تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۲ تیر


سرخط آخرین خبرها در نیمروز سه‌شنبه
۱۲ تیر ۱۳۸۶
۳ ژوییه ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

واشنگتن، آمریکا: جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا، حکم ۳۰ ماه زندان برای یکی از کارکنان عالیرتبه‌ی پیشین کاخ سفید «زیاده از حد» توصیف کرد و بر اساس اختیارات خود آن را لغو کرد. لویس (اسکوتر) لیبی، دستیار پیشین معاون رییس جمهور، ماه گذشته به خاطر اظهارات دروغ به بازرسان فدرال که در مورد افشای نام یک مأمور سیا تحقیق می‌کردند به ۳۰ ماه زندان محکوم شده بود.

نیویورک، آمریکا: زلمای خلیل‌زاد، نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل، از کشته شدن غیرنظامیان افغان به دست نیروهای ناتو «ابراز تأسف» کرد. خلیل‌زاد گفت جنگ کاری «بی اشتباه» نیست و نیروهای خارجی مستقر در آمریکا تلاش بسیاری می‌کنند تا به غیرنظامیان آسیبی نرسد.

لندن، بریتانیا: پلیس بریتانیا امروز ۶ پزشک را که با پزشک هندی‌ای که در استرالیا دستگیرشد ارتباط داشتند بازداشت کرد. بازداشت این پزشکان در ارتباط با حملات نافرجام بمب‌گذاری در لندن و گلاسکو صورت می‌گیرد.

پاریس، فرانسه: برخی از تحلیلگران امنیتی اظهار کرده‌اند نافرجامی عملیات ۳ خودروی بمب‌گذاری شده در بریتانیا نشان از «خام دستی و آماتوری» مجریان آن دارد. پل بیور، تحلیلگر انگلیسی مستقل، می‌گوید: «تردیدی نیست که بمب‌گذارانی که به لندن و گلاسکو حمله کردند بهتر است به نام آماتور توصیف شوند».

رام‌الله، کرانه‌ی باختری: روز گذشته محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، محمد شحاده، یکی از فرماندهان نیروهای امنیت ملی در نوار غزه، را به خاطر کوتاهی در برقراری امنیت در این منطقه از کار برکنار کرد. همچنین دو تن از رهبران حماس در کرانه‌ی باختری به دستور محمود عباس بازداشت شدند.

لاهه، هلند: امروز جلسه‌ی دادگاه جنایات جنگی برای رسیدگی به اتهامات چارلز تیلور،‌ رییس جمهور پیشین لیبریا، برای نخستین بار با حضور خود وی در لاهه تشکیل یافت. در دو نوبت پیش،‌ تیلور ابتدا با رد صلاحیت دادگاه و سپس با ایراد شبهه در باره‌ی تیم وکلای مدافعش حاضر به حضور در آن نشده بود.

اسلام‌آباد، پاکستان: در درگیری نیروهای نظامی پاکستان با طلبه‌های افراطی مسجدی در اسلام‌آباد، یک سرباز کشته و بیش از ۱۰ تن زخمی شدند.

توکیو، ژاپن: فومیو کیوما، وزیر دفاع ژاپن، به خاطر اظهارات اخیر خود که در آن بمباران اتمی آمریکا در جنگ دوم را توجیه کرده بود، مجبور به استعفا شد. دولت ژاپن امروز مشاور امنیت ملی را برای جایگزینی وزیر مستعفی پیشنهاد کرد.

اوهایو، آمریکا: مادر یک زندانی که سال گذشته اعدام شد، علیه مسئولان زندان شکایت کرد که مراسم اعدام را ۸۶ دقیقه طول داده‌اند و «رنجی بیش از اندازه» به فرزندش وارد آورده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)