رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۶

"سردار نقدی استعفا کرد"

خبرگزاری فارس از استعفای سردار محمدرضا نقدی از ریاست ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا خبر داد.

این خبرگزاری در همان ابتدای خبر به طرح فرضیه‌ای درباره استعفای نقدی پرداخته و آورده که "یکی از اصلی‌ترین دلایل استعفای نقدی نحوه برخورد ضعیف قوه قضاییه با پرونده های قاچاق خصوصا پرونده بزرگترین بدهکار سیستم بانکی(حمید باقری درمنی) عنوان شده است".


سردار محمد رضا نقدی . ایرنا

فارس به نقل از یک "مقام آگاه" که نامی از وی نمی‌برد، می‌افزاید: "نقدی در مبارزه با قاچاق مبارزه با دانه درشت‌ها را در برنامه خود قرار داده بود".

اگر این خبر تایید شود، با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس و نیز سابقه‌ای که فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی در نامزدی چند انتخابات اخیر داشته‌اند برخی از صاحب‌نظران استعفای اخیر نقدی را در جهت استفاده از مهلت قانونی استعفا برای نامزدی در انتخابات مجلس می‌دانند.

فارس همچنان از حمیدرضا محمد تقی زاده دبیر فعلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که پیش از این رییس اداره آگاهی تهران بوده به عنوان کاندیدای سرپرستی این ستاد تا تعیین جانشین نقدی نام برده است.

نقدی که "معاون پشتیبانی و لجستیک ستاد فرماندهی نیروهای مسلح" برعهده دارد با حفظ سمت به‌عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری، از سوی احمدی‌نژاد به ریاست ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم منصوب شده بود.