رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۸۶

اعطای لقب "سیف‌الله" به اسامه ‌بن لادن از سوی علمای پاکستان

شورای علمای پاکستان روز پنجشنبه عالی‌ترین عنوان خود را به اسامه بن لادن، رهبر القاعده، اعطا کرد.

شورای علمای پاکستان دلیل اعطای این عنوان به بن لادن را، اقدام ملکه الیزابت دوم در اعطای لقب شوالیه به صاحب کتاب آیات شیطانی عنوان کرده است.


یک وزیر پاکستانی نیز که اظهاراتش خشم مقامات غربی را برانگیخت اعلام کرد که ماه آینده به بریتانیا سفر خواهد کرد. این وزیر پیش از این گفته بود که کارهایی چون اعطای نشان به رشدی حمله‌های انتحاری را "توجیه" می‌کند.


اسامه بن لادن

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای علمای پاکستان که به گفته خود 2000 عالم پاکستانی در آن عضویت دارند، به اسامه بن لادن لقب "سیف‌الله" یا شمشیر خداوند اعطا کرد.

مولانا طاهر اشرفی ، رییس این شورا، به فرانس پرس گفت: "ما از این خرسندیم که پس از تصمیم دولت بریتانیا برای اعطای عنوان "سر" به رشدی کافر، به اسامه بن لادن، لقب سیف الله اعطا کردیم".

مولانا طاهر اشرفی افزود: "این عالی‌ترین عنوان برای یک جنگاور مسلمان است".

شورای علمای پاکستان همچنین از پرویز مشرف، رییس‌جمهوری این کشور خواسته است که برای تشکیل اجلاس اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی اقدام کند.

بریتانیا پیش از این نسبت به اظهارات ایجاز الحق، وزیر امور دینی پاکستان، که گفته بود اعطای این عنوان "حمله‌های انتحاری را "توجیه" می‌کند، ابراز نگرانی شدید کرده بود.

این وزیر پاکستانی در توضیح اظهارات خود گفت که منظورش این است که اقداماتی اینگونه به افراطگرایی دامن می‌زدند.

عذر خواهی وزیر خارجه بریتانیا از مسلمانان

نظرهای خوانندگان

خواستند زیر ِ ابروی ِ طرف را بردارند ، زدند و چشمش را کُور کردند،آخر این چه روالی است که این به اصطلاح شورای ِ ُعلمای(!) پاکستانی پیش گرفته اند، تا کسی انگُشت به بینی کرد ، این ها انگُشت به چشمان خویش می کُنند ، لقب ِ سیف الله دادن به غارنشینی مانند بن لادن نه وجهه ی جهانی دارد ، و نه به زعم ِ این علما برای او (بن لادن)اعتباری می آفریند ، این تنها یک مضحکه و شکلک در آوردن در برابر ِ آینه است و بس.

-- ایرانی ، Jun 22, 2007 در ساعت 09:51 PM

وااااااااااا

-- بدون نام ، Jun 23, 2007 در ساعت 09:51 PM

این لقب سزاورا این شخص می باشه
شخصی که بهترین امکانات دنیایی را داشت و آنها را ترک کرد و برای سربلندی اسلام و مبارزه با شر به کوهها رفت

-- مجاهد ، Jun 28, 2007 در ساعت 09:51 PM