تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بیست سال زندان برای تجاوز به همسر


مجلس قانون‌گذاری تایلند، با تصویب قانونی جدید، مجازات مردی را که به همسر خود تجاوز کند، ۲۰ سال زندان تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رییس دفتر امور زنان و توسعه‌ی خانواده‌ی تایلند می‌گوید: «قانون قبلی تبعیض‌آمیز بود و همان حمایتی را که از مرد می‌کرد از زنان نمی‌کرد».

قانون پیشین متجاوز را فردی تعریف می‌کرد که به زنی غیر از همسر خود تجاوز کرده باشد.

رییس گروه حمایت از حقوق زنان نیز می‌گوید: «موارد بسیاری به گوش ما رسیده بود که شوهری با زن خود بدرفتاری جنسی کرده است. تایلند با تصویب این قانون به ۲۰ کشور دیگر جهان می‌پیوندد که چنین قانونی دارند».

نظرهای خوانندگان

کاملا با این قانون موافقم. کاش در این زمینه بیشتر روشنگری کنید. نام آن بیست کشور کدام است؟ در چه سالی این قوانین در آن جا به تصویب رسیده است؟ در مجلس تایلند چند نفر رای مثبت و چند رای مخالف داده اند؟ بازتاب آن در جامعه چه بوده است؟ آیا مساله فراگیری بوده است که به مجلس راه برده است؟ هرچند که یک مورد هم کافی است که مرد را به عنوان متجاوز محاکمه کرد. کاش این تابو در جامعه ما نیز بشکند. خدا می داند چقدر از زنان در این کشور توسط مردانی که خود را چون شوهر آنان می دانند، مالک تن آن ها نیز حس می کنند، علی رغم مخالفت زنان آنان را وادار به همخوابگی می کنند؟ بحث تمکین هم که در قانون به آنان گویا این حق را می دهد؟ این بحث بنیادی و اساسی است.

-- بردیا ، Jun 21, 2007 در ساعت 08:33 PM

nice punishment, I love it, .

-- From Canada ، Jun 21, 2007 در ساعت 08:33 PM

در جواب خواننده ای که با این قانون نظر موافق خودش رو ابراز کرده بود بگم که ما در مملکت اسلامی زندگی میکنیم چرا هر قانون مزخرفی که در خارج از کشور اجرا میشه دراینجا ازاون اینقدر تمجید میشه .اینجا ایران است با حودود60میلیون مسلمان من بعنوان یک مرد ایرانی ومسلمان با قوانین ایران کاملا موافق هستم هرچند تا حد زیادی از زنان حمایت میکنه

-- ahmad hoo@gmali.com ، Jun 22, 2007 در ساعت 08:33 PM

واقعا" جالب بود. کاش نام اون کشورهاي که اين قانون در اونها رعايت ميشه‌رو مي‌نوشتيد.

-- مريم ، Jun 22, 2007 در ساعت 08:33 PM

سلام احمد هو جان. آفرین بر اسلامت. بگذار روزی دیگر، خواهر و دخترت را یک مرد ... به نام تمکین به شوهر، با همین درد و رنج درگیر کند و با چشمانی اشک بار وروحی زجر دیده به نزدت بیاید و آن وقت باز همین کلمات را بگو و او را دوباره به خانه ی شوهر باز فرست. . آفرین بر غیرتت. یک بار خودت را جای پسرت بگذار که مرد .... به هر نامی، می خواهد با او بخوابد، چکارش می کنی؟
قدری تامل کن. دگم ها و پیشداوری ها را بیرون بریز و اگر هم به نام خدا سخن می گویی، بدان که آن خدا قرار بوده که هم خدای زن باشد و هم خدای مرد. قرار بوده که به همه رحم کند نه این که بردگانی را بنام زن در خدمت مردان، یا مردان مسلمان یا مردان شیعه قرار دهد. هر چیز که به نام قانون یا سنت یا غیرت یا مردانگی یا دین، بخواهد خلاف این قانون بشری یا کیهانی یا خدایی باشد، طبعا باید از نظر توی غیرتی محکوم باشد. قدری فکر کن و بعد نظرت را بگو . شنوای نظرتو و همفکرانت هستم. وااسفا!

