تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

" آلودگی نفتی ۸ کیلومتری در ساحل بندرعباس"

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تخلیه "صد تن مازوت" از سوی نیروگاه برق بندرعباس به خلیج فارس خبر داد.

به گفته مهندس صدیقی، قائم‌مقام معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، این اقدام نیروگاه برق بندر عباس 8 كیلومتر از آب‌های ساحلی منطقه را دچار آلودگی شدید نفتی کرده است. این مقام سازمان محیط زیست هچنین اظهار داشت "به دلیل ورود مازوت به داخل سواحل گلی پاكسازی سواحل به راحتی امكانپذیر نیست".


عکس از ایسنا

با این حال خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش می‌دهد مدیرعامل شركت مدیریت تولید برق هرمزگان این گفته سازمان محیط زیست را قبول ندارد و میزان آلودگی را بسیار کمتر می‌داند.

بر پایه گزارش ایسنا، این حادثه در تاریخ 24 تیرماه سال جاری رخ داد، که در پی آن حدود هشت كیلومتر از آب‌های ساحلی منطقه به عرض 100 متر از نیروگاه برق بندرعباس به شرق تا نزدیكی بندر شهید باهنر آلوده شد.

در همین حال دكتر نبوی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در تایید گفته‌های مهندس صدیقی گفت: "قطعا 300 لیتر مازوت نمی‌تواند 8 كیلومتر آلودگی ساحلی ایجاد كند".

به گفته دکتر نبوی "پرونده این آلودگی تشكیل شده و در حال پیگیری در مراجع قضایی است".


نیروگاه برق بندرعباس. عکس از سایت شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان

از سوی دیگر مهندس قیصر عامری، مدیر عامل شركت مدیریت تولید برق هرمزگان با کم اهمیت دانستن این آلودگی گفت: "رقم اعلام شده در خصوص میزان ورود لجن آغشته به مازوت به دریا صحیح نیست و حداكثر بین 100 تا 300 لیتر وارد دریا شده است كه آن هم آلودگی جدی ندارد".

عامری افزود :"ورود لجن آغشته به مازوت به دریا در اثر سهل‌انگاری یكی از كاركنان شركت پیمانكار و در نیمه شب اتفاق افتاده است و به محض مطلع شدن از موضوع در ساعات اولیه، نسبت به رفع مشكل اقدام شده است".

نیروگاه برق بندرعباس هنگام کمبود گاز از مازوت به عنوان سوخت کمکی استفاده می‌کند.

نظرهای خوانندگان

با سلام,
لطفا بفرماييد براي شنيدن صداي اذان مغرب بافق بندرعباس براي افطار , راديو بندرعباس را روي جه سايتي بطور بخش زنده بايد داشته باشيم. با تشكر

-- انصاري ، Sep 14, 2007 در ساعت 09:04 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)