رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۶

همبستگی ۱۲۰۰ دانشجوی پلی‌تکنیک با دانشجویان زندانی

۱۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با امضای طوماری خواستار تعویق زمان امتحانات تا آزادی هشت دانشجوی بازداشتی این دانشگاه شدند.


این دانشجویان همچنین خواستار آزادی همه دانشجویان در بند و لغو احکام محرومیت از تحصیل برخی دانشجویان دیگر شده‌اند.


امضا کنندگان با اشاره به دستگیری این دانشجویان و تعلیق شماری دیگر از آنان از ادامه تحصیل در طومار خود آورده‌اند: "نیمکت‌‏های خالی دوستان هم‌‏دانشگاهیمان، با اینکه معدود است اما در کنار تعداد زیاد نیمکت‌‏ها نشان از مظلومیت کسانی دارد که چندی پیش تحقق خواسته‌‏های ما را در صحن دانشگاه فریاد می‌‏زدند. و اینک ظلمی آشکار است که بدون حضور دوستان و هم‌‏دانشگاهی‌‏هایمان یک ترم حضورمان را در دانشگاه بهره گیریم و آنان که پشت میله‌‏های زندان و میله‌‏های دانشگاه هستند، محروم".

در ادامه این بیانیه آمده است: "ما دانشجویان امضاکننده این طومار، با توجه به شرایط به وجودآمده و محرومیت دوستان دانشجوی دربندمان از حق مسلم خود در ادامه تحصیل در ترم جاری تا آزادی کلیه آنها و لغو احکام محرومیت از تحصیل توسط کمیته انضباطی از حضور در جلسه امتحانات پایان ترم جاری خودداری می‌‏کنیم".

در حدود دو ماه پیش در دانشگاه امیركبیر، نشریاتی با لوگوی نشریه‌های انجمن اسلامی، مطالبی به چاپ رساندند که موهن خوانده شد. پس انتشار این مطالب جو امیرکبیر به ناآرامی گرایید.

با آن که مسئولان نشریه‌های دانشجویی و انجمن اسلامی امیركبیر از انتشار این نشریات تبری جستند و آن‌ها را جعلی دانستند، اما نیروهای امنیتی تاكنون هشت تن از اعضای انجمن اسلامی منتخب این دانشگاه را بازداشت كرده‌اند. این دانشجویان كه"نگرانی"‌های جدی‌ای در مورد سلامت‌ برخی از آن‌ها وجود دارد تاكنون از حق ملاقات با وكیل محروم بوده‌اند و به‌رغم این كه هنوز دادگاهی برای ایشان تشكیل نشده، قاضی حداد درچند مصاحبه نسبت به گناهكار بودن دانشجویان بازداشتی در انتشار آن چه "مطالب موهن" در نشریات انجمن خوانده می‌شود ابراز اطمینان كرده است.

زندانيان دانشگاه اميركبير به هشت تن رسيدند

نظرهای خوانندگان

این هفته دانشگاه امیرکبیر تق و لق است و با پایان یافتن کلاسها تقریباً کسی در دانشگاه پیدا نمی شود! حال این که این هزار نفر از کجا آمده اند و امضا کرده اند، خدا می داند.
امیدوارم امتحاناتمان عقب نیافتد، آن هم به خاطر دو سه نفر آدم ...
بگذریم...

-- دانشجوی امیرکبیر ، Jun 15, 2007 در ساعت 11:08 PM

من هم دانشجوی امیر کبیر هستم
شخصا تومار را امضا کردم و در دانشکده متالورژی تقریبا همه آشناهایم هم امضا کردند. دوستان اگر دلشان میخواهد مثل سیب زمینی باشند و امتحان بدهند و بروند لطفا به بقیه ای که در بند بودن بقیه برایشان مهم است تهمت نزنند.

-- سیاوش ، Jun 15, 2007 در ساعت 11:08 PM

در بند بودن کسانی که نقض حرمت می کنند، چیز عجیب و غیر قابل پیش بینی نیست. به نظر من که اصولاً برخورد دستگاه قضایی در چنین مواردی است که لازم می شود. و اگر توماری قرار است جمع شود، باید برای برخورد سریع تر با هتاکین جمع شود.

