رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۸۶

خبرهای نیمروزی ۴ تیر


سرخط آخرین خبرها در نیمروز دوشنبه
۴ تیر ۱۳۸۶
۲۵ ژوئن ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

بغداد، عراق: ساعاتی پیش یک بمب‌گذار انتحاری با حمله به لابی هتلی در بغداد ۷ تن را از پای درآورد. هنگام انفجار گردهم‌آیی قبایل محلی در هتل المنصور، در ساحل غربی رود تگریس، در حال برگزاری بود. صبح امروز نیز در دو حمله‌ی انتحاری دیگر ۲۳ تن کشته شدند. در حادثه‌ی نخست، یک بمب‌گذار انتحاری سوار بر تانکر نفت به مرکز فرماندهی پلیس شهر بیجی، در شمال عراق، حمله کرد و ۱۵ نفر را از پای درآورد. حادثه‌ی دیگر در شهر حیلا، در جنوب بغداد، رخ داد و بمب‌گذار انتحاری با حمله به صف داوطلبان خدمت در نیروی پلیس، ۸ تن از آنان را کشت.

پاریس، ‌فرانسه: امروز کنفرانسی در پاریس با شرکت فرانسه، آمریکا، چین و پانزده کشور دیگر با هدف پایان دادن به خشونت‌های بی‌رحمانه‌ی دارفور برگزار می‌شود. سودان این کنفرانس را به دستاویز «مورد مشورت قرار نگرفتن در زمان مقدمات برپایی آن» تحریم کرده و آن را دوباره‌کاری طرح‌های سازمان ملل و اتحادیه‌ی آفریقا خوانده است. سودان به‌تازگی تسلیم فشارهای چند ماهه‌ی بین‌المللی شد و با پذیرش صلح‌بانان اتحادیه‌ی آفریقا موافقت کرد. نیکولا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه، و وزیر خارجه‌اش، برنار کوشنر، از صبح امروز در کاخ الیزه به استقبال وزیران خارجه‌ی کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس رفته‌اند.

خیام، لبنان: در پی حادثه‌ی انفجار بمب که روز گذشته بر سر راه کاروان نظامی صلح‌بانان سازمان ملل روی داد و به مرگ ۳ سرباز اسپانیایی و ۳ سرباز کلمبیایی منجر شد اجرای تدابیر امنیتی در جنوب لبنان تشدید شده است.

غزه: آلن جانستون، خبرنگار ربوده شده‌ی بی‌بی‌سی در غزه، در نواری ویدیویی اعلام می‌کند که نیم‌تنه‌ای انفجاری بر تن دارد و در صورتی که تلاشی برای آزادی او انجام گیرد، زندانبان‌اش آن را منفجر خواهند کرد. ابتدا اسماعیل هنیه از چنین نواری خبر داد و ادامه‌ی اسارت جانستون را به شدت محکوم کرد. اما این نوار ویدیویی به خبرگزاری فرانسه رسیده و مدت آن یک دقیقه و ۴۲ ثانیه گزارش شده است. آلن جانستون ۱۰۵ روز پیش در غزه ناپدید شد.

پکن، چین: گروه بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی امروز برای سفر به كره شمالی وارد پكن شد. این گروه که ریاست آن را اولی هاینونن، معاون امنیتی دبیرکل آژانس، بر عهده دارد،‌ فردا، سه‌شنبه، برای بررسی راه‌های تعطیلی رآکتورهای هسته‌ای کره شمالی، در سفری ۵ روزه به پیونگ‌یانگ خواهد رفت.

لاهه، هلند: دومین دادگاه جنایات جنگی چارلز تیلور، رییس جمهور پیشین لیبریا، امروز در لاهه برگزار شد. همچون جلسه‌ی پیش در سه هفته قبل، امروز نیز تیلور غایب است و در دادگاه حضور ندارد. چارلز تیلور ۵۹ ساله، که نخستین رهبر یک کشور آفریقایی‌ست که به اتهام جنایات جنگی محاکمه می‌شود، به ۱۱ مورد از جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در جریان جنگ داخلی سیرالئون در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ متهم است.

پاراماتا، استرالیا: امروز دادگاه رسیدگی به اتهام کودک‌آزاری یک تفنگدار دریایی آمریکا در استرالیا گشایش یافت. دیوید باد ۲۸ ساله، سرباز نیروی دریایی آمریکا، متهم است که از طریق اینترنت دختران نوجوان را اغفال می‌کرده است.

لندن، بریتانیا: مسئولان باشگاه منچستر سيتی با فروش این باشگاه به نخست وزير پیشین تايلند، که در لندن در تبعید به سر می‌برد، موافقت کردند. تاکسین شیناواترا، که در سپتامبر سال گذشته در پی کودتایی بدون خون‌ریزی از کار برکنار شد، پیشنهادی ۱۶۰ میلیون دلاری به باشگاه منچستر سیتی ارائه کرده بود. در حالی‌که شیناواترا در تایلند به فساد مالی و پول‌شویی متهم است، مسئولان بانکی بریتانیا می‌گویند اموال شیناواترا مشروع است و از راه‌هایی کاملا قانونی به لندن منتقل شده است.

چنای، هند: پلیس هند می‌گوید زوج پزشکی را که به پسر ۱۵ ساله‌ی خود اجازه‌ی عمل جراحی سزارین داده بودند مورد بازجویی قرار داده است. انگیزه‌ی این پدر و مادر، ثبت نام فرزندشان در کتاب رکوردهای گینس بوده است.

نظرهای خوانندگان

توي اين خبر آخري نوشته شده به پسر خود اجازه دادند که سزارين کند!
مگه پسر هم سزارين مي​شه؟!!!
--------
زمانه: قرینه‌ی پزشک بودن پدر و مادر این نوجوان نشانگر آن است که او در نقش جراح، عمل سزارین را بر روی فردی دیگر انجام داده.

-- حميد ، Jun 25, 2007 در ساعت 09:30 AM