تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آسمان اروپا بر اندونزی بسته شد

اتحادیه اروپا پرواز همه خطوط هوایی اندونزی را بر فراز کشورهای عضو خود ممنوع کرد. این تصمیم در پی آن گرفته شد که کارشناسان ایمنی پرواز اتحادیه اروپا، کلیه خطوط هوایی اندونزی را که شمار آن به 51 می‌رسد، نا امن اعلام کردند.


خطوط هوایی اندونزی. فرانس پرس

به نظر کارشناسان اروپایی، اندونزی پس از چندین سانحه هوایی هنوز نتوانسته است ایمنی خطوط پرواز خود را تامین کند. این تحریم، روز شانزدهم ژوییه و همزمان با روزآمد شدن فهرست خطوط هوایی ممنوعه از سوی کمیسیون اروپا به طور رسمی اجرا خواهد شد.

گرچه خطوط هوایی اندونزی به طور منظم در مسیر اروپا پرواز ندارند، اما با آغاز تعطیلات تابستانی، این تصمیم کمیسیون اروپا بر حمل و نقل هوایی اندونزی تاثیر نامطلوبی خواهد داشت.

بر پایه مقررات اروپایی، اگر هواپیمایی متعلق به خطوط ممنوعه باشد، و بلیط آن در اروپا فروخته شود، شرکت فروشنده بلیط باید به مسافران اطلاع دهد که این هواپیما( که در خارج حریم هوایی اروپا پرواز می‌کند) متعلق به خطوط ممنوعه است. در این صورت مسافران می‌توانند پول خود را پس بگیرند یا اینکه بلیط خود را به خطوط مطابق با استانداردهای اروپایی انتقال دهند.

خطوط ترابری "ولار" متعلق به اوکراین و هواپیمایی تاگ متعلق به آنگولا نیز در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

در همین حال این اتحادیه به 19 هواپیمای خطوط بین‌المللی پاکستان اجازه پرواز در آسمان اروپا داد. پیش از این تنها 7 هواپیمای ای خطوط اجاز پرواز در اروپا داشتند.

بر پایه گزارش کمیسیون اروپا، 10 شرکت روس، 6 شرکت بلغار، و هشت شرکت هواپیمایی مولداوی نیز از سوی مقامات مسئول کشورهای مبدا اجازه پرواز به اتحادیه اروپا را ندارند.

یک هواپیمای مسافربری اندونزی ناپدید شد

گزارش سوانح هوایی سال ۲۰۰۶ منتشر شد

نظرهای خوانندگان

پیشنهاد میکنم که بیان چندتا توپولف از ایران بخرن.

-- moh3n ، Jun 28, 2007 در ساعت 07:07 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)