تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر علوم: منتظر نتیجه اعترافات دانشجویان امیرکبیر هستیم

محمد مهدی زاهدی، وزیر علوم، اعلام کرد دانشجویان امیرکبیر که هنوز در بازداشت به سر می‌برند، اعتراف کرده‌اند. وزیر علوم همچنین درباره بازداشت‌شدگان 18 تیر که در اعتراض به دستگیری زندانی‌های امیرکبیر تحصن کرده بودند اظهار داشت بسیاری از آنها دانشجو نبوده‌‌اند.

محمد مهدی زاهدی در حالی از اعتراف دانشجویان امیرکبیر سخن می‌گوید که خانواده‌ سه دانشجوی امیرکبیر در نامه‌ای به آیت‌الله شاهرودی از "شکنجه روحی و جسمی" فرزندان خود خبر داده‌اند.


محمد مهدی زاهدی، وزیر علوم(راست) در کنار محمود احمدی نژاد. ایسنا

وزیر علوم، پس از نشست روز چهارشنبه کابینه محمود احمدی‌نژاد، درباره دانشجویان زندانی امیرکبیر گفت: "مسئولان دانشگاه و مسئولان نهاد رهبری با پشتیبانی وزارت علوم تلاش كرده‌اند زمینه آزادی كسانی كه در ماجرا دخالت نداشتند، فراهم شود؛ چنان‌كه هفته‌ گذشته برخی از آنها آزاد شده‌اند".

زاهدی در ادامه با تایید خبر اعتراف دانشجویان امیرکبیر گفت: "در مورد عده‌ای هم که اعتراف كرده‌اند منتظریم ببینیم نتیجه چه می‌شود. تا اینجا هم عنایت و پشتیبانی وزارت علوم مساله را به اینجا رسانده است".

وزیر علوم همچنین در باره دستگیری‌های روز هجدم تیرماه در برابر دانشگاه امیرکبیر گفت: "بسیاری از این افراد دانشجو نبودند و برخی از سایت‌ها به دروغ همه آن‌ها را دانشجو معرفی كرده‌اند. اسامی آنها هست و می‌توانید از دانشگاهها بررسی كنید".


وی همچنین افزود: "در مورد كسانی كه دانشجو بوده‌اند و بازداشت شده‌اند، از مراجع ذیربط در حال پی‌گیری وضعیتشان هستیم".

در همین حال غلامحسین محسنی اژه‌ای نیز پس از پایان نشست کابینه هرگونه برخورد خشن با دانشجویان زندانی را تکذیب کرد.

هشت تن از دانشجویان امیرکبیر به دلیل انتساب مطالب نشریاتی با آرم نشریات انجمن اسلامی به به آنها بازداشت شدند. 5 تن از این دانشجویان به قید وثیقه آزاد و سه نفر دیگر همچنان در زندان به سر می‌برند.

دادخواهی خانواده‌های زندانیان امیرکبیر از آیت‌الله شاهرودی

نظرهای خوانندگان

حرف محسنی اژه ای صد در صد دروغه. وزیر علوم هم تو این مدت بی کفایتی خودش رو ثابت کرده. دانشجویان بی گناه امیرکبیر باید آزاد بشن!

-- ا.ا ، Jul 25, 2007 در ساعت 06:32 PM

گویا پروژه ی انقلاب فرهنگی دوم تا اخراج تمامی دانشجویان دگراندیش ادامه خواهد داشت!

-- میلاد ، Jul 25, 2007 در ساعت 06:32 PM

... هراس من همه از مردن در سرزمینی‌ست
که مزد گورکن از آزادی آدمی افزون باشد
............................

-- یک ایرانی ، Jul 26, 2007 در ساعت 06:32 PM

Zende bad jonbesh danesh joi
من اگر برخيزم تو اگر برخيزي همه بر ميخيزند

-- Mehrdad ، Jul 26, 2007 در ساعت 06:32 PM

زاهدي كه يكي از ..ترين افرادي است كه... در آستين دانشگاه بزرگ شد و الان هم داره دانشگاهيان را نيش مي زنه اما يقين داشته باشيد عمر دولت اين ...از شبنبم بهار ي هم كمتره

-- alamoti ، Aug 20, 2007 در ساعت 06:32 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)