تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آزادی ۲۵۰ فلسطینی در میان جشن و سرور

اسراییل برای نشان دادن حسن نیت به محمود عباس، روز جمعه 250 زندانی فلسطینی را آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبر تشکیلات خود گردان در میان هزاران فلسطینی که به استقبال آزادشدگان آمده بودند، خواهان ادامه تلاش‌ها برای آزادی نزدیک به 11 هزار فلسطینی دربند شد.


یکی از آزادشدگان فلسطینی. رویترز

آزادی این فلسطینی‌ها سه هفته پس از دیدار ایهود اولمرت با محمود عباس در مصر تحقق یافت. نخست‌وزیر اسراییل در این دیدار وعده داده بود که برای تقویت موضع فتح در برابر حماس، از دولت محمود عباس پشتیبانی کند.

عبدالرحیم ملوح، معاون دبیرکل جبهه آزادی بخش فلسطین که پس از 5 سال از زندان اسراییل آزاد شد در این جشن گفت: "من تنها سه کلمه برای گفتن دارم: آزادی، آزادی، آزدای. هیچ چیز بیش از آزادی زیبا نیست".

عبدالرحیم ملوح که اکنون 60 ساله است، افزود: "هیچ کس نمی‌تواند ارزش آزادی را بیش از کسی دریابد، که از آن محروم بوده است".


لحظه آزادی یک زندانی فلسطینی در روز جمعه. فرانس پرس

در میان آزادشدگان روز جمعه شش زن و یازده نوجوان نیز وجود دارند.

آخرین آزادی عمده زندانیان فلسطینی در سال 2005 رخ داد.

اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر برکنار شده سرزمین‌های فلسطینی در واکنش به آزادی این زندانیان گفت: "ما از آزادی زندانیان فلسطینی خرسندیم. اما نسبت به استفاده از آن به عنوان رشوه سیاسی هشدار می‌دهیم. چراکه این به اصطلاح حسن نیت اسراییل، دامی برای تضعیف وحدت فلسطین است".

حماس پس از برخوردهای خونین خیابانی، در 15 ماه ژوئن کنترل غزه را در دست گرفت و فتح نیز نیروهای خود را به پاره دیگر سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری منتقل کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)