تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خودکشی با فریاد "من بیکارم" در متروی تهران

خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش داد روز شنبه یک مرد میانسال در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران خودکشی کرد.

بر پایه این گزارش، این مرد پس از این که فریاد زد: "من 6 ماه است بیکارم" با انداختن خود به زیر قطار مترو به زندگی‌ خود پایان بخشید.

این گزارش می‌افزاید ساعت 17 روز شنبه، نهم تیرماه، مسافران مترو که به خاطر‌ نقص فنی از قطار مترو بیرون و پیاده شده بودند، متوجه شدند که مردی خود را زیر قطار انداخته و خودکشی کرده است. با حضور نیروهای امدادی و پلیس در محل، پیکر مرد 50 ساله که هنوز کمی جان داشت به بیمارستان سینا منتقل شد اما به محض رسیدن به بیمارستان جان سپرد.

این مرد، در ایستگاه مترو امام خمینی در حالی که فریاد می‌زد، من شش ماه است بیکارم وقتی قطار به ایستگاه رسید برای آخرین بار و با صدای بلند این جمله را تکرار کرد و به زیر قطار پرید.

به گزارش ایسنا، بررسی مدارک هویتی این مرد نشان داد که "محمدجواد.خ" 50 ساله است و در حالی که خانواده‌اش عصر روز شنبه شناسایی و موضوع به آنها اطلاع داده شده، هنوز به پلیس مراجعه نکرده‌اند.

نظرهای خوانندگان

این دومین خبری است که در عرض یک هفته اخیر درباره خودکشی به خاطر بیکاری در ایران منتشر شده است. البته معضل عمیق تر از این است. اما آن چه برای من جالب است این است که این افراد درنهایت خود را می کشند، گویی آن ها گناه کاراند. آن چه به ذهن من متبادر شد این سئوال بود که چرا این افراد به کشتن دیگران نمی پردازند. یعنی چرا پدیده ای مانند آن چه در آمریکا و اروپا اتفاق می افتد، در ایران اتفاق نمی افتد؟ یا هنوز نیفتاده است؟ یا اگر افتاده است بیشتر جنبه گروگانگیری دارد و بعد از چند ساعت - خوشبختانه- برطرف می شود. منظورم از بعد فرهنگی است و ریشه دار بودن نگاه قربانی و خودزنی و خودکشی. حتا این جا هم، یعنی درجائی که فرد -دستکم- فقط مسئول نیست، باز به شکل خودزنی و خودکشی روی می آورد و نه به شکل پرخاشگری و انتقام و کینه جویی. فکر کنم این جنبه هم بیشتر فرهنگی است. درجائی که بیکار بودن گناهکار بودن حس می شود، این حالت به شکل خودزنی انجام می گیرد. البته در آلمان هم من یک مورد سراغ دارم که یک زوج آلمانی بعد از مدت ها بیکاری دست به خودکشی زد و در ماشین خودشان را خفه کردند. و هفته نامه اشپیگل هم گزارش نوشت.

-- بردیا ، Jul 2, 2007 در ساعت 09:54 PM

چشم آقاي رييس جمهور روشن . افغانها ، عراقيها ،‌لبنان و فلسطين دارن ميميرن اونا واجبترن . فعلا كه مملكت حسينقلي خانيه (‌بخوانيد احمدي نژادي)

-- محسن ، Jul 2, 2007 در ساعت 09:54 PM


برگرفته از مجله ی 40 چراغ

سلام به لباس هایی که شناسنامه دار می شوند. پوشاک شناسنامه دار!!! در حالی که حاشیه ِی شهر من پر است از آدم هایی که شناسنامه ندارند... هویت ندارند..... باید تباس های کشورم شناسنامه دار شوند....!!!!!!! کسی حرفی نزند.....

-- sanaz.ma ، Jul 2, 2007 در ساعت 09:54 PM

فقط دوست دارم بدانم چه کسی مقصر است.

-- الهام ، Jul 2, 2007 در ساعت 09:54 PM

نگران نباشید، آقا گفته ایران در وضعیت بی نظیری است، این یارو هم حتما پای نسترن ... شاشیده بوده که به این روز افتاده....

-- یک نفر ، Jul 2, 2007 در ساعت 09:54 PM

اگر دردم یکی بودی چه بودی..................

-- صابر ، Jul 2, 2007 در ساعت 09:54 PM

به آرشیو روزنامه های سال 57 و 58 مراجعه کنید همه وعده ها "جکومت عدل علی " بود حالا هم این حکومت تمام و کمال پیاده شده پس شما چرا بی قراری و جر زنی میکنید.آیا در دلتان جرئت میکنید به اسطوره ای بنام علی " تو " بگوئید و از " سوسک " شدن یا "سنگ " شدن نهراسید؟ تا وقتی این باور باور غالب مردم ایران باشد که عوامند این "حکومت عدل علی" هم سزاوار آنهاست ..... طبق آمار دولت عربستان نیمی از زائران حج عمره را ایرانیان تشکیل میدهند که همه شان به ریش این آقا که خودکشی کرده و خانواده محترمش میخندند و بفکر اینند که در آن دنیا ثواب حجشان را از خدا بگیرند .......این تعاملات شما را بفکر باغ وحش می اندازد یا جامعه انسانی ؟؟ این " عدل علیست ".... مبارکتان باشد ......

-- pirooz ، Jul 3, 2007 در ساعت 09:54 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)