تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۹ تیر


سرخط آخرین خبرها در نیمروز شنبه
۹ تیر ۱۳۸۶
۳۰ ژوئن ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

شهرک صدر،‌ عراق: ارتش آمریکا مستقر در عراق امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای ائتلاف در ساعات سپیده‌دم امروز، شنبه، دو حمله‌ی جداگانه را با هدف مظنونان شبکه‌های تروریستی مخفی، در شهرک صدر ترتیب داد». در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: «اعتقاد بر این است که تروریست‌های مظنون،‌ روابطی نزدیک با شبکه‌های ترور ایران دارند و مسئول تسهیل انتقال مساعدت‌های مرگبار به عراق بوده‌اند».

بغداد، عراق: در پی صدور قرار بازداشت اسعد هاشمی، وزیر فرهنگ عراق، جبهه‌ی توافق عراق شركت در جلسات کابینه‌ی نوری المالكی را به حال تعلیق درآورد. شورای عالی قضایی عراق هفته‌ی پیش قرار بازداشت اسعد هاشمی، وزیر فرهنگ و عضو جبهه‌ی توافق عراق، را به اتهام طراحی سوء قصد علیه مثال الوسی در سال ۲۰۰۵ صادر کرد. مثال الوسی، نماینده‌ی مجلس عراق و سیاست‌مدار سنی مذهب،‌ از آن سوء قصد جان سالم به در برد اما دو پسرش در آن حادثه کشته شدند. جبهه‌ی توافق عراق شش وزير و یک معاون نخست وزير در کابینه‌ی نوری المالکی

بغداد، عراق: ارتش آمریکا رسانه‌های بین‌المللی را متهم کرد با مخابره‌ی آمار نادرست به «تشدید خشونت‌های عراق» دامن می‌زنند. هفته‌ی گذشته برخی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها از کشف ۲۰ جسد بی‌سر در منطقه‌ی سلمان پاک، در جنوب بغداد، خبر دادند. ارتش آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «معلوم شده است این داستان کاملا غیرواقعی‌ست و منابع ناشناس آن را جعل کرده‌اند». در این بیانیه همچنین آمده است: «نیروهای ضدعراقی به این شهره‌اند که اطلاعاتی نادرست را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند تا کشتارها و خشونت‌های انتقام‌جویانه را سبب شوند».

اسلام‌آباد، پاکستان: اعضای تندروی یک مسجد در اسلام‌آباد به پرویز مشرف هشدار دادند از فکر دستور حمله به این مسجد دست بردارد. پرویز مشرف، رییس جمهور پاکستان، هفته‌ی پیش گفته بود این مسجد به محلی برای پرورش بمب‌گذاران انتحاری تبدیل شده است. عبدالرشید قاضی، یکی از اعضای جماعت حفسا و مسجد سرخ در اسلام‌آباد، امروز گفت: «ما بیانیه‌ی آقای مشرف را خواندیم و هشدار می‌دهیم که در صورت انجام حمله به این مسجد، از روابط بسیار قوی خود بهره خواهیم گرفت». مشرف در بیانیه‌ی خود گفته بود: «بگذارید روشن کنم که اگر حکومت به مسجد لال (سرخ) و گردان‌های جماعت حفسا حمله نکرده، ‌از روی ضعف یا ترس نبوده».

دیلی، تیمور شرقی: رأی‌دهندگان تیمور شرقی از صبح امروز برای برگزیدن نمایندگان نخستین پارلمان این کشور تازه استقلال یافته به پای صندوق‌های رأی رفتند.

بغداد، عراق: یک سرباز امریکایی در عراق به جرم «برقراری رابطه‌ای نزدیک» با ۲ تن از زنان تحت امرش به چهار ماه زندان محکوم شد. ادوارد رامسلد همچنین «مقادیر زیادی مشروبات و نشریات پورنوگرافیک» در واحد نظامی‌اش نگهداری می‌کرده است. دو اتهام دیگر این سرباز آمریکایی گریختن از دست مأموران به هنگام بازداشت و همچنین تلاش برای نابود کردن مدارک جرم اعلام شده است. چند ماه پیش نیز یک فرمانده آمریکایی به جرم «داشتن روابط نامناسب با یک زن مترجم، کمک به دشمن، در اختیار داشتن برخی وسایل محرمانه‌ و در اختیار داشتن مجلات پورنوگرافیک» به زندان محکوم شد و اینک، تا تایید نهایی حکمش، در زندانی یک نظامی در کویت بازداشت است.

لاهه، هلند: فردا پنجمین سالگرد تأسیس دادگاه جنایات جنگی بین‌المللی است. روز اول ژوییه‌ی سال ۲۰۰۲، در اجرای معاهده‌ی ۱۹۹۸ رم، این دادگاه آغاز به کار کرد. اکنون پس از پنج سال، پرونده‌ی جنایات جنگی‌ای که در جمهوری دموکراتیک کنگو، شمال اوگاندا، دارفور و جمهوری آفریقای مرکزی روی داده در این دادگاه در حال بررسی‌ست و به صدور قرار بازداشت ۸ تن انجامیده است.

رأس‌الخیمه، امارت عربی متحده: سازمان برنامه‌ريزی و توسعه‌ی اقتصادی امارت رأس‌الخيمه اعلام كرد تاكنون ۳۵۰ ‬شركت ايرانی در منطقه‌ی آزاد تجاری رأس‌الخيمه‌ی امارات عربی متحده به ثبت رسيده است. به گزارش ايرنا، اين سازمان روز شنبه اعلام كرد: با گذشت يک سال از تأسيس و راه‌اندازی منطقه‌ی آزاد تجاري رأس‌الخيمه، ۳۱۸۶ ‬شركت از صد ‬كشور جهان در آنجا اقدام به ثبت كرده‌اند که از فعالیت آنها بيش از چهار ميليارد درهم (بيش از يك ميليارد و ‪ ۸۹‬ميليون دلار) عايد اين امارت شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)