رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۶

گزارش قاضی پرونده "هاله اسفندیاری" اعلام می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه ایران اعلام کرد تا هفته آینده، قاضی دادگاه گزارش خود را درباره مجرمیت یا برائت خانم هاله اسفندیاری اعلام می‌کند.

علیرضا جمشیدی گفت با توجه به نظر دادگاه، ممکن است قرار بازداشت خانم اسفندیاری تغییر کند و نظر قاضی پرونده، منجر به آزادی یا کیفرخواست ایشان شود.

به گزارش ایرنا، سخنگوی قوه قضاییه ایران درباره این‌که شیرین عبادی به عنوان وکیل هاله اسفندیاری پذیرفته نشده است، توضیح داد که خانم عبادی می‌تواند وکالت هاله اسفندیاری را به عهده بگیرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

هاله اسفندیاری، مدیر برنامه خاورمیانه مرکز مطالعات ویلسون در واشینگتن، اواخر سال 2006 وارد ایران شد. مأموران ایرانی با ضبط گذرنامه از خروج او خودداری کردند که این موضوع در نهایت به بازداشت او در زندان اوین منجر شد.

قوه قضاییه ایران اتهام او را که تبعه آمریکاست، جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی اعلام کرده است.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از آقای جمشیدی خبر داد که مراحل مقدماتی تحقیقات از كيان تاجبخش، نازی عظيما و علی شاکری سه ایرانی دیگر تبعه آمریکا که در ایران هستند، تمام شده و تا سه روز دیگر همراه با پرونده خانم اسفندیاری، قاضی، نتایج بررسی های اولیه را اعلام می کند.

نظرهای خوانندگان

در این دوران بیداد و بیدادگری دستگاه دادگستری جمهوری اسلامی همیشه بیاد این چیستان دوران دبستان می افتم و از خود میپرسم که داوران دادگستری ما کدامین نوع قاضی هستند و چگونه قضاوت میکنند.شما هم این چیستان را بخوانید و مرا راهنمادی کنید .

قاضی به غزا رفت وقضا کرد وغذا خورد وقضا خواند وقضا دید.

-- jahangir ، Jun 13, 2007 در ساعت 12:30 PM