تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گزارش‌های ضدونقیض از قتل دو گروگان آلمانی

خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی طالبان گزارش می‌دهد، دو گروگان آلمانی، پس از پذیرفته نشدن درخواست این گروه کشته شدند.

قاری محمد یوسف در تماس تلفنی به رویترز گفت: "مجاهدین گروگان دوم خود را نیز کشتند".

طالبان خواستار خروج 3 هزار نیروهای آلمانی از افغانستان و آزادی زندانیان این گروه شده بودند.

در همین حال روزنامه آلمانی بیلد آم سونتاگ به نقل از مقام‌های دولتی در برلین که نامی از آنها نمی‌برد، گزارش می‌دهد قاری محمد یوسف از طرف گروگانگیران سخن نگفته است و ارتباطی با آنها ندارد.

این روزنامه در مطلبی که پیش از انتشار نسخه چاپی این روزنامه منتشر شده به نقل از همین مقام‌ها آورده است: "وی چه بسا کسی باشد که می‌خواهد از موقعیت سو استفاده کند".

قاری محمد یوسف همچنین مدعی شد که نیروهای طالبان درحال تصمیم‌گیری برای جنازه‌های این دو آلمانی هستند. طالبان برای این دو آلمانی ضرب‌الاجل‌های جداگانه اعلام کرده بود. به گفته قاری محمد یوسف گروگان‌های آلمانی در ولایت غزنی به جوخه آتش سپرده شدند.

از سوی دیگر، وزارت امورخارجه آلمان اعلام کرده است که هنوز از منابع مستقل خبری دال بر کشته شدن این دو گروگان دریافت نکرده است. این دو شهروند آلمانی روز چهارشنبه ربوده شدند.

یک روز پس از ربایش این دو آلمانی در ولایت غزنی، طالبان در حدود 20 شهروند مسیحی کره‌جنوبی را در همین ولایت به گروگان گرفت.

برپایه این گزارش نیروهای طالبان اعلام کرده‌اند که روز شنبه برای سرنوشت گروگان‌‌های کره‌ای تصمیم خواهند گرفت.

یک هیات دولتی کره‌ جنوبی عازم افغانستان است تا وضعیت شهروندان این کشور را از نزدیک پیگیری کند.

طالبان ۱۸کره‌ای را به گروگان گرفت

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)