تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

واکنش گسترده به ناآرامی در سرزمین‌های فلسطینی

شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که مقامات اتحادیه اروپا، روسیه، سازمان ملل و ایالات متحده روز جمعه در گفتگوی تلفنی درباره وضعیت مناطق فلسطینی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر به گفته سخنگوی خاویر سولانا، در این گفتگوها مقامات کشورهای یاد شده، بر پشتیبانی همه جانبه خود از محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان، تاکید ورزیدند.


راهپیمایی روز جمعه هواداران حماس در غزه . فرانس پرس

همچنین اتحادیه اروپا تحرکات حماس در سرزمین‌های فلسطینی را محکوم کرد.

به گزارش فرانس پرس، بان کی مون، دبیر کل سازمان متحد، نیز روز جمعه خواستار پایان فوری خشونت‌های در غزه شد و ضمن ابراز تاسف از ناکامی دولت ائتلافی، پشتیبانی خود را از محمود عباس اعلام کرد.

محمود عباس یک روز پس از خروج از دولت ائتلافی فلسطینی، سلام فیاض، وزیر دارایی کابینه ائتلافی، را به ریاست کابینه اضطراری برگزید.

حماس که پس از چندین روز درگیری، کنترل مراکز اداری و انتظامی را به دست گرفته، این اقدام رییس تشکیلات خودگردان را " کودتا علیه مشروعیت و زیر پا گذاشتن همه قوانین" نامید.

در همین حال اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر کابینه ائتلافی مردم را به خویشتن‌داری دعوت کرد و ازفلسطینی‌ها خواست از درگیری خانه به خانه پرهیز کنند.

محمود عباس از دولت ائتلافی خارج شد

نظرهای خوانندگان

باعث تاسف است که جامعه جهانی در مقابل این اندیشه های قرون وسطایی مشتی عقب افتاده سکوت کرده و انها بیشرمانه سرزمین فلسطین و سازمان ازادیبخش (الفتح) رامورد تعرض قرار داده اند باید این غده های سرطانی را از روی زمین محو کرد زیرا انان به هر سرزمین که فرود ایند جز نکبتی و بدبختی چیزی به ارمغان نخواهند اورد

-- kaveh ، Jun 15, 2007 در ساعت 07:07 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)