تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ناتو باردیگر غیرنظامیان افغان را بمباران کرد

در حمله هوایی نیروهای ناتو در ولایت هلمند بیش از 30 غیرنظامی افغان کشته و دهها تن زخمی شدند.

به گفته محمد داوود، یک مقام ولایتی افغانستان، "این حادثه در صبح زود صورت گرفت" که در پی آن "بین 30 تا 37 غیرنظامی افغان کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند".


نیروهای آیساف در افغانستان. فرانس پرس

به گزارش رویترز، یک سخنگوی نیروهای آیساف که مسئولیت برقراری امنیت در افغانستان را برعهده دارند، این حادثه را تایید کرد اما با این حال اظهار داشت که گزارش‌هایی که به وی رسیده، حاکی از تلفات "اندک" غیرنظامیان بوده است.

آماری که سازمان‌های امدادی و مقامات دولتی افغان منتشر کرده‌اند حاکی از آن است که تنها در امسال نزدیک به 300 غیرنظامی افغان در حمله نیروهای ناتو و آمریکایی کشته شده‌‌اند.

این دومین حمله مرگبار نیروهای ناتو در ولایت هلمند طی 10 روز اخیر است. در حمله هوایی جمعه هفته گذشته نیروهای آیساف که تحت کنترل ناتو است، دست کم 25 غیرنظامی افغان کشته شدند. حامد کرزی، رییس‌جمهوری افغانستان، پس از این حادثه به شدت به نیروهای آیساف تاخت و خواستار هماهنگی این نیروها با کابل شد.

کرزی با برشماری حوادث مختلف گفت: "اگر ناتو خواهان پیروز علیه تروریسم است، اگر می‌خواهد در افغانستان صلح تامین شود، پس باید با حکومت افغانستان همکاری صادقانه نماید و تمام فعالیت ‌های خود را در هماهنگی با دولت افغانستان تنظیم نماید، این شرط حکومت افغانستان است و اگر آنها خواهان پیروزی‌اند، این شرط را باید عملی کنند".

۲۵غیرنظامی افغان در حمله ناتو کشته شدند

نظرهای خوانندگان

اين عكس را هم نگاه كنيد:
http://karaa.blogfa.com/post-125.aspx

-- ح.ش ، Jul 1, 2007 در ساعت 02:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)