تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رایس: ایران بیش‌ازپیش خطرناک شده‌است

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، ایران را " بیش از پیش خطرناک" توصیف کرد و گزینه نظامی را در برخورد با تهران منتفی ندانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در مصاحبه با تلویزیون "سی ان بی سی" در مورد نحوه مواجهه واشنگتن با تهران گفت: "به نظر من، رابطه با کشوری که بیش از پیش خطرناک شده، هرچه بیشتر دشواتر می‌شود".


کاندولیزا رایس. یو اس ای تودی

کاندولیزا رایس بار دیگر اتهامات واشنگتن علیه تهران را تکرار کرد و اظهار داشت ایران از تروریسم پشتیبانی می‌کند و حامی شبه‌نظامیانی در عراق است که برای سربازان آمریکایی تهدید به شمار می‌آیند. رایس همچنین از این که ایران به دنبال آن دسته از فناوری‌های هسته‌ای است "که ممکن است به جنگ‌افزار اتمی منتهی شود" ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت مقامات ایران "مردم خود را سرکوب" و افرادی دو تابعیتی را زندانی می‌کنند.


کاندولیزا رایس افزود: "بنابراین (ایران) کشوری بسیار خطرناک با سیاست‌های بسیار خطرناک است و ما نیازمند کمک و حمایت و تلاش‌ بیشتر جامعه جهانی برای مواجهه با ایران هستیم".

از خانم رایس درباره احتمال انتخاب گزینه نظامی در برابر ایران سئوال شد و وی در پاسخ با تاکید بر موضع کاخ سفید، آن را منتفی ندانست.

کاندولیزا رایس گفت: "رییس‌جمهور هرگز گزینه‌های خود را کنار نگذاشته است و صریحا بگویم که هیج فردی نباید از رییس‌جمهوری آمریکا بخواهد که گزینه‌‌های خود را کنار بگذارد".

وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال گفت بوش "تصریح" کرده است که از "راه‌حل‌های دیپلماتیک در مسئله ایران" پشتیبانی می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل، تاکنون دو قطعنامه 1737 و 1747 را علیه ایران برای ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم به تصویب رسانده است.

نظرهای خوانندگان

hokomate aslamie hamishe khatarnaak boed va khahad bood

-- Rahim ، Jul 8, 2007 در ساعت 08:37 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)