تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پاسخ منفی مسکو به فرستادگان ایران

اتم استروی اکسپورت، روز چهارشنبه اعلام کرد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر پیش از سال 2008 به پایان نخواهید رسید چراکه به گفته سخنگوی این شرکت ایران از پیمانکاران روس "سلب اعتماد" کرده است.

ایرینا یسی‌پووا، سخنگوی اتم استروی اکسپورت، که طرف قرارداد برای ساخت نیروگاه بوشهر است به فرانس پرس گفت: "ایران از مقاطعه‌کاران فرعی ما سلب اعتماد کرده است".


آرم اتم استروئی اکسپورت

سخنگوی اتم استروی اکسپورت، دلیل این "سلب اعتماد" را تعویق در پرداخت دستمزدها عنوان کرد.

ایرینا یسی‌پووا همچنین گفت "به احتمال زیاد" نیروگاه بوشهر زودتر از اواخر سال 2008 راه‌اندازی نخواهد شد.

سخنگوی اتم استروی اکسپورت، افزود: "هم اکنون دستمزدها در حال پرداخت است، با این حال به اندازه‌ای نیست که ما نیاز داریم. این مسئله بر پیمان‌کاران فرعی اثر(نامطلوب) گذاشته است".

سخنگوی اتم استروی اکسپورت، همچنین تایید کرد که جواد وعیدی و محمد سعیدی برای گفتگو با مقامات سخنگوی اتمز تروئی اکسپورت به این کشور سفر کرده‌اند.

جواد وعیدی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی، و محمد سعیدی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران پس از مذاکرات روز سه شنبه وین، به مسکو رفتندتا روسیه را ترغیب کنند ساخت ا نیروگاه بوشهر را که بارها راه‌اندازی آن به تاخیر افتاده، به پایان برساند.

پیش از اظهارات سخنگوی اتم استروی اکسپورت، یک پیمانکار فرعی روس اصرار ایران برای راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را "غیرواقع‌بینانه" خوانده بود.

ایوان ایستومین، مدیر شرکت انرگوپروگرس، در این زمینه گفت: "اگر روسیه همین فردا نخستین محموله سوخت هسته‌ای را به بوشهر تحویل دهد، غیرممکن است که بتوان زودتر از 6 ماه نیروگاه را راه‌اندازی کرد".

مدیر شرکت انرگوپروگرس " زمان واقع‌بینانه" راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را پاییز سال 2008 ارزیابی کرد.

وعیدی و سعیدی در مسکو

نظرهای خوانندگان

از آنجایی که نمی بایست ایرانیان به تکنولوژی هسته ای دست پیدا کند ، پر واضح است که به محض پایان گرفتن قرارداد ساخت نیروگاه و پرداخت آخرین تعدات مالی ایران به روسیه، نیروگاه از طرف اسرائیل بمباران میشود . همان اتفاقی که در زمان جنگ ایران و عراق رخ داد و نیروگاه هسته ای عراق از سوی اسرائیل بمباران شد. نه ....! خوشحال نباشید این از خردمندی مقامات ایرانی نیست بلکه این بدین معنی است که قدرت های جهانی به توافق نهایی بر سر تقسیم غنایم نرسیده اند .

-- هر کس ، Jul 25, 2007 در ساعت 07:10 PM

بايد بين "ايرانيان" و "افراد بي خرد مسلط بر ايران امروز" فرق گذاشت. بدبختانه منافع ملي ما هم دستخوش اين فرق گذاري خواهد شد.
اما آنچه مسلم است آن است كه به دست ديوانگان، حتا نبايد "تكنولوژي ساخت چاقو" داد!!
كمتر شعار بدهيد. نگاهي به وضعيت اسفبار اعدام ها و رفتار با دانشجويان، كارگران، معلمان، زنان، فعالان حقوق بشر و ... بياندازيد.

سعيد ف

-- Saeed FN ، Jul 25, 2007 در ساعت 07:10 PM

روسها هیچگاه این کار را جدی نگرفته اند و دقیقا به این امید بودند که روزی روزگاری اسراییل به کمک آنها بیاید و با بمباران آنجا آنها را خلاص کند. از طرف دیگر نمیدانم که سیاستمداران ما از تاریخ و گذشته درس نمیگیرند و دل به روسها بسته اند چرا نمیخواهند بفهمند که این روسها به هیچ کسی تابحال وفادار نبوده اند و پول های هنگفت از ایران اخاذی میکنند و نهایتا در نهان اسراییل را به یاری میطلبند و آن وقت است که به عنوان برنده اصلی از دور این بازی خارج خواهند شد

-- کاویان ، Jul 25, 2007 در ساعت 07:10 PM

"سعيد ف" جان،
حتا غلطه، حتي درسته!! :wink:

-- sara_kalak ، Jul 26, 2007 در ساعت 07:10 PM

Be khater darid ke hamin chand hafte pish reis jomhoure eslami az keshvare douste roussie taghdir kard? inam roush

-- NAM ، Jul 28, 2007 در ساعت 07:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)