تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سخنگوی دولت خاتمی: "اگر نترسیم استبداد عقب می‌رود"

عبدالله رمضا‌ن‌زاده سخنگوی دولت محمد خاتمی ،رییس‌جمهوری پیشین ایران، از برخوردهای اخیر با گروه‌های مختلف اجتماعی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت این "برخوردها چیزی نیست به جز ترساندن ما".


عبدالله رمضان زاده. نوروز

به گزارش سایت نوروز، عبدالله رمضان‌زاده، قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت، در نشست "دانشگاه و چشم‌انداز آینده" که از سوی شاخه دانشجویی جبهه مشارکت برگزار شد، در مورد برخوردهای ماههای اخیرگفت: "به گفته آقای حجاریان کار به جایی رسیده است که باید به خارجی‌ها امتیاز دهند و وجه‌المصالحه این امتیاز ما هستیم".

رمضان‌زاده افزود: "اول خواستند زنان را بترسانند اما نتوانستند، بعد گفتند اراذل و اوباش را می‌گیریم که فایده‌ای نداشت، پشت همه این برخوردها چیزی نیست به جز ترساندن ما، اگر نترسیم استبداد عقب می‌رود".

سخنگوی دولت خاتمی برخوردهای اخیر با گرو‌ه‌های اجتماعی را با اقدامات محمد رضا شاه پهلوی در سال 54 را شبیه دانست و گفت: "شاه در آن زمان گفت هرکس روش من را نمی‌پسندد از این مملکت برود، اما امروز ما از ایران نمی‌رویم؛ بلکه می‌مانیم و جلوی هرکسی که خواست مملکت را بفروشد، می‌ایستیم" .

رمضان‌زاده ضمن انتقاد از قرارداد فروش گاز به هند، اظهار داشت: "وقتی که تا این اندازه نا کارآمدند هستند که قراردادهایی می‌بندند بدتر از معاهده ترکمنچای مثل قرارداد فروش گاز به هند، باید هم یک عده‌ای را بگیرند و وجه المصالحه کنند".

رمضان‌زاده در ادامه افزود: "امروز ما باید اختلافات را کنار گذاریم و در کنار هم از حق فعالیت سیاسی همه در چارچوب قانون دفاع کنیم، باید برای آزادی دوستانمان تلاش کنیم اما اگر نتوانستیم آنها را آزاد کنیم به خارج رو نمی آوریم؛ مقاومت می‌کنیم تا پیروز شویم".

نظرهای خوانندگان

آقای رمضان زاده راست میگویند ولی یک چیز را فراموش کردند و آن این است که در زمان شاه ماموران تا به این حد بی رحم نبودند و شعبان بی مخ های آن زمان نیز بسیار کمتر از امروز بودند پس باید امروزه به فکر دیگری بود تا از دست استبداد خلاصی پیدا کرد آنهایی که دم از ملت و عدالت می زنند در واقع تیشه به ریشه این ملت و بزرگتر از آن تیشه به ریشه اسلام می زنند و باید به حال این مردم گریست .

-- لب طلا ، Jul 18, 2007 در ساعت 05:39 PM

به نظر بنده ، بزرگ ترین اشتباه اصلاح طلبان در ناکامی هایشان همین مسئله است که ایشان فرمودند. اصلاح طلبان باید خط قرمزی برای خود تعریف کنند و در صورت عبور تمامیت خواهان از این خط، همگی از بالاتری ها تا پائین تری ها در مقابل آن به ایستند. مثلا چرا آقای خاتمی در مورد برخورد اخیر با دانشجویان اعتراضی نکرده است؟

-- علی هویت ، Jul 18, 2007 در ساعت 05:39 PM

زنده باد آزادی

-- دن سیفون ، Jul 18, 2007 در ساعت 05:39 PM

آي من ببينم اين سايت فيلتر شده!
آي مي​خندم... آي مي​خندم...!

-- sara_kalak ، Jul 18, 2007 در ساعت 05:39 PM

جناب آقای رمضان زاده:

من نیز با شما 100% موافقم. ولی یادمان نرود عدم ایستادگی و بزدلی آقای خاتمی و اطرافیان ایشان یک فرصت طلایی را از ملت گرفت و امید جوانان را به ناامیدی تبدیل کرد. فکر کنم آقای خاتمی و اصلاح طلبان یک معذرت خواهی رسمی و درست حسابی به ملت ایران به خصوص به جوانان و دانشجویان که به ایشان امید بستند و ایشان را با رای خود در هر دو دوره حمایت کردند بدهکارند.

-- ایرانی ، Jul 19, 2007 در ساعت 05:39 PM

همه ی حرفهای رمضان زاده متین است.الا دو کلمه.کلماتی که به سادگی مرز بین منتقدان نظام و دیگر سو مخالفان ان.ایشان فرمودند ((در چارچوب قانون)).همه فریاد بر سر هین قانون کذایی است.فرو ریختنش را انتظار می کشیم.

-- soheil ، Jul 19, 2007 در ساعت 05:39 PM

اميدوارم اين بار كه اصلاح طلبان مجلس را در دست گرفتند اشتباهات پيشين را دوباره تكرار نكنند.

-- شمال و چيا ، Jul 19, 2007 در ساعت 05:39 PM

آره... حالا که دستتون به جائی نمیرسه شروع کردین که استبداده و ترکمانچای میبندنو اینها... خدا را شکر که مردم ایران خیلی بیشتر از اونی که آقای رمضان زاده تصور میکنن میفهمن...(برای یادآوری آقای رمضان زاده!! دولت محبوب شما 8 سال تو این مملکت در راس امور بوده!!!)

-- وحید ، Jul 20, 2007 در ساعت 05:39 PM

ترکمن چای! آیندگان در مورد ما چی فکر می کنند؟ ترسو؟بی عرضه؟بی تفاوت؟ فکر کنم خیانت کار.ما که نفت داریم .ما که گاز داریم .ما حتی دست و پا شکسته بنزین هم داریم .ولی گویا قرار نیست برای آیندگان سهمی بزاریم .بخوریم و بپاشیم و اسراف کنیم و تاریخ سیاه ایران را رقم بزنیم.

-- hamed ، Jul 23, 2007 در ساعت 05:39 PM

به نظر من آقای رمضان زاده نظراتشان را بسیار متین بیان می‌کنند، اما همچون گذشته مشکل اصلی را نادیده میگیرند و به همین جهت ره به همان جایی می‌برد که برد. آقای رمضان زاده، مشکل اصلی مردم اقتصادی است نه سیاسی. اصلاح طلبان محترم، اپوزیسیون برانداز و غیر برانداز، اگر مشتاق پشتیبانی مردم هستید به ایشان برنامه‌های اقتصادی ارائه کنید. شعار قلابی و غیر منطقی بردن پول نفت سر سفره مردم چرا کار کرد؟ آیا قبول ندارید که قارغ از روش سیاسی وظیفه اصلی هر حکومت ایجاد رفاه مادی برای اتباع خود است؟ متاسفانه شما دمکراسی سیاسی را مقدم و مستقل از دمکراسی اقتصادی می‌خواهید. روشی که ناکارآمد بودنش قبلا تجربه شده. همین موضوع باعث بی‌اعتمادی عمومی به شماست. تا حدی که تنها در حالت انتخاب بین بد و بدتر احتمال روی آوردن به شماست. آنهم با رای ضعیف.

-- بدون نام ، Aug 4, 2007 در ساعت 05:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)