تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جمشیدی: "افراد دستگیرشده دانشجو نبوده‌اند"

سخنگوی قوه‌ی قضاييه ضمن تایید خبر پلمپ شدن دفتر ادوار تحكيم وحدت گفت «افراد بازداشت‌شده دانشجو نبوده‌اند».

علی‌رضا جمشيدی، سخنگوی قوه‌ی قضاییه‌ی ایران، امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در باره‌ی دستگيری ديروز دانشجويان مقابل دانشگاه اميركبير گفت: «در دو مرحله ۱۶ نفر دستگير شدند كه هيچ‌كدام دانشجو نبودند».

جمشیدی اتهام بازداشت‌شدگان را «شركت در تجمعات غيرقانونی و تبانی برای اقدامات غيرقانونی و بحث‌های مربوط به مسايل امنيتی»اعلام کرد كه «به استناد مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی» صورت گرفته است.

سخنگوی قوه‌ی قضاييه با بيان اين‌كه «اين افراد هم اكنون در بازداشتگاه هستند»، گفت: «پرونده‌ی اين افراد در حال بررسی‌ست».

به گزارش ایسنا، جمشيدی همچنين در باره‌ی صدور قرار وثيقه برای دانشجويان بازداشت‌شده‌ی دانشگاه اميركبير به اتهام «انتشار مطالب موهن در نشريات دانشجويی» گفت: «طبق آخرين اطلاعی كه دارم برای ۵ نفر از اين افراد امروز قرار وثيقه صادر می‌شود كه يا همين الان صادر شده يا ظرف همين امروز صادر می‌شود و آنها می‌توانند با توديع وثيقه آزاد شوند اما در باره‌ی ۳ نفر كه جرايم آنها جدی‌تر بوده، پرونده در حال سپری شدن تحقيقات است و در دادگاه تكليف‌شان مشخص می‌شود».

سخنگوی قوه‌ی قضاییه در باره‌ی عدم ملاقات ۲ نفر از اين افراد با خانواده‌هايشان در طول اين مدت گفت: «از جزييات پرونده اطلاع ندارم اما حتما براساس دستور قاضی صورت گرفته است».

جمشیدی همچنین در نشست خبری خود اعلام کرد «۲۰ تن از اشرار بزودی اعدام خواهند شد». او اتهام اين افراد را «تجاوز به نواميس، حدود و مقررات الهی، شرارت، تجاوز به عنف و لواط» اعلام کرد.

سخنگوی قوه‌ی قضاییه همچنین با اشاره به دستگيري صد نفر به اتهام آتش زدن پمپ بنزين‌ها در هفته‌های گذشته گفت: «۶۳ نفر از اين تعداد تحويل دادسرا شده‌اند كه ۵۴ نفر با قرار آزاد شدند و تحقيقات براي بقيه نیز ادامه دارد».

علی‌رضا جمشیدی در باره‌ی آخرين وضعيت هاله اسفندياری و كيان تاجبخش اظهار داشت: «دادستانی تهران سرنخ و ادله‌ی جديدی پيدا كرده و تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد».

ـ حمله به متحصنان سالگرد کوی دانشگاه

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)