-- رضا الوندی ، Jun 22, 2007 در ساعت 08:33 PM

منم اگه مرد بودم و مسلمون حتما با قوانین ایران حال می کردم

-- MARJAN ، Jun 22, 2007 در ساعت 08:33 PM

آن خدایی که زن و مرد را آفرید آن دو را مکمل یکدیگر قرار داد که هر یک بدون دیگری موجودی ناقص است. همان خدا، نیاز جنسی مرد و زن به یکدیگر را ضامن این کمال مقرر داشت.بنابر این اولا: نیاز جنسی این دو، امری منطبق با طبیعت آنهاست. ثانیا: تامین این نیاز در حد مشروع و متعارف موجب لذت هر دو از این ارتباط میگردد . و در واقع لذت جنسی منحصرا برای مرد نیست تا آن را ظلمی در حق زن بدانیم. بدیهی است آن حد از رابطه که موجب آزار یکی از دو طرف گردد مورد تایید دین نمیباشد و ای بسا از لحاظ دنیوی و اخروی موجب مسئولیت برای آزار دهنده است. بنا بر این وضع چنین قانونی در کشور تایلند نمی تواند امتیاز تلقی، و برای کشور ما هم آرزو شود. زیرا چنین امری، تامین نیاز جنسی زن و مرد را به بیرون از محیط پذیرفته شده در شرع و قانون (منزل) سوق می دهد که یکی از آثار سوئ آن فرو پاشی کانون خانواده است.

-- محسن ، Jun 22, 2007 در ساعت 08:33 PM

رضا الوندی عزیز، با نظر تو صد در صد موافقم. ضمنا همدردی من را پذیرا باش.

-- میکا ، Jun 22, 2007 در ساعت 08:33 PM

جل الخالق

-- فرید ، Jun 22, 2007 در ساعت 08:33 PM

بعضی چیز ها نمیتونه تبدیل به قانون بشه، هر چند که بید اجرا بشه.
حالا اگه یه زنی به دروغ بگه که شوهرش اونو آزار جنسی داده چطوری میشه فهمید؟

-- نوید ، Jun 22, 2007 در ساعت 08:33 PM

بعضی چیز ها نمیتونه تبدیل به قانون بشه، هر چند که بید اجرا بشه.
حالا اگه یه زنی به دروغ بگه که شوهرش اونو آزار جنسی داده چطوری میشه فهمید؟

-- نوید ، Jun 22, 2007 در ساعت 08:33 PM

آقای احمد هو
بنظرم حرفت بیشتر به شوخی دردناکی شباهت داشت تا یک واقعیت. البته ممکن است خود تو از همان متجاوزین زنان باشید که اینگونه راحت قضاوت می کنید. خدا بداد مادرِ ِخواهرِِ ِزن ودخترت برسد. برو برادر کمی فکر کن وگرنه فردا خیلی دیر خواهد شد.

-- ناهید ، Jun 23, 2007 در ساعت 08:33 PM

كاش قوانيني هم براي حراست از حقوق مردان وضع مي شد تا آقايان براي ستاندن حقوق خود متوسل به زور بازو نشوند! آنگاه حق هيچ زن و مردي پايمال نخواهد شد.

-- رسا ، Jun 23, 2007 در ساعت 08:33 PM

ببخشيد اگر مردي راضي به رابطه جنسي با همسرش نشد، ولي زن به زور به اون بد بخت گير داد ! آيا زن او هم بايد به 20 سال زندان محكوم شود!؟

-- khoshi ، Jun 24, 2007 در ساعت 08:33 PM

این قانون مسخرس

-- بدون نام ، Jul 18, 2008 در ساعت 08:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)