تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اسانلو: اتحادیه مستقل حق مسلم ماست

منصور اسانلو رییس هیات مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که در لندن به سر می‌برد، در سخنرانی‌ای که روز پنجشنبه برای نشست سندیکالیست‌های فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل، ایراد می‌شد درباره مبارزات کارگران ایرانی برای احقاق حقوق اتحادیه‌ای خود صحبت کرد.


اسانلو در لندن. فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل

اسانلو که برای شرکت در این نشست سه روزه به لندن دعوت شده است به نمایندگان اتحادیه‌های کارگری حاضر گفت: "برخی از اعضای سندیکای شرکت واحد بیش از 10 بار دستگیر شده‌اند، اعضای خانواده‌شان از جمله فرزندان خردسالشان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، دستگیر شده‌اند و مورد رفتارهای غیر انسانی بوده‌اند".

به گزارش سایت فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل، اسانلو با اشاره به این که حمایت‌های فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل و سایر اتحادیه‌های کارگری برای کارگران سندیکالیست ایرانی بسیار حیاتی بوده است، افزود: "شاید دولت ما هنوز ما را به رسمیت نشناخته باشد، اما این مهم است که فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل و اتحادیه‌های کارگری از سراسر دنیا ما را به رسمیت می‌شناسند و از ما حمایت می‌کنند. ما به داشتن حمایت شما مفتخریم".

اسانلو با اشاره به قتل پدرو زامورا، یکی از رهبران اتحادیه‌ای در گواتمالا، گفت: "ما این نبرد را به خاطر مردمانی چون پدرو زامورا ادامه می‌دهیم. ما برای حقوق کارگران در کشورهایی چون کلمبیا و عراق می‌جنگیم که در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند."

اسانلو همچنین اضافه کرد که "شعار امسال ما این است که اتحادیه مستقل حق ماست. این حق در قانون اساسی ایران که اتحادیه‌های کارگری را به رسمیت می‌شناسد تصریح شده است."

اسانلو قرار است در نشست فدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری که هفته آینده در بلژیک برگزار می‌شود هم سخنرانی کند.

همچنین با وجود فشارهای فراوان از جمله محکومیت اخیر اسانلو به پنج سال زندان، هیات مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از اعضای خود دعوت کرده است تا برای برگزاری دومین مجمع عمومی این سندیکا آماده شوند و نامزدهای خود را برای دومین انتخابات هیات رییسه این سندیکا معرفی کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)