تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۹ تیر


سرخط آخرین خبرها در نیمروز سه‌شنبه
۱۹ تیر ۱۳۸۶
۱۰ ژوییه ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: علی‌رضا جمشيدی، سخنگوی قوه‌ی قضاییه‌ی ایران، امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد: «۲۰ تن از اشرار بزودی اعدام خواهند شد». جمشیدی اتهام اين افراد را «تجاوز به نواميس، حدود و مقررات الهی، شرارت، تجاوز به عنف و لواط» اعلام کرد. سخنگوی قوه‌ی قضاییه همچنین با اشاره به دستگيري صد نفر به اتهام آتش زدن پمپ بنزين‌ها در هفته‌های گذشته گفت: «۶۳ نفر از اين تعداد تحويل دادسرا شده‌اند كه ۵۴ نفر با قرار آزاد شدند و تحقيقات براي بقيه نیز ادامه دارد». به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی قوه‌ی قضاييه در پاسخ به سؤالی در باره‌ی دستگيری ديروز دانشجويان مقابل دانشگاه اميركبير گفت: «در دو مرحله ۱۶ نفر دستگير شدند كه هيچ‌كدام دانشجو نبودند». جمشیدی اتهام آنان را «شركت در تجمعات غيرقانونی و بر هم زدن امنيت» اعلام كرد. سخنگوی قوه‌ی قضاییه در باره‌ی آخرين وضعيت هاله اسفندياری و كيان تاجبخش اظهار داشت: «دادستانی تهران سرنخ و ادله‌ی جديدی پيدا كرده و تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد».

سامرا، عراق: گروهی از مردان مسلح که چهره‌ی خود را پوشانده بودند، ساعاتی پیش در شهر سامرا به یک ایست بازرسی پلیس حمله کردند و ۵ مأمور پلیس را با شلیک گلوله از پای درآوردند.

قندهار،‌ افغانستان: امروز در پی حمله‌ای انتحاری که در نزدیکی کاروان نیروهای ناتو در قندهار روی داد، ۱۷ غیرنظامی کشته شدند. در این انفجار ۷ تن از سربازان ایساف نیز زخمی شدند.

هرات، افغانستان: سخنگوی نیروهای ائتلاف در افغانستان امروز اعلام کرد یک سرباز این نیروها روز گذشته از سوی یک سرباز افغان هدف تیراندازی قرار گرفت و ساعاتی بعد جان باخت. ملیت این سرباز اعلام نشده است اما برخی گزارش‌های تاییدنشده او را آمریکایی دانسته‌اند.

پکن، چین: یکی از اعضای سابق دولت چین به جرم فساد مالی اعدام شد. دو ماه پیش، دادگاهی در چین، ژنگ زیااویو، رییس پیشین نظارت بر مواد غذایی و دارویی، را در ماجرای دریافت رشوه مجرم شناخت و او را به اعدام محکوم کرده بود.

جیزن، عربستان سعودی: صبح امروز یک مرد در عربستان به جرم قتل یک پسر نوجوان گردن زده شد. بر اساس بیانیه‌ی وزارت کشور عربستان، این مرد قصد تجاوز به نوجوان را داشته و در تلاش برای خاموش کردن صدایش، او را خفه کرده بود. بدین ترتیب آمار اعدام‌های سال جاری میلادی در عربستان به ۱۰۳ تن رسید که نسبت به سال‌های پیش افزایش نشان می‌دهد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)