رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۸۶

هشدار هواشناسی ایران و آماده‌باش ستاد حوادث غیر‌مترقبه

مسئول حوادث غیر مترقبه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدا‌رهای سازمان هواشناسی اعلام کرد که این ستاد در حالت آماده‌باش به سر می‌برد.

حجتعلی شایانفر در مورد ورود توده کم فشار موسمی به ایران گفت: "این توده مناطقی از هندوستان و پاکستان را تحت تاثیر قرار داده است و از روز چهارشنبه وارد کشور خواهد شد و مناطق جنوبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که ستاد حوادث غیر مترقبه با پیش بینی های سازمان هواشناسی در حالت آمادگی کامل برای مقابله با وضعیت بحرانی دارد" .

به گزارش ایسنا، کارشناس سازمان هواشناسی استان سیستان وبلوچستان نیز در خصوص پیش بینی وضعیت جوی استان اعلام کرد : "روز دوشنبه آسمان استان ابری و در بعدظهر افزایش ابر و احتمال رگبار و وزش بادهای شدید به ویژه در نواحی جنوب استان است".

به گفته این کارشناس، "همچنین از روز سه شنبه تا اواخر هفته نیز اثر فعالیت بادهای موسمی اقیانوس هند موسوم به مونسون که همراه با انتقال رطوبت اقیانوس هند است و تا کنون سواحل هند و پاکستان را تحت تاثیر قرار داده و به طور غیر مستقیم قسمت‌هایی از جنوب استان را در بر خواهد گرفت که بر اثر آن ایجاد ناپایداری و مواج شدن دریای عمان، وزش باد ، بارش تند باران‌های موقتی ، و تندبادهای موقتی شدید در سواحل جنوب ایجاد خواهد شد" .

سازمان هواشناسی ایران نیز طی اخطاریه‌ای اعلام کرد:

به سبب تشدید بارش همراه با رعد و برق و وزش باد در مناطق جنوب شرق کشور ، آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه های فصلی و دائمی به شرح زیر پیش بینی می شود:
1- روز سه شنبه 05/04/86 : در مناطق شرقی سیستان و بلوچستان.

2- روز چهارشنبه 06/04/86 : در استان سیستان و بلوچستان ، شرق و جنوب کرمان و شرق هرمزگان.

3-روز پنجشنبه 07/04/86 : در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان ، شرق و جنوب کرمان و شرق هرمزگان.