تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کار بدون تعطیلی در آمریکا، سفر تابستانی در اروپا

بر پایه گزارش "موسسه اتحادیه بازرگانی اروپا"، میانگین ساعات کاری در اغلب کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای پیشرفته بسیار کمتر از ایالات متحده است. یکی از دلایل این اختلاف عدم برخورداری کارگران آمریکایی از مزایای قانونی تعطیلات رسمی و مرخصی سالیانه است. از سوی دیگر اگر کارفرمای آمریکایی به کارگر خود هنگام تعطیلات و مرخصی، حقوق بدهد، مبلغ آن بسیار کمتر از دیگر کشورهای ثروتمند است.


"موسسه اتحادیه بازرگانی اروپا" وضعیت تعطیلات سالیانه و مرخصی با حقوق در 21 کشور ثروتمند را بررسی کرده است. این کشورها شامل، 16 کشور اروپایی، استرالیا، کانادا، ژاپن، نیوزلند و ایالات متحده هستند. آمریکا در این 21 کشور، تنها کشوری است که کارفرمایان، قانونا، هنگام تعطیلات و مرخصی‌ها الزامی به پرداخت دستمزد ندارند.

بر پایه این پژوهش، کارفرمایان در همه کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای اروپایی قانونا ملزم هستند دست کم 20 روز در سال، مرخصی با حقوق به کارگران خود بدهند. در برخی از کشورهای اروپایی این رقم از 30 روز هم تجاوز می‌کند.

قانون کار در استرالیا و نیوزلند، دست کم 20 روز مرخصی سالیانه با حقوق برای کارگران در نظر گرفته است.

کارفرمایان کانادایی و ژاپنی کمتر بذل و بخشش دارند و تنها موظفند 10 روز مرخصی سالیانه با حقوق به کارگران خود بدهند اما در ایالات متحده، کارفرمایان الزامی به دادن مرخصی با حقوق ندارند.

اگر تعطیلات رسمی را هم در نظر بگیریم ، فاصله ساعت کاری میان کشورهای ثروتمند با ایالات متحده، از این هم بیشتر خواهد شد. در بیشتر کشورهای ثروتمند از 5 تا 13 روز تعطیل رسمی با حقوق وجود دارد در حالیکه در آمریکا حتی برای روز ملی این کشور هم الزامی برای پرداخت حقوق وجود ندارد.

در نبود تضمین قانونی از سوی دولت آمریکا، تقریبا از هر 4 کارگر 1 نفر تعطیلی و مرخصی با حقوق ندارد. بر پایه گزارش دولت آمریکا، کارگران بخش خصوصی این کشور به طور میانگین سالیانه تنها 9 روز مرخصی با حقوق دارند و فقط در 6 روز تعطیل عمومی حقوق می‌گیرند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)