تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

روز همبستگی جهانی با اسانلو و صالحی

كنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های كارگری (ITUC) و فدراسیون بین‌المللی كارگران حمل و نقل (ITF) روز 18 مرداد ماه (9 اوت) را روز همبستگی جهانی با منصور اسانلو و محمود صالحی اعلام كرده‌اند.


منصور اسانلو. کسوف

منصور اسانلو رییس هیات مدیره سندیكای كارگران شركت واحد اتوبوسرانی تهران به تازگی در نزدیكی منزلش توسط ماموران لباس شخصی ربوده شد و هم‌اكنون در بند امنیتی 209 زندان اوین به‌سر می‌برد. محمود صالحی، عضو موسس شورای كارگری نانوایان سقز، و شورای هماهنگی تشكل‌های كارگری، نیز هم‌اكنون در زندان سنندج به‌سر می‌برد. وضع سلامت محمود صالحی بحرانی است چنان كه در هفته‌های گذشته یك بار به بیمارستان سنندج منتقل و سریعاً به زندان بازگردانده شد. با این‌همه مسئولان از در اختیار گذاشتن امكانات درمانی به او دریغ كرده‌اند.

دیوید كاكرافت، دبیركل فدراسیون بین‌المللی كارگران حمل و نقل، كه پیش از این اقدام به ربودن اسانلو را "بزدلانه" خوانده بود و گفته بود كه "پنج میلیون كارگر" وابسته به فدراسیون بین‌المللی كارگران حمل و نقل به این اقدام دولت ایران اعتراض خواهند كرد، این‌بار به همراه گای رایدر، دبیركل كنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های كارگری، نامه‌ای را خطاب به همه كارگران وابسته به این دو نهاد امضا كرده‌اند و اعضا را به اقدام اعتراضی نسبت به زندانی كردن این دو فعال كارگری توسط دولت ایران فراخوانده‌اند.

روز 18 مرداد سالگرد آزادی منصور اسانلو از زندان است، و دو دبیر كل نهادهای كارگری بالا با یادآوری این سالگرد به اعضا و اقدامات پیشین اعضای آنها در اعتراض به محدودیت‌هایی كه دولت ایران برای كارگران و نهادهای كارگری ایرانی و منتخبان و موسسان‌شان پدید آورده از آنها خواسته‌اند تا چنا‌نچه تا این تاریخ هر دو فعال كارگری دست‌گیر شده آزاد نشده بودند، در روز 18 مرداد در مقابل نمایندگی‌های دیپلماتیك دولت ایران در نقاط مختلف جهان تظاهرات كنند و نامه‌های اعتراضی خود را به این نمایندگی‌ها تحویل دهند.


محمود صالحی

در این نامه همچنان آمده است كه این دو نهاد علاوه بر اعتراض مستقیم به دولت ایران مراتب را از طریق كمیته آزادی تشكل‌های سازمان جهانی كار (ILO) هم دنبال خواهند كرد.

فدراسیون بین‌المللی كارگران حمل و نقل، علاوه بر دادخواهی‌های بین‌المللی كه خطاب به دولت ایران تنظیم كرده است، نامه ای اعتراضی‌ نیز به فارسی برای امضا بر روی سایت خود خطاب به محمود احمدی‌نژاد گذاشته است. در این نامه آمده است: "من به دولت شما توصیه می کنم که همه گام‌های ممکن رابرای تضمین سلامتی آقای اسانلو بردارند و همه توان خود را برای اطمینان از آزادی فوری ایشان بکار بگیرند، و همچنین مسببین را شناسایی کنند."

سايت فدراسيون بين‌المللی كارگران

منصور اسانلو "ربوده" شد

نظرهای خوانندگان

اين روز، مبارک صاحباش(!؟) باشه!

-- sara_kalak ، Jul 26, 2007 در ساعت 06:48 PM

Asalnlu is today's shaboon bimokh

-- asghar ، Jul 27, 2007 در ساعت 06:48 PM

منصور اسانلو مرد بزرگی ست. واقعیتش مدتها بود که در میان بدنه ی خارج از روشنفکری و دانشگاه کسی پیدا نشده بود که اینگونه پیگیر و خواهان اهداف مدنی باشد. امیدوارم روزی برسد که اسانلو و دوستانش فارغ از مشکلات ابتدایی که امروزه جامعه با آنها درگیر است، خود دیده بان حقوق کارگران کشورهای دیگر هم باشند.
امیدوارم تا 18 مرداد آزاد گردد.

-- فرزین ، Jul 27, 2007 در ساعت 06:48 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)