رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۸۶

ایرباس اجاره‌ای ونزوئلا در ایران

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد یک فروند هواپیمای اجاره‌ای ونزوئلا ساخت سال 1993 در اختیار ایران قرار گرفته است.

سعید حسامی در این باره گفت: "ناوگان هوایی این شرکت به یک فروند هواپیما ایرباس ‪ ۳۴۰‬... مجهز شده است".


ایرباس 340 در ایران. فارس

ایران که از سوی آمریکا تحریم شده است نمی‌تواند هواپیماهای بویینگ و ایرباس را خریداری کند. هواپیماهای ایرباس با اینکه ساخت اروپا است اما به دلیل اینکه قطعات آمریکایی در آن به کار رفته مشمول تحریم‌های ایالات متحده می‌شود.

به گزارش ایرنا، سعید حسامی که روز شنبه در مراسم ورود رسمی نخستین هواپیمای ایرباس ‪ ۳۴۰‬به ناوگان هوایی هما، در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود:"این هواپیما در مسیرهای دوربرد پرواز خواهد کرد و مهمترین مسیر پروازی که برای این هواپیما طراحی شده، تهران - کاراکاس است که از طریق مادرید و دمشق انجام خواهد شد".

به گفته حسامی "هواپیمای ایرباس ‪ ۳۴۰‬ در برخی از مسیرهای اروپایی هما نیز به پرواز در خواهد آمد".

مدیرعامل هما اظهار داشت: "این هواپیما مجهز به همه امکانات رفاهی است و در مجموع دارای ‪ ۲۸۲‬صندلی شامل ‪ ۳۶‬صندلی درجه یک و ‪ ۲۴۶‬صندلی معمولی یا عادی است که نخستین پرواز آن در مسیر تهران به مشهد خواهد بود".

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ نزدیک هواپیماهای بیشتری برای پوشش دادن مسیرهای دوربرد به این شرکت بپیوندند.

به گفته حسامی تعمیر و نگهداری این هواپیما در حال حاضر توسط تكنسین‌های خارجی صورت می‌گیرد .

هواپیماهای 4 موتوره ایرباس 340، که در کارخانه ایرباس تولوز فرانسه ساخته شده، در سال 1993 نخستین پرواز تجاری خود را آغاز کردند.

نظرهای خوانندگان

hardam az in bagh bari miresad

-- jamal ، Jun 30, 2007 در ساعت 10:13 PM

کوبا ونیکاراکوئه هم هواپیمای اسقاطی دارند

-- بدون نام ، Jul 2, 2007 در ساعت 10:13 PM

لابد مسافرت به کاراکاس آنقدر مشتری دارد که یک ایرباس اجاره کردند. حالا باید پرسید این مشتریان چه تیپ اقرادی هستند و چرا میروند آن سر کره زمین؟

-- قربان علی ، Jul 3, 2007 در ساعت 10:13 PM

be fekre jane mosaferin ham bashid

-- hafez ، Jul 3, 2007 در ساعت 10:13 PM

با سلام بهتر است هواپیمای مسیر تهران کاراکاس بجای مادرید در اروپا از سنگال که نزدیکتر به کاراکاس است و تجار لبنانی زیادی برای سفر به دمشق و یا تهران دارد استفاده کند تا هواپیمائی ایران از آفریقا هم یک پرواز داشته باشد

-- ebadi_43@yahoo.com ، Jul 3, 2007 در ساعت 10:13 PM