-- دانشجوی امیرکبیر ، Jun 15, 2007 در ساعت 11:08 PM

in 2 coment e bala fazaye jaleb e siasi daneshgah ha ro dare neshoon mide.

man khodam be shakhase vase avvali mota`sefam

-- حامد ، Jun 15, 2007 در ساعت 11:08 PM

راستي چند صد تشكل بسيج دانشجويي كه در تعطيلات نوروز در حمايت از فعاليت‌هاي هسته‌اي بيانيه دادند، چطور اين كار را كرده بودند خانم يا‌ آقاي دانشجوي اميركبير؟ برخورد دستگاه قضايي چه؟ هر جور برخورد بكنند چون با مخالفان شماست عيبي ندارد؟ ميخواهيد بگوييد بفرستندشان اردوگاهي كه مهاجران افغان را مي‌فرستند تا ببينند بند 209 بهتر است يا آنجا؟

-- لادن ، Jun 15, 2007 در ساعت 11:08 PM

این کسی که با نام دانشجوی امیرکبیر کامنت گذاشته کاملن معلوم است به چه گروهی وابسته است. همان چماقداران قداره‌بند. متاسفم که کامنت‌های جعلی این گروه پابلیش می‌شود !

-- از دانشجویان امیرکبیر ، Jun 15, 2007 در ساعت 11:08 PM

ما که امتحان نمی دیم ، کسایی هم که با سهمیه اومدن دانشگاه رو که ما اصلا دانشجو حساب نمی کنیم (خطاب به دو comment)

-- دانشجوی امیرکبیر ، Jun 16, 2007 در ساعت 11:08 PM

خدمت آن آقائی که دوبار با امضاء (دانشجوی امیرکبیر )اظهارنظرفرموده اند سلام عرض می کنم ! معلوم است که ایشان چماقدار طرفدار رژیم است وجزء لباس شخصی هاست ، باید هواشو داشت ،ممکن است یکروزی به درد آدم بخورد !
تنها نکته ای که می خواستم از ایشان بپرسم این است که ما مردم عادی ازترس شماها با امضای مستعار چیزی می نویسیم ، شما که قدر قدرت وابرقدرت هستید چرا ترسیده اید اسمتان را بنوبسید ؟ نکند شماها هم ازما مردم پابرهنه ودست خالی می ترسید ؟!

-- عباس آقا ، Jun 16, 2007 در ساعت 11:08 PM

«در بند بودن کسانی که نقض حرمت می کنند، چیز عجیب و غیر قابل پیش بینی نیست. به نظر من که اصولاً برخورد دستگاه قضایی در چنین مواردی است که لازم می شود.» عجب! خب از کجا می دانید کار آنها بوده؟ از کجا معلوم که لوگو جعل نشده؟ شما که ظاهراً معتقد به نظر می رسید، چگونه چنین اتهامی را به افراد وارد می کنید؟ خدا به فریادتان برسد. با جعل نام و اسم و رسم هر آدمی را می توان به زندان انداخت جناب دانشجوی امیدکبیر

-- دانشجوی شریف ، Jun 16, 2007 در ساعت 11:08 PM

جریان این ساعت 11:08 دقیقیه چیه؟ همه دانشجوهای امیرکبیر سر این ساعت کامنت میذارن؟ بعد چطور کامنت اول و دوم که دقیقا یک روز و ساعت دارند در جواب هم نوشته شده ؟ زمانه ای های عزیز لطفا توضیح بدهید این جور مطالب بد جوری برای اعتبار شما بد است

-- بدون نام ، Jun 16, 2007 در ساعت 11:08 PM

ایول!بلاخره یه حرکتی شد.خدمت اون دوستان عزیز مخالف هم باید بگم اگر میبینید الان عده ای چه با گناه چه بیگناه(مهم نیست!)توی اوین هستند،بخاطر اینه که دوستان شما روی کارند!1% احتمال بدید که اگر امثال احمدینژاد و پسران...نبودند،شاید الان شاهد وضعیت دیگری بودیم!هر چند که کرامات جناب خاتمی هم هنوز توی ذهنمان مانده!بیایم یک لحظه خودمون رو جای کسی بگذاریم که توی 209 نشسته،هیچ دسترسی به بیرون نداره،تحت شکنجه است و داره فکر میکنه که توی قرن بیست و یکم زندگی میکنه،دوستانش دارن امتحانات آخر ترم رو میدن ،هیچ کس کاری نمیکنه...و زندگی کلا چقدر لذت بخشه!
ضمنا امید وارم برادران و خواهران ارزشیمون شهامت نوشتن اسمشون رو داشته باشن!

-- مریم عبدی ، Jun 16, 2007 در ساعت 11:08 PM

من اون معترض به ساعت 11:08 هستم من هم همون ساعت کامنت گذاشتم؟!

-- بدون نام ، Jun 17, 2007 در ساعت 11:08 PM