تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۶ تیر


سرخط آخرین خبرها در نیمروز شنبه
۱۶ تیر ۱۳۸۶
۷ ژوییه ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

کرکوک، عراق: صبح امروز بر اثر حمله‌ی انتحاری یک خودرو در روستای توزخرماتو، در شمال عراق، ۲۲ تن کشته شدند. حادثه در بازار محله‌ای روی داد که ساکنان آن از شیعیان ترکمن هستند. در این انفجار ۴۰ نفر نیز مجروح شدند.

بغداد، عراق: ارتش آمریکا در عراق امروز با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد مجموعا ۷ تن از سربازانش طی دو روز گذشته جان باخته‌اند. دیروز بر اثر انفجار دو بمب کنار جاده در بغداد، ۳ سرباز آمریکایی به همراه مترجم عراقی‌شان کشته شدند. ۶ سرباز آمریکایی نیز در این دو حادثه مجروح شدند. روز پنج‌شنبه نیز یک سرباز بر اثر انفجاری مشابه کشته شده بود. ۲ تفنگدار دریایی نیز در درگیری‌های استان انبار از پای درآمدند. امروز نیز مرگ یک سرباز آمریکایی «به علتی غیرجنگی» اعلام شد که تحقیقات بر روی آن در حال انجام است. بدین ترتیب،‌ شمار تلفات نیروهای نظامی آمریکا، از آغاز حمله به عراق در مارس ۲۰۰۳ به ۳۵۹۷ نفر رسید.

اسلام‌آباد، پاکستان: در تازه‌ترین درگیری نیروهای امنیتی پاکستان با افراد سنگر گرفته در مسجد لال، صبح امروز ۲ طلبه‌ی دیگر از پای درآمدند و شمار تلفات به ۲۱ تن رسید. از سوی دیگر، نیروهای امنیتی پاکستان موفق شدند كنترل يک حوزه‌ی علميه‌ی دیگر را، که وابسته به مسجد لال و در ۳ کیلومتری آن واقع شده است، به دست بگیرند. عبدالرشيد قاضی، معاون این حوزه‌ی علمیه، گفت مرگ را بر تسلیم شدن به نیروهای دولتی ترجیح می‌دهد. البته او پیش از این اعلام کرده بود حاضر است به شرط نگه‌داری از مادر بیمارش خود را تسلیم کند اما نیروهای دولتی هرگونه را پیش‌شرطی را رد کردند. عبدالعزيز قاضی، برادر عبدالرشيد، نیز چند روز پيش در حال فرار از مسجد با برقع زنانه دستگير شد.

اسلام‌آباد، پاکستان: پاکستان ارتباط احتمالی بین شلیک به سوی هواپیمای پرویز مشرف و طلبه‌های سنگر گرفته در مسجد لال را بررسی می‌کند. یک افسر ارشد امنیتی امروز گفت گروهی از بازرسان ارتباط احتمالی شبه‌نظامیان مسجد لال را با سوءقصد به جان رییس جمهور پاکستان بررسی می‌کنند. روز جمعه هواپیمای حامل پرویز مشرف پس از برخاستن از یک پایگاه نظامی در راولپندی مورد حمله‌ی گلوله‌های تیربار قرار گرفت اما به وی آسیبی نرسید.

تهران، ایران: دیوان عالی برای سومین بار حكم اعدام شهلا جاهد، متهم به قتل لاله سحرخيزان همسر ناصر محمدخانی، را تاييد کرد. به گزارش ایسنا،‌ عبدالصمد خرمشاهی، وكيل شهلا جاهد، با تأكيد بر اين موضوع كه درخواست قصاص حق قانونی اوليای دم است، از آنان درخواست كرد از اين حق قانونی خود صرف‌نظر كنند.

اصفهان، ایران: بامداد امروز مردی به نام اکبر الف. به جرم تجاوز به عنف در اصفهان به دار آویخته شد. بدین ترتیب،‌ شمار اعدام‌های ایران در سال جاری میلادی به ۱۰۶ مورد رسید. بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، سال گذشته ۱۷۷ نفر در ایران اعدام شدند.

مسکو، ‌روسیه: بامداد امروز روسیه برای اولین بار یک ماهواره‌ی ارتباطاتی آمريكايی را به فضا پرتاب كرد. اين ماهواره‌ی آمريكايی، که DIREC TV10 نام دارد، نزدیک به ۶ تُن وزن دارد و سنگین‌ترین ماهواره‌ای‌ست که تاکنون ساخته شده است. وظیفه‌ی اصلی این ماهواره‌ی چندمنظوره، پخش دیجیتال تلويزيونی با وضوح بالا در آمريكا، آلاسكا و هاوايی‌ست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)