تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وضعیت "بحرانی" در بریتانیا

پس از انفجار خودرویی در فرودگاه گلاسگو، و در پی كشف و خنثی‌سازی دو خودروی بمب‌گذاری شده در لندن، شنبه شب، سطح امنیتی در سراسر بریتانیا "بحرانی" اعلام شد.

سطح مراقبت امنيتی "بحرانی" بالاترین سطح از پنج سطح است و به اين معنی ا‌ست كه حملات قریب‌الوقوع دیگری نیز انتظار می‌رود. آخرين بار یک سال پیش، در چنین روزهایی، بود که با اعلام كشف توطئه‌ انفجار هواپيماهای بریتانیایی به مقصد آمريكا، وضعیت امنیتی در اين كشور بحرانی اعلام شد.

شب گذشته كميته‌ امنيتی ويژه، موسوم به "كبرا"، به ریاست گوردون براون تشکیل جلسه داد و پس از آن اقدامات امنيتی پليس تشدید شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا، شب گذشته گفت "ما تسلیم نخواهیم شد و مغلوب ترس نمی‌شویم". براون همچنین افزود تروریسم "هرگز نمی‌تواند به عنوان عملی از روی ایمان توجیه شود. تروریسم در هر وجهی عملی شیطانی ا‌ست".

پس از حمله‌ به فرودگاه بین‌المللی گلاسگو، پلیس شماری از خانه‌های منطقه را بازرسی کرد. تاکنون پنج نفر در این ارتباط دستگیر شده‌اند. دو سرنشین خودروی جیپی که به سوی فرودگاه گلاسکو حمله کردند نیز در میان بازداشت‌شدگان هستند.

همچنین به گفته منابع بيمارستانی يكی از سرنشينان خودروی جیپ، به علت سوختگی شديد بستری است.

پلیس حمله‌ به فرودگاه گلاسگو را "تروریستی" قلمداد کرده است و آن را در پیوند با طرح دو خودروی بمب‌گذاری شده در لندن می‌داند.

حمله به فرودگاه گلاسگو و خودروهای بمب‌گذاری شده در لندن، در آستانه‌ دومین سالگرد بمب‌گذاری انتحاری لندن روی می‌دهد که در هفتم ژوییه‌ ۲۰۰۵، به کشته شدن ۵۲ نفر از شهروندان و همچنین ۴ بمب‌گذار انتحاری انجامید.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)