تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اعتراض جبهه مشارکت به پخش اعترافات تلویزیونی

جبهه مشارکت با انتقاد از برنامه "به اسم دموکراسی" که از تلویزیون ایران پخش شد، وقوع انقلاب‌های مخملی را ثمره دیکتاتوری ارزیابی کرد.

در برنامه به "اسم دموکراسی" رامین جهانبگو، کیان تاجبخش و هاله اسفندیاری، سه پژوهشگر ایرانی، که همگی تابعیت دوگانه دارند علیه خود و یکدیگر اعتراف کرده و فعالیت‌های خود را در راستای براندازی نرم توصیف کردند.

به گزارش سایت نوروز جبهه مشارکت پخش "این نوع برنامه‌ها را بیش از هر چیز دارای مصرف داخلی و در جهت سیاست‌های محدودكننده و اقتدارگرایانه جریان حاكم در آستانه انتخابات مجلس" ارزیابی کرده است.

اعضای دفتر سیاسی جبهه مشارکت در جلسه روز شنبه خود نسبت به آنچه که "زمینه‌سازی‌ برای اعمال فشار بر جامعه‌سیاسی كشور" خواندند هشدار دادند و تاكید كردند "مردمسالاری و دموكراسی از مطالبات معوق ملت ایران در جریان جنبش‌های اجتماعی سیاسی صد سال گذشته" بوده است.

در اطلاعیه‌ای که روابط عمومی این جبهه منتشر کرده آمده است با "هیچ بهانه ای نمی توان اصل شعارها و اهداف اصلاحات چون حق حاكمیت مردم، دموكراسی، حقوق بشر، توسعه، جامعه مدنی، آزادی بیان، برابری حقوقی و سایر شعارهای اصلاحات را زیر سوال برد و به بیگانگانی كه با شاغول منافع خود گاه از دموكراسی و گاه از دیكتاتوری حمایت می‌كنند نسبت داد".

اعضای دفتر سیاسی جبهه مشارکت با بیان این كه "دموكراسی بهترین ضامن بقا و امنیت هر نظام سیاسی از جمله نظام جمهوری اسلامی است"، وقوع انقلاب‌های مخملی را "بر اساس تجربه در جوامع دیكتاتوری ممكن دانستند. (جوامعی) كه در آنها پیشبرد نظر اكثریت مردم از طریق صندوق های رای و انتخابات آزاد و عادلانه فراهم نباشد".

اعضای دفتر سیاسی جبهه مشارکت همچنین از " كليه جريان هاي مختلف اصلاح طلب خواستند" نسبت به آنچه که "اهداف پنهان اقتدارگرایان در نفی شعارهای اصلاحات" عنوان شده، هوشیار باشند.

سخنگوی دولت خاتمی: "اگر نترسیم استبداد عقب می‌رود"

اعتراض جبهه مشارکت به "برخوردهای سرکوبگرانه"

جبهه مشارکت برخورد با معلمان را محکوم کرد

نظرهای خوانندگان

چه عجب بالاخره يك حزب به اين "شو" ي مضحك اعتراض كرد.
در روزهاي پخش اين شو تمام روزنامه ها راميخريدم ببينم كسي اعتراض ميكند: روزنامه هاي اصلاح طلب كه انگار اصلا ماجرا را نديده بودند و جالب است كه "كيهان" متن اعترافات(!) را ميدانست!!!
از اين همه حق و حساب دادن ها حالم به هم ميخورد.

-- بدون نام ، Jul 23, 2007 در ساعت 07:19 PM

احتمالا جای کسی که پخش این اعترافات را شوی مضحک مینامد در بین آن سه نفر باید خالی دانست.

-- لابد یک اقتدارگرا!!! ، Jul 24, 2007 در ساعت 07:19 PM

كاسه داغتر از آش
يارو خودش اعتراف كرده و گفته اشتباه كردم حالا اينا چي ميگن

-- بدون نام ، Jul 24, 2007 در ساعت 07:19 PM

ey vay mellat nazar ham nemisheh dad
mardom be shoma che shodeh

-- بدون نام ، Jul 24, 2007 در ساعت 07:19 PM

همه سركاريم جميعا .بنا براين خيلي به خودتون فشار نيارين.

-- رويا ، Jul 25, 2007 در ساعت 07:19 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)