گزارش رسانه‌های پاکستانی روز جمعه ژنرال مشرف با رهبران مخالف پاکستانی در ابوظبی دیدار داشته است. گزارش‌‌ها حاکی از آن است که این دیدار پس از یک ساعت گفتگو بدون رسیدن به هیچ توافق مشخصی پایان یافته است.

به گزارش آسوشیتدپرس با این حال سخنگویان مشرف و بوتو می‌گویند هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند.

فرحت الله بابر سخنگوی خانم بوتو درباره این گزارش‌ها گفت: "من در موضعی نیستم که چنین اتفاقی را تایید یا تکذیب کنم". وی با این حال ابراز امیدواری کرد که پس از تماس با خانم بوتو از درباره این گزارش‌ها کسب اطلاع کند.

از سوی دیگر سرلشگر رشید قریشی، سخنگوی پرویز مشرف از اظهار نظر دراین باره خودداری کرد و گفت: "من واقعا نظری ندارم از این رو نمی‌خواهم اظهار نظر کنم".

پیش از انتشار این خبر، گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که مشرف قصد دارد بوتو را به جرگه متحدان خود بیاورد تا بتواند قانونگذاران را به تمدید یک دوره ریاستش بر پاکستان ترغیب کند.

ژنرال مشرف در روزهای اخیر با دو چالش جدی در داخل مواجه شد. یکی انتصاب مجدد قاضی افتخار محمد چوهدری از سوی دیوان عالی پاکستان و دیگری بحران مسجد لعل.

رسانه‌های پاکستانی یکی از اهداف این مذاکرات را تغییر بخشی از قانون اساسی می‌دانند که بوتو به موجب آن نمی‌تواند بار دیگر نخست‌وزیر شود.

بی‌نظیر بوتو در دهه‌های هشتاد و نود میلادی دوبار به نخست‌وزیری رسید اما پس از اینکه دولتش سقوط کرد و در پی انتساب اتهامات مالی به وی کشور را ترک گفت. وی هم‌اکنون در لندن زندگی می‌کند.

خانم بوتو ماه گذشته گفت مشرف باید از قدرت کناره بگیرد و پارلمان را منحل کند. نخست‌وزیر پیشین پاکستان اظهار داشت اگر مشرف می‌خواهد در قدرت باقی بماند باید از فرماندهی ارتش استعفا دهد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)