تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۰ تیر


تهران، ایران: ساعاتی پیش، مراسم استقبال رسمی از هوگو چاوز، رييس جمهوری ونزوئلا، با حضور محمود احمدی‌نژاد در محل نهاد رياست جمهوری برگزار شد. به گزارش ایرنا، هوگو چاوز شب گذشته وارد تهران شده بود. اين ششمين سفر چاوز به ايران و دومين سفر او در زمان رياست جمهوری احمدی‌نژاد است. چاوز در سفر سه روزه‌ی خود به تهران، قرار است علاوه بر گفت‌وگو با احمدی‌نژاد، با رهبر ایران نيز ملاقات كند.

تهران،‌ایران: شبکه‌ی تلویزیون ماهواره‌ای «پرس تی‌وی» به زبان انگلیسی فردا با حضور محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهور ایران، و با شعار «خبر از نگاه ديگر» رسما آغاز به کار می‌کند. به گزارش خبرگزاري ايسنا، اين شبكه که شعار «news anew » را برای خود برگزيده است، رويكرد اصلی اين شبكه پخش برنامه‌های سياسی خواهد بود و به ندرت به موضوعات غيرسياسی، از جمله مسايل فرهنگی، اجتماعی و غيره، خواهد پرداخت. پرس تی‌وی با مديريت محمد سرافراز، معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سيما، آغاز به کار خواهد کرد.

لندن، بریتانیا: یک روز پس از انفجار خودرویی در فرودگاه گلاسگو، و دو روز پس از كشف و خنثا‌سازی دو خودروی بمب‌گذاری شده در لندن، شب گذشته، شنبه شب، سطح امنیتی در سراسر بریتانیا «بحرانی» اعلام شد. سطح مراقبت امنيتی «بحرانی» بالاترین سطح از پنج سطح است و به اين معنی‌ست كه حملات قریب‌الوقوع دیگری نیز انتظار می‌رود. آخرين بار یک سال پیش، در چنین روزهایی، بود که در پی كشف توطئه‌ی انفجار هواپيماهای بریتانیایی به مقصد آمريكا، چنین سطح امنیتی‌ای در اين كشور اعلام شد.

کنبونک، آمریکا: رهبران آمریکا و روسیه برای کاهش تنش‌های به وجود آمده میان دو کشور بر سر طرح دفاع موشکی آمریکا در اروپا و همچنین موضوع استقلال کوزوو با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار دو روزه، که در اقامتگاه ساحلی خانوادگی جرج بوش در کنبونک (KENNEBUNKPORT)، در غرب آمریکا، برگزار می‌شود، حالتی غیررسمی دارد.

کابل،‌ افغانستان: در حالی که رؤسای قبایل منطقه‌ی گرشک در ولایت هلمند می‌گویند در حمله‌ی موشکی نیروهای خارجی جمعا ۴۵ روستایی جان باخته‌اند،‌ حامد کرزای، رییس جمهوری افغانستان، امروز هیأتی را مأمور بررسی این حادثه کرد.

جده، عربستان سعودی: فؤاد سینیوره، نخست وزیر لبنان، امروز پیش از ترک جده گفت: «نبرد فعلی تا وصول به هدف نابودی گروه فتح‌الاسلام ادامه خواهد یافت». سینیوره که پس از سفر به کشورهای فرانسه،‌ ایتالیا و به عربستان رفته بود، همچنین از تلاش‌های عربستان سعودی برای «حل حوادثی که گروه فتح‌الاسلام پدید آورده بود» تقدیر کرد.

اکرا، غنا: نشست سه روزه‌ی سران اتحادیه‌ی آفریقا امروز با شرکت ۵۳ کشور عضو در اکرا، پایتخت غنا، گشایش یافت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)