رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۶

بریتانیا خطای خود را در دستگیری ملوان‌ها پذیرفت

بر اساس گزارش تحقيق و تفحص وزارت دفاع بریتانیا، دستگیری 15 ملوان بریتانیایی بر اثر یک سلسله خطا و کوتاهی اتفاق افتاده است. اما با این وجود، این گزارش اشتباه های فردی را در این مورد رد کرد.

به گزارش فرانس پرس، دس براون وزیر دفاع بریتانیا با وجود انتشار این گزارش که نارسایی‌ها را تأیید می‌کند، گفت کسی توبیخ نخواهد شد.
پس از این اتفاق و ماجرایی که منجر به فروش خاطرات ملوانان بریتانیایی به رسانه‌ها شد، برخی منتقدان خواستار استعفای وزیر دفاع بریتانیا شدند.

سوم فروردین ماه سال جاری، 15 ملوان بریتانیایی به وسیله نیروهای نظامی ایران در خلیج فارس دستگیر شدند. دولت ایران مدعی شد که ملوانان وارد آب‌های ایران شده‌اند اما بریتانیا با تکذیب این موضوع همواره تأکید کرد که ملوانان در آب‌های آزاد بوده‌اند.

برخی از ملوانان هنگام بازداشت، در مصاحبه با تلویزیون ایران اعلام کردند که وارد آب‌های ایران شده‌اند اما پس از بازگشت به بریتانیا گفتند که به دلیل فشار ایران این اعتراف‌ها را مطرح کرده‌اند. ایران این موضوع را رد کرده است.

نظرهای خوانندگان

این ملوان های انگلیسی که اخر دلاوری و وطن دوستی هستند اینها امدند جنگ یا کاسبی؟
شما یک مقاله داشتید که نوشته بودید مدافعان ایرانی از خرمشهر به -معنای واقعی کلمه -خانه به خانه دفاع کردند اینها را ترجمه کنید بدهید انگلیسها بخوانند

-- بدون نام ، Jun 19, 2007 در ساعت 04:27 PM