تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

طالبان ۱۸کره‌ای را به گروگان گرفت


طالبان روز جمعه مسئولیت آدم‌ربایی 18 شهروند کره جنوبی و دو آلمانی را در افغانستان برعهده گرفت. شورشیان طالبان همچنین اعلام کردند این دو شهروند آلمان تنها در صورت خروج نیروهای آلمانی از افغانستان آزاد خواهند شد.


محل ربوده شدن شهروندان کره جنوبی در غزنی. فرانس پرس

شهروندان کره‌جنوبی که روز پنجشنبه در مسیر کابل-قندهار ربوده شدند همگی مسیحی هستند و برای امدادرسانی به افغانستان آمده‌اند.


یوسف احمدی، سخنگوی طالبان، در تماس تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت همه گروگان‌ها "سالم و خوب" هستند و شورای اسلامی نسبت به سرنوشت آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

احمدی همچنین تایید کرد شهروندان کره‌ای جنوبی در مسیر کابل به قندهار ربوده شده‌اند و این که گروه ربوده شده شامل 3 مرد و 15 زن است.

سخنگوی طالبان همچنین هشدار داد که گروگان‌های آلمانی تنها هنگامی آزاد خواهند شد که برلین 3هزار نیروی خود را از افغانستان فرابخواند. نیروهای آلمانی در قالب نیروهای بین‌المللی حافظ امنیت به رهبری ناتو در شمال افغانستان حضور دارند.

در همین حال آلمان روز جمعه اعلام کرد هنوز روشن نیست که دو شهروند آلمانی و پنج همکار افغان آنها در دست شورشیان طالبان هستند یا نه.

مارتین ییگر، سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان اظهار داشت: "اظهارات ضد و نقیضی در این باره وجود دارد".

سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان افزود: "ما با هوشیاری و آرامش تحولات بیشتر را زیر نظر داریم".

مارتین ییگر همچنین اظهار داشت که یک تیم بحران برای آزادی این دو آلمانی تشکیل شده است.

یک سخنگوی وزارت امورخارجه کره جنوبی نیز اظهار داشت دولت این کشور از گرو‌ه‌های مسیحی و شهروندان دیگر خواسته بود که به افغانستان سفر نکنند. به گفته این مقام کره‌ای دولت این کشور به طور قانونی نمی‌تواند مانع سفر شهروندانش به افغانستان شود.

علیشاه احمدزای، یک رییس‌پلیس ولایتی نیز در این باره می‌گوید پلیس از حضور کره‌ای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در منطقه بی‌خبر بوده است.

تابستان گذشته نزدیک به 1200 مسیحی کره جنوبی که در میان آنها کودک هم وجود داشت، به افغانستان آمدند؛ اما کابل به دلایل امنیتی دستور خروج آنها را از افغانستان داد.

گفته می‌شود کره جنوبی 340 سرباز پاسدار صلح و 140 غیرنظامی در افغانستان دارد . بازدیدکنندگانی که به طور کوتاه مدت به این کشور سفر می‌کنند، همانند این 18 کره‌ای، در این آمار نیستند.

نظرهای خوانندگان

Ba arze mazerat az Radio Zamaneh,
yek) tedade in koreyiha 23 nafar mibashad
do) hame ina missionnaire massihi boudand o baraye tarvije massihiyat be afghanestan rafte boudand
Se) ta emrouz do nafareshoun koshte shodan
chahar) Akhe kassi naboud be ina bege ke tarvije massihiat dar keshvarhaye eslami mamnou ast. khossoussan dar afghanestan ke hata mossalmoune mamouli boud ham khatarnake che beressad be massihi shodan
زمانه: در ساعات نخستین این شمار گروگان ها 18 نفر اعلام شد . در خبرهای بعدی همان 23 نفر آمده است.
با سپاس

-- NAM ، Aug 3, 2007 در ساعت 04:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)