تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انفجار شدید نزدیک مسجد شیعیان در بغداد

در انفجار نزدیک یک مسجد شیعیان در پایتخت عراق، دست کم ۷۵ نفر تا کنون کشته شده‌اند.

به گفته مقام‌های امنیتی عراق، این انفجار در یک "کامیون" بمب‌گذاری شده اتفاق افتاد که در نزدیکی مسجد "الخلانی" پارک شده بود.
براساس گزارش‌ها دست کم ۱۹۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه این بمب‌گذاری را یک اقدام تلافی‌ جویانه از رشته درگیری‌های میان شیعیان و سنیان عراق خواند که پس از بمب‌گذاری اخیر در حرم امامان عسکری شدت گرفته است.

چهارشنبه گذشته دو مناره حرم امامام عسکری بر اثر بمب‌گذاری تخریب شد. ۱۵ ماه پیش از این بمب‌گذاری نیز انفجار دیگری در این مکان مقدس شیعیان، باعث از سرگیری درگیری‌های شدیدی میان شیعیان و سنی‌ها شده بود.

درگیری‌های نظامی در عراق

از سوی دیگر، شب گذشته نیز در نبردی سنگین میان نیروهای سپاه مهدی، وابسته به مقتدا صدر روحانی شیعه، و سربازان عراقی در مناطق جنوبی عراق، ۱۵ تن کشته و بیش از ۶۰ تن زخمی شدند.

مردان مسلح جیش‌المهدی شب گذشته با پلیس شهر نصیریه درگیر شدند. پلیس می‌گوید ۶ تن از نیروهایش در این نبرد جان باخته‌اند و ۱۰ فروشگاه نیز دچار آتش‌سوزی شدند که شدت درگیری‌ها اجازه‌ی خاموش کردن حریق را نداده است.

امروز صبح نیز ۱۰هزار سرباز ارتش آمریکا به همراهی نیروهای عراقی، عملیات گسترده‌ای را در شهر بعقوبه، در شمال شرقی بغداد، علیه نیروهای شبکه‌ی القاعده آغاز کردند.

نیروهای آمریکایی هدف این عملیات را پاکسازی منطقه از نیروهای شورشی اعلام کرده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)