رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۶

پلیس ایران: تابستان امسال ۹۵۰۰ نفر کشته می‌شوند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ایران پیش‌بینی کرد که تابستان امسال، ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در تصادف‌ها کشته شوند.

سردار محمد رویانیان، از طرح ویژه تابستانه راهنمایی و رانندگی در ایران خبر داد و گفت برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز، از پنجم تیرماه امسال در ایران، به طور جدی با متخلفان به‌ویژه در زمینه سرعت غیرمجاز، برخورد می‌شود.

تابستان گذشته، هم‌زمان با افزایش مسافرت‌های جاده‌ای به دلیل تعطیلات، هشت هزار و ۸۰۰ نفر در تصادف‌های ایران کشته شدند. بیشتر آمار کشته‌شدگان مربوط به آخرین ماه تابستان است که مسافرت‌های جاده‌ای در آن افزایش می‌یابد.

به گزارش پلیس ایران، ۷۰ درصد کشته‌های تصادف‌ها، تأمین‌کننده هزینه و نان‌آور خانواده بوده‌اند. ۱۰ درصد کشته‌شدگان نیز کودک هستند.

کودکان، قربانیان جاده ها

در سال ۲۰۰۶ میلادی، حدود ۲۶ هزار نفر در ایران جان خود را به خاطر تصادف از دست داده‌اند.

نماینده یونیسف در ایران نیز با ابراز نگرانی از خطر تصادف‌های جاده‌ای برای کودکان گفت که آمار تصادف‌های جاده‌ای در ایران به طور متوسط ۲۰ برابر سایر کشورهاست و ۴۵ درصد جمعیت ایران را افراد زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهند.

کریستین سالازار فولکمن، نماینده یونیسف در ایران در سخنرانی خود در شانزدهیمن کنفرانس بین‌المللی جوامع ایمن در تهران گفت: "حوادث، اکنون دومین علت شایع بیماری و مرگ کودکان و بزرگسالان در ایران محسوب می‌شود که حدود ۱۸ درصد کل موارد مرگ و میر کشور را نیز رقم می‌زند."

او از آمادگی یونیسف برای توسعه آموزش ایمنی در سنین خردسالی در ایران خبر داد و آن را بهترین راه کاهش آمار بالای حوادث اعلام کرد.

نظرهای خوانندگان

به نظر من اموزش همگاني راهنمايي و رانندگي
در راديو و بخصوص تلوزيون ميتواند كمك موثري در كاهش تصادفات داشته باشد .شدت عمل پليس شايد در درجه دوم اهميت باشد .
به ما مردم قبل اموزش چگونه غذا خوردن با
قاشق و چنگال به دست ما قاشق و چنگال
داده اند لذا اموزش در هر كاري تصور ميكند
حرف اول را بزند .لذا خواهشمند است اموزش
بيشتر را در برنامه هاي خود قرار بدهند .

-- hassan ، Jun 13, 2007 در ساعت 12:34 PM