تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"اعدام زیر ۱۸ سال، اخراج دانشجویان بهایی، کارگران بی‌دستمزد"

کانون مدافعان حقوق بشر روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از "نقض حقوق بشر" در ایران ابراز نگرانی کرد.

این سازمان ایرانی که شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، آن را اداره می کند، "دستگیری و فشار فزاینده به فعالان کارگری، دانشجویان و زنان" را از جمله موارد "نقض حقوق بشر" در ایران عنوان کرده است.


مردم. عکس از کسوف

در بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر آمده است: "متاسفانه باید بگوییم نقض حقوق بشر در ایران محدود به افراد سیاسی نیست و نگرانی مدافعان حقوق بشر از تسری آن به دیگر جنبه‌های زندگی مردم است".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کانون مدافعان حقوق بشر در بخش دیگری از بیانیه خود می‌آورد "7 تن از کارکنان اخراجی شرکت واحد به دادگاه احضار شده‌اند" و یادآوری می‌کند منصور اسانلو، رییس سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، طبق رای دادگاه به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این افراد در پی اعتصاب کارکنان شرکت واحد در اعتراض به شرایط نامناسب کار و کمبود دستمزد تحت پیگرد قرار گرفتند.

در ادامه این بیانیه به "دستگیری 13 نفر در روز جهانی کارگر در شهر سنندج و "زندانی شدن" دو نفر دیگر در شهر سقز اشاره می‌شود.

بنا بر گزارش این کانون "در فصل بهار اخراج کارگران افزایش یافته است ... و از سوم آوریل تا پنجم ژوئن به30 هزار و 504 کارگر حقوق5 ماه پرداخت نشده است".

کانون مدافعان حقوق بشر همچنین از "صدور حکم اعدام" برای "15 نوجوان زیر هجده سال" در دو سال گذشته خبر می‌دهد که به گفته این کانون تاکنون "4 نفر" از این محکومین اعدام شده‌اند.

کانون مدافعان حقوق بشر همچنین وضع زنان ایران را "نگران‌کننده" ارزیابی می‌کند و خاطر نشان می‌کند که تاکنون شماری از فعالان زن به دادگاه احضار شده‌اند.

بنا بر اعلام این کانون تاکنون "143" دانشجو با حکم مسئولان از تحصیل محروم شده‌اند.

به گفته این کانون در همین حال "94" دانشجو نیز به دلیل "اعتقاد به بهاییت" از ادامه تحصیل آنها جلوگیری شده است.

در این بیانیه به اعتراض‌های معلمان و دستگیری شماری از آنها نیز اشاره شده است.

نظرهای خوانندگان

زیرا اینجا ایران است ، ایران جایی است که موذن با صدای بلند اذان می گوید ، ایران جایی است که بعد از اذان ، اقلیت دینی را بیکار می کنند ، از ادامه تحصیل محروم می کنند ، و حتی اقلیت دینی بهایی را قیمه قیمه می کنند ، اینجا ایران است که دین اصلیش اسلام است ، اینجا ایران است که حاکمان دولتش مسلمان هستند و دشمن انسان ، دشمن ادیان دیگر ، دشمن زن ، دشمن عقیده فردی ، و دشمن ... .... ....
زیرا اینجا ایران است ، جایی که دینش اجباری است و باید به زور نماز بخوانی ، به زور سیاه بپوشی ، به زور چادر سر کنی ، به زور حسین حسین کنی ، به زور مسلمان باشی ، خلاصه هر چیزی باشی غیر از یک انسان آزاد ، آزاد در اندیشه ، آزاد در عقیده ، آزاد در کلام ، آزاد در دین
اینجا ایران است ، جایی که مقام انسان را تا جایی پائین می داند که در خیابانهایش مامورین انتظامی ... زنان ایرانی را با وحشیانه ترین صورت به نام بد حجابی مورد ضرب و شتم قرار می دهند و صورت زنان ایرانی را غرق خون می نمایند ( عکسهای این وقایع در اینترنت موجود است ) اینجا ایران است که حاکمانش ایرانی نیستند بلکه ...خشک مذهبی هستند که خودشان با بسم الله کارها می کنند ولی مردم ایرانی را باز با همان بسم الله به سلاخی می کشند
اینجا ایران است که مردی را به جرم زنا به نام خدا و بنابر حکم قرآنی وحشیانه سنگسار می کنند و خودشان در دعای توسل شرکت میکنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینجا ایران است که همجنسخواهان را اعدام می کنند و از کوه پرتاب می کنند
اینجا ایران است که مجازاتی قرون وسطایی دارد و قوانین اساسی و مدنی اش بر گرفته از احکام و احادیثی است که نشان دهنده اعمال و رفتارهای وحشیگری و توحش تدوینگران آن است
اینجا ایران است که حاکمانش حتی با این احکام و احادیث و اجرای آن ریشه به تیشه دین اسلام می زنند و چهره زشت و منفوری از اسلام و مسلمانی بر جای می گذارند
اینجا ایران است ، جایی که اگر عقیده ای ، کلامی ، حتی لباسی غیر از آنکه اینها بخواهند داشته باشی محکوم به مجازات هستی
اینجا ایران است ، اینجا جهنمی در دست جلادانی که همه را به یاد همان جاهلان عرب می اندازد است

-- ایرانی بیچاره ، Jul 15, 2007 در ساعت 11:51 PM

اي من ببينم اين سايت يه روز فيلتر شده...!
چه حالي مي​کنم!

-- sara_kalak ، Jul 15, 2007 در ساعت 11:51 PM

عکس ربطی به متن ندارد صرفا برای یادآوری .

-- ج خ ، Jul 15, 2007 در ساعت 11:51 PM

برو از ايران

-- صبا ، Jul 15, 2007 در ساعت 11:51 PM

اين حرفا مثل كش .كش مياد پس نكش
پاشو برو از ايران.اين جوري كمتر گوز پيج ميشي

-- باد ، Jul 15, 2007 در ساعت 11:51 PM

دیگه قرار نشد نعناع داغشو زیاد کنی، آدم از بعضی نظر ها حالش به هم می خوره، بلدم نیستید انتقاد کنید

-- hala ، Jul 15, 2007 در ساعت 11:51 PM

ey baba che ghanoni to iran naghz nemisheh ke bekhad in dovomish basheh

-- mehrdad ، Jul 15, 2007 در ساعت 11:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)