تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۱ تیر


سرخط آخرین خبرها در نیمروز دوشنبه
۱۱ تیر ۱۳۸۶
۲ ژوییه ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

بروكسل، بلژیک: پارلمان اروپا روز چهارشنبه‌ی همین هفته نشست ویژه‌ای برای بررسی پرونده‌ی هسته‌ای ایران برگزار خواهد کرد. این نشست که به درخواست گروه صلح سبز برگزار می‌شود، «ایران: راه‌حل‌های محتمل و افزایش خشونت‌ها در منطقه» نام دارد.

بغداد،‌ عراق: نیروهای آمریکایی مستقر در بغداد امروز اعلام کردند یک عضو برجسته‌ی حزب‌الله لبنان را در عراق، در حالی که سرگرم آموزش به شبه‌نظامیان بوده، بازداشت کرده‌اند. ژنرال کوین برگنر امروز به خبرنگاران گفت این عضو حزب‌الله لبنان، که علی موسی دقدوق نام دارد و به حمید محمد جبور اللامی نیز معروف است، در پوشش نیروهای قدس ایران به عراق نفوذ کرده است.

لندن،‌بریتانیا: پلیس بریتانیا امروز ششمین فرد مظنون به ارتباط با بمب‌گذاری‌های نافرجام جمعه و شنبه را بازداشت کرد. دو سرنشین جیپ شعله‌وری که به فرودگاه گلاسکو حمله کرد و سه تن دیگر در روزهای پیش بازداشت شده بودند. روزنامه‌های انگلیسی گزارش داده‌اند دست کم یک تن از بازداشت شدگان پزشک است. پلیس همچنان خانه‌های مشکوک را در در چند شهر بازرسی می‌کند.

کنبونک‌پورت، آمریکا: گفت‌وگوهای جرج بوش و ولادیمیر پوتین، برای دومین روز متوالی، امروز نیز در اقامتگاه ساحلی خانوادگی بوش در کنبونک‌پورت پی گرفته شد. شامگاه گذشته دو رییس جمهور دیدار خود را، که با قایق سواری و صرف شام خرچنگ همراه بود، «بسیار دوستانه» توصیف کردند. این منطقه به خرچنگ دریایی‌اش شهره است و رسانه‌ها نیز لقب خرچنگی به این دیدار داده‌اند.

خوست، افغانستان: صبح امروز مردان مسلح ناشناس یک مقام دولتی را در ولایت خوست ترور کردند. به گفته‌ی والی ولایت خوست، مردان مسلح با حمله به سيد عثمان، یکی از مسئولان اداره‌ی آموزش و پرورش اين ولايت، او را از پای درآوردند.

نیکوزیا، قبرس: رادیو دولتی قبرس امروز گزارش داد جسد وابسته‌ی نظامی آمریکا در قبرس، که از ۴ روز پیش ناپدید شده بود، امروز در نقطه‌ای دورافتاده در اطراف پایتخت پیدا شده است. تام مونی، وابسته‌ی نظامی ۴۵ ساله‌ی آمریکا، آخرین بار روز پنج‌شنبه در حال خروج از سفارت آمریکا در قبرس دیده شده بود.

پکن، چین: کلیسای کاتولیک چین امروز ضمن اعلام دریافت نامه‌ای از پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌ها، مضمون آن را ستود. کلیسای کاتولیک چین، که توسط دولت کنترل می‌شود، اعلام کرد پکن به‌زودی قادر خواهد بود روابطی رسمی با واتیکان برقرار کند. پاپ در نامه‌ی خود، که روز شنبه منتشر شد، خطاب به مؤمنان چینی اعلام کرده بود که کلیسای کاتولیک رومی «مأموریتی برای تغییر ساختار یا دستگاه اجرایی حکومت ندارد».

تهران، ایران: به گزارش ایسنا،‌ تحریری نیک‌صفت، نماينده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ضمن هشدار نسبت به کاهش سن گرایش به اعتیاد در کشور گفت: «متأسفانه سن گرايش به مواد مخدر به زير ۱۳ سال رسيده است و فاجعه‌ی بزرگی برای کشور محسوب می‌شود».

لندن، بریتانیا: نتایج یک نظرسنجی که در لندن منتشر شد نشان می‌دهد بیشتر اروپایی‌ها ایالات متحده را بیش از کشورهایی نظیر ایران و کره شمالی تهدیدی برای صلح جهانی می‌دانند. این نظرسنجی که برای روزنامه‌ی فایننشنال تایمز انجام شده، نشان می‌دهد که ۳۲ درصد از پنج‌هزار نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند آمریکا را «بزرگ‌ترین تهدید برای صلح» می‌دانند. کشورهای چین، ایران، عراق، کره شمالی و روسیه مقام‌های بعدی را در این نتایج از آن خود کرده‌اند. این نظرسنجی در پنج کشور بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا انجام شده است.

قاهره، مصر: قاهره سرانجام سکوت خود را در باره‌ی مرگ مأمور دوجانبه شکست. حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مصری منا گفت: «اشرف مروان وطن‌دوستی وفادار بود که اکنون نمی‌توان در باره‌ی کارهای وطن‌پرستانه‌ای که انجام داد حرف زد». مروان اشرف ۶۳ ساله، که گفته می‌شد در جریان جنگ اعراب و اسراییل در سال ۱۹۷۳ برای اسراییل جاسوسی می‌کرده، چهارشنبه‌ی پیش از بالکن آپارتمانش در طبقه‌ی ششم ساختمانی در لندن به پایین سقوط کرد و جان باخت